• Home
  • ابراهیم یزدی

    List of Articles ابراهیم یزدی


  • Article

    1 - طراحی مدل به منظور تبدیل مصرف‌کنندگان فرهنگ به مشارکت‌کنندگان فرهنگ در صنایع دستی
    Journal of Cultural Management , Issue 4 , Year , Winter 2024

    مقدمه و هدف پژوهش: عوامل زیادی بر رفتار مصرف کننده تأثیر می‌گذارند و موجب اولویت او برای خرید محصول می‏شود. در ضمن مصرف کننده می‌تواند به عنوان یک مشارکت کننده نیز عمل کند که باعث افزایش مشارکت او در ارائه خدمات و محصولات نیز گردد بنابراین مشارکت به عنو More

    مقدمه و هدف پژوهش: عوامل زیادی بر رفتار مصرف کننده تأثیر می‌گذارند و موجب اولویت او برای خرید محصول می‏شود. در ضمن مصرف کننده می‌تواند به عنوان یک مشارکت کننده نیز عمل کند که باعث افزایش مشارکت او در ارائه خدمات و محصولات نیز گردد بنابراین مشارکت به عنوان یک عامل مهم برای توسعه و تکامل موفق محصولات نیز شناخته می شود.از این رو پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل به منظور تبدیل مصرف کنندگان فرهنگ به مشارکت کنندگان فرهنگ درصنایع دستی انجام گردیده است. روش پژوهش: این پژوهش با روش نظریه داده بنیاد انجام گردیده است.ابزارگردآوری داده ها مصاحبه عمیق بوده و با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی اعضای جامعه خبرگانی انتخاب شده اند و با 17 نفر اشباع حاصل گردید. داده های گردآوری شده با نرم افزار مکس کیودا (2018) تحلیل شد و در نهایت مولفه‌ها استخراج، کدگذاری و سپس مدل نهایی ارائه گردید. يافته‌ها:پس از تحلیل داده ها و انجام کدگذاری های چندگانه ؛ مدلی به منظور تبدیل مصرف‌کنندگان فرهنگ به مشارکت‌کنندگان فرهنگ شامل شرایط علی با 3 مولفه، شرایط زمینه‌ای با 8 مولفه، شرایط مداخله گر با 2 مولفه، پیامدها با 2 نوع پیامدو 4 راهبرد طراحی گردید. نتيجه گيري: بررسی حاضر و بررسی های مشابه نشان می دهد که حرکت از سمت مصرف کننده به سمت مشارکت کننده نه تنها شدنی است بلکه یک الزام است.حوزه صنایع دستی نیز که هم از جنبه اقتصادی و هم از جنبه معنوی برای جوامع بسیار حائز اهمیت است از این امر مستثنی نمی باشد و از طریق راهبردهایی همانند برندسازی،افزایش کیفیت محصولات، قیمت گذاری مناسب می توان زمینه تحقق مشارکت کننده فرهنگی را فراهم آورد. این اقدامات توسعه صنایع دستی، غنای فرهنگی، بهره مندی از آثار اقتصادی و ... را در پی دارد.

    Manuscript profile