Subject Areas :
محمد بختیاری 1 , لطف الله عباسی 2 , فرشته کردستانی 3 , عباس خورشیدی 4
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت آموزش عالی- واحد تهران مرکزی- دانشگاه آزاد اسلامی- تهران- ایران
2 - استادیار گروه مدیریت آموزشی و آموزش عالی- واحد تهران مرکزی- دانشگاه آزاد اسلامی- تهران- ایران
3 - استادیار گروه مدیریت آموزشی و آموزش عالی- واحد تهران مرکزی- دانشگاه آزاد اسلامی- تهران- ایران.
4 - استاد گروه مدیریت آموزشی و آموزش عالی- واحد اسلامشهر- دانشگاه آزاد اسلامی –تهران- ایران
Keywords:
Abstract :
بهاربند، علی. ابوالقاسمی، محمود. پرداختچی، محمدحسن. رضایی زاده، مرتضی. (1397). آسیبشناسی برنامههای بالندگی هیئتعلمی دانشگاه شهید بهشتی، نشریه آموزش و توسعه منابع انسانی، 18: 57-41.
سلطانی، نجمه. (1398). مدل بالندگی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور مبتنی بر یادگیری غیررسمی با استفاده از نظریه داده بنیاد، فصلنامه علمی– پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(4):312-342.
شبانی، راضیه. (1397). ارائه الگوی شایستگی برای مدیران دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، ویژهنامه پژوهش در نظام آموزشی، 12: 94-79.
شفیعزاده، حمید (1390)، ارائه مدلی برای بهسازی اعضای هیئتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی، رساله دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی (1390). دستورالعملاجراییآییننامهطرحدانشافزاییوتوانمندسازیاعضای هیئتعلمیدانشگاهها، مصوبه جلسه 231.
شیخ صدوق (1413 ق). من لا یحضره الفقیه، محقق و مصحح: غفاری، علیاکبر، ج 4، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم.
فتحی واجارگاه، کوروش. خشنودی فر، مهرنوش. (1393). آموزش از راه دور و بینالمللی سازی برنامه درسی در آموزش عالی، نشر آییژ.
فراستخواه، مقصود. (1388). ارزیابی کیفیت آموزش عالی در ایران: کاربردی از «نظریه مبنایی»(GT)، تهران، موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی.
فیضی، سمیه. خورشیدی عباس. حمیدی فر، فاطمه. سلیمی، اکبر. دلگشایی، یلدا. (1399). ارائه الگوی بهرهوری اعضای هیئتعلمی دانشگاه علوم انتظامی امین، نشریه دانش انتظامی، 22 (2) :223-246
قرونه، داوود. (1393). چارچوب مفهومی بالندگی اعضای هیئتعلمی در دانشگاه تهران، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، 6(2): 61- 42.
قورچیان، نادر. (1383)، دایرهالمعارفآموزشعالی، نشر بنیاد دانشنامه فارسی.
محب زادگان، یوسف. پرداختچی، محمدحسن. قهرمانی، محمد. فراستخواه، مقصود. (1395). آموزش و توسعه منابع انسانی، 10 (3): 34-21.
محمدی تبار، شفیقه. عباس پور، عباس. خورسندی، علی. (1397)، بالندگی اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی با تأکید بر رویکرد سیستمی، فصلنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 11( 6): ۷۳-۸۱.
Baldwin, R. G. (1990). Faculty career stages and implications for professional development. In J.H. Schuster, D. W. Wheeler. Et al. enhancing faculty careers, Strategies for development and renewal (pp.20-40). San Francisco: Jossey-Bass Publishers
Bilal A, Salman Y, Guraya B, Songsheng C. The impact and effectiveness of faculty development program in fostering the faculty's knowledge, skills, and professional competence: A systematic review and meta-analysi, Saudi J Biol Sci.
Boucher, B. A. (2006). A comprehensive approach to faculty development, AmericanJournal of Pharmaceutical Education, 70 (2): 45-61.
Drummond-Young, M. (2010). A comprehensive faculty development model for nursing education, Journal of Professional Nursing, 10 (2): 87-100.
Gorgena, H. (2018). Identify the effective factors on improving the educational performance of faculty members Academic Discipline, Higher Education Studies, 2(4): 1-13.
Grant, M. (2005). Faculty development in community colleges: A model for part-time faculty toimprove the academy, Instructional and Learning, 41 (2): 35-50.
Kala D, Chaubey D. Attitude of Faculty Members towards Faculty Development Programs and their Perceived Outcomes, Pac Bus Rev Int, 8(2):21-30.
Laursen, S. & Rocque, B. (2009). Faculty development for institutional change: Lessons from anADVANCE project, Higher Education Studies, 5(1): 111-124.
Loura, K. (2020). Maturity of members of the University of Arts, The case of Spanish university geolgists, Scientometrics, 55(1): 137-156.
Moore JE, Pinsky MR. (2015). Faculty development for fellows: Developing and evaluating a broad-based career development course for critical care medicine trainees, J Crit Care, 30(5):1152 -1169.
Murray, J. P. (2002). The current state of faculty development in two-year colleges, Journal ofResearch and Practice, 24 (4): 151- 170.
Oromaner, M. (2001). Growing your own: Creating a comprehensive faculty and staffdevelopment program, US Bulletin, American Association for Higher Education, September. Los Angeles.
POD (Professional and Organizational Development Network in Higher Education). (2013). Retrieved from http://www.podnetwork.org/faculty_development/definitions.htm
Power, M. (2008). A dual-mode university instructional design model for academic development, International Journal for Academic Development, 13 (1): 5-16.
Rayian, B. (2019). Best Practices for Balancing Productivity and Job Satisfaction of Faculty Members, Research performance, collaboration, and time on research, Scientometrics, 85(2): 582-594.
Sabharwal, Meghna (2019) Determining the components of professional development of the faculty members of the faculties of experimental sciences, Research in Higher Education, 42 (2):171-196.
Soto-Greene, M. (2005). Latino faculty development in U.S. medical schools: A Hispanic center of excellence perspective, Journal of Hispanic Higher Education, 5(2): 76-88.
Stanley, C. A. (2001). The faculty development portfolio: A framework for documenting the professional development of faculty, Innovation Higher Education, 26 (1): 151-168.