• Home
  • حسین بوداقی خواجه نوبر

    List of Articles حسین بوداقی خواجه نوبر


  • Article

    1 - ارزیابی اثر پیگمالیون در حمایت از سبز بودن محصولات مواد غذایی
    Journal of Environmental Science and Technology , Issue 1 , Year , Spring 2022
    زمینه و هدف: محصولات سبز به عنوان یکی از رویکردهای مصرف‌گرایی اجتماعی محسوب می‌شود که نیازمند وجود ادراک جمع‌گرایانه در جهت حمایت از آن در تحت شرایط زیست محیطی امروز می‌باشد. به عبارت دیگر ایجاد یک همگرایی ادراکی در بین مشتریان می‌تواند در توسعه پایدار ابعاد زیست محیطی More
    زمینه و هدف: محصولات سبز به عنوان یکی از رویکردهای مصرف‌گرایی اجتماعی محسوب می‌شود که نیازمند وجود ادراک جمع‌گرایانه در جهت حمایت از آن در تحت شرایط زیست محیطی امروز می‌باشد. به عبارت دیگر ایجاد یک همگرایی ادراکی در بین مشتریان می‌تواند در توسعه پایدار ابعاد زیست محیطی از تولید محصول تا بازیافت را در برگیرد. در این پژوهش با بسط نظریه پیگمالیون، تلاش گردیده است تا مدلِ اثر پیگمالیون در حمایت از سبز بودن محصولات غذایی ارائه شود.روش بررسی: این پژوهش از نظر روش شناسی ترکیبی است، چراکه باتمرکز بر فرآیندهای تحلیل کیفی و کمی به دنبال ارائه مدل و سپس تبیین آن در سطح شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد. شایان ذکر است که این مطالعه در بازه زمانی شش ماه انجام گرفت.یافته‌ها: نتایج در بخش کیفی از تاییدِ دو مولفه ی اصلی و ۱۴ گزاره ی نهایی برای سنجشِ مولفه‌های اصلی شناسایی شده حکایت دارد. نتایج در بخش کمی نیز نشان داد، هویت بخشیدن برند سبز به عنوانِ مضمونِ ادراک مبتنی بر توسعه پایدار تاثیرگذارترین مبنایِ اثر پیگمالیون در حمایت از سبز بودن محصولات غذایی در سطح شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد.بحث و نتیجه گیری: این نتیجه نشان می‌دهد، شرکت‌های دانش بنیان که در عرصه ی محصولات غذایی سبز چه از نظر خودِ کالا و چه از نظر فرآیندهای تولید فعال هستند، می‌توانند به واسطه ای هویت بخشیدن به جایگاه برندِ محصولات سبز خود در این عرصه، ادراک منسجم تری در جهت حمایت‌های زیست محیطی نهادها و مشتریان به ویژه مشتریان عمده ی خود ایجاد نمایند. Manuscript profile