Language Teachers’ Professional Development through Enhanced Collective Efficacy by Collaboration in an Online Platform
Subject Areas : Grammar (with literary and artistic features)Azadeh Zakeri 1 , Parviz Maftoon 2 , Parviz Birjandi 3 , Masood Siyyari 4
1 - PhD Student, Department of Language Education, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.
2 - Associate Professor, Department of Language Education, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.
3 - Professor, Department of Language Education, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.
4 - Assistant Professor, Department of Language Education, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.
Keywords: Collective Efficacy, Professional Development, Teacher Education, reflective teaching, online participation circles,
Abstract :
The purpose of the present study was to investigate the effect of teachers' collaboration in an online platform designed to assist in their professional development by enhancing their collective efficacy. As such, and as a possible contribution to the field of language teachers’ education, the purpose of the present study is to provide insights into the promotion of professional development for teachers. The participants underwent a quasi-experimental design consisting of three phases of a pretest, an educational treatment phase, and a posttest. The findings showed that collaboration in the social networking medium significantly increased teachers' collective efficacy which in turn contributed to their professional development. According to the results, participation in collaborative, professional and critical discussion circles enhanced collective efficacy component of language teachers’ professional development, and that teachers’ gender, age, and level of education differentially affected their professional development. The results of the study are discussed within the social-constructivist and activity theories.
کتابها
اپلگرن، کارین و گیرتز، بیرگیتا (2010) شایستگی آموزشی: کلید توسعه و کیفیت آموزشی در آموزش عالی، در ویرایش اول آسا ریگارد، کارین اپلگرن و توماس اولسون، دیدگاه سوئدی در مورد صلاحیت آموزشی، استکهلم: دانشگاه اوپسالا.
توماس، اندرو (1987) صلاحیت معلم زبان و آموزش معلم زبان، در ویرایش اول راجر باورز، آموزش معلمان زبان: یک برنامه یکپارچه برای آموزش معلمان، لندن: انتشارات مدرن انگلیسی.
دورنیئی، زولتان (2003) پرسشنامه در تحقیق زبان دوم: ساخت، مدیریت و پردازش، نیوجرسی: مهوه.
دورنیئی، زولتان (2010) پرسشنامه در تحقیق زبان دوم: ساخت، مدیریت و پردازش، ویرایش دوم، لندن: راتلج. doi:10.4324/9780203864739.
دیویی، جان (1933) چگونه فکر میکنیم: بیان مجدد رابطه تفکر بازتابی با فرآیند آموزشی، چاپ دوم، بوستون: دی سی هلث اند کو.
ریچاردز، جک سی ( 1998) فراتر از آموزش، کمبریج : انتشارات دانشگاه کمبریج.
ریچاردز، جک سی، فارل، توماس(2005) رشد حرفهای مدرسین زبان: استراتژیهایی برای یادگیری معلم، کمبریج : انتشارات دانشگاه کمبریج.doi:10.1017/CBO9780511667237.
سانگ، سان یونگ (2015) باورهای معلمان در مورد یادگیری و آموزش زبان، در ویرایش اول مارتا بیگلو و جوهانا انسرکانانن، کتاب راتلج زبانشناسی آموزشی، نیویورک: تیلور و فرانسیس.
شور، آیرا (1993) آموزش، سیاست است: آموزش انتقادی پائولو فریره، در ویرایش اول پیتر مک لارن و پیتر لئونارد، پائولو فریره: یک برخورد انتقادی، نیویورک: راتلج. doi:10.4324/9780203420263_chapter_2.
فریره، پائولو (1998) آموزش آزادی: اخلاق، دموکراسی و شجاعت مدنی، آکسفورد: رومن و لیتلفیلد. گرانت، کارل ، زایشنر، کنیث (1984) در مورد تبدیل شدن به یک معلم متفکر، در ویرایش اول کارل گرانت، آماده سازی برای آموزش تأملی ، بوستون: آلین و بیکن. مقالات بندورا، آلبرت. (2001). نظریه شناختی اجتماعی: دیدگاه عاملی. مجله بررسی سالانه روانشناسی، (52)، 1-26. doi:10.1146/annurev.psych.52.1.1.
بورگ، میکایلا. (2005). مطالعه موردی رشد در تفکر آموزشی یک معلم پیش از خدمت. مجله تسل ایی جی، (9)، 1-30.
جانسون،کارن، گلومبک، پائولا. (2003). «دیدن» آموزش یادگیری. فصلنامه تسل، 37(4)، 737-729.
فارل، توماس، لیم، پو چو پاتریشیا. (2005). مفاهیم آموزش دستور زبان: مطالعه موردی از باورهای معلمان و شیوه های کلاس درس. مجله تسل ایی جی، 9(2)، 13-1.
فریمن، دونالد. (1989). آموزش، رشد و تصمیم گیری معلم: مدلی از آموزش و استراتژی-های مرتبط برای آموزش معلمان زبان. فصلنامه تسل، 21(1)، 45-27. doi:10.2307/3587506.
کاگان، دونا (1992) پیامدهای تحقیق بر باورهای معلمان. مجله روانشناس تربیتی، 27(1)، 90-65. .doi: 10.3102/00346543060003419 .
گدارد، راجر، گدارد، ایوان. (2001). تحلیل چندسطحی رابطه معلم و کفایت جمعی در مدارس شهری. مجله آموزش تدریس و تدریس، (17)، 807-818.doi:10.1016/S0742-051X(01)00032-4 .
مان، استیو. (2005). ارتقا سطح حرفهای مدرس زبان، مجله آموزش زبان، (38)، 118-103. doi:10.1017/S0261444805002867
_||_Apelgren, K., & Giertz, B. (2010). Pedagogical competence: A key to pedagogical development and quality in higher education. In A. Ryegard, K. Apelgren, & T. Olsson (Eds.), A Swedish perspective on pedagogical competence .25-40. Uppsala University.
Bandura, A. (2001). Social cognitive theory: An agentic perspective. Annual Psychological Review, 52, 1-26. doi:10.1146/annurev.psych.52.1.1 .
Borg, M. (2005). A case study of the development in pedagogic thinking of a pre-service teacher. TESL-EJ, 9, 1-30. Retrieved from http://tesl-ej.org/ej34/a5.pdf .
Dewey, J. (1933). How we think: A restatement of the relation of reflective thinking to the educative process (2nd ed.). D.C. Health and Co.
Dörnyei, Z. (2003). Questionnaires in second language research: Construction, administration, and processing. Mahwah.
Dornyei, Z. (2010). Questionnaires in second language research: Construction, administration, and processing (2nd ed.). Routledge. doi:10.4324/9780203864739.
Farrell, T. S. C., & Lim, P. C. P. (2005). Conceptions of grammar teaching: A case study of teachers’ beliefs and classroom practices. TESL-EJ, 9(2), 1-13.
Freeman, D. (1989). Teacher training, development, and decision making: A model of teaching and related strategies for language teacher education. TESOL Quarterly, 23(1), 27-45. doi:10.2307/3587506.
Freire, P. (1998). Pedagogy of freedom: Ethics, democracy, and civic courage.
Rowman & Littlefield. Goddard, R. D., & Goddard, Y. L. (2001). A multilevel analysis of the relationship between teacher and collective efficacy in urban schools. Teaching and Teacher Education, 17, 807–818. doi:10.1016/S0742-051X(01)00032-4.
Grant, C. A., & Zeichner, K. M. (1984). On becoming a reflective teacher. In Grant, C. A. (Ed.), Preparing for reflective teaching. Allyn and Bacon.
Johnson, K. E., & Golombek, P. R. (2003). "Seeing" teaching learning. TESOL Quarterly, 37(4), 729–737.
Kagan, D. (1992). Implications of research on teacher beliefs. Educational Psychologist, 27(1), 65-90. doi: 10.3102/00346543060003419.
Mann, S. (2005). The language teacher's development. Language Teaching, 38, 103–118. doi:10.1017/S0261444805002867.
Richards, J. C. (1998). Beyond training. Cambridge University Press.
Richards, J. C., & Farrell, T. S. C. (2005). Professional development for language teachers: Strategies for teacher learning. Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511667237.
Shor, I. (1993). Education is politics: Paulo Freire's critical pedagogy. In P. McLaren & P. Leonard (Eds.), Paulo Freire: A critical encounter. 25-35. Routledge. doi:10.4324/9780203420263_chapter_2.
Song, S. Y. (2015). Teachers’ beliefs about language learning and teaching. In M. Bigelow & J. Ennser-Kananen (Eds.), The Routledge handbook of educational linguistics . 263-275.
Taylor & Francis. Thomas, A. L. (1987). Language teacher competence and language teacher education. In R. Bower (Ed.), Language teacher education: An integrated program for ELT teacher training; ELT Document 15 . 33-43. Modern English Publications.