• Home
  • جواد کیهان

    List of Articles جواد کیهان


  • Article

    1 - طراحی مدل رهبری تجاری‌سازی دانش و بررسی تاثیرآن بر توانمند‌سازی روانشناختی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
    Knowledge & Research in Applied Psychology , Issue 5 , Year , Winter 2023
    هدف از این پژوهش، طراحی مدل رهبری تجاری سازی دانش و بررسی تاثیر آن بر توانمند سازی روانشناختی کارکنان دردانشگاه آزاد اسلامی تبریز بود. طرح پژوهش از نوع آمیخته(کیفی-کمی) است. در مرحله کیفی جامعه آماری شامل تمامی مدیران و اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد تبریزبودند که21 ن More
    هدف از این پژوهش، طراحی مدل رهبری تجاری سازی دانش و بررسی تاثیر آن بر توانمند سازی روانشناختی کارکنان دردانشگاه آزاد اسلامی تبریز بود. طرح پژوهش از نوع آمیخته(کیفی-کمی) است. در مرحله کیفی جامعه آماری شامل تمامی مدیران و اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد تبریزبودند که21 نفر ازآنها، به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب، و پس از مصاحبه نیمه ساختارمند و به روش تحلیل محتوا و کد گذاری، مدل رهبری تجاری سازی دانش طراحی گردید. مدل مذکور، شامل پنج بعد عوامل مدیریتی، ظرفیت سازمانی، ظرفیت پژوهش، استراتژیهای رقابتی وهوش تجاری می باشد. در مرحله پیمایش جامعه آماری، 919نفراز کارکنان دانشگاه بود که از طریق نمونه‌گیری تصادفی،180 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شدند. جهت گرد آوری اطلاعات، از پرسشنامه محقق ساخته رهبری تجاری سازی دانش ونیزاز پرسشنامه توانمند سازی روانشناختی که ترکیبی از سوالات استاندارد,1995) Mihra & (Spreitzerو محقق ساخته می باشد، استفاده گردیده است. روایی پرسشنامه توسط متخصصان تایید شد. پایایی نیز با آزمون الفای کرونباخ تعیین شدکه در همه متغیرها بالای 7/. بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل یافته ها در بخش کیفی از نظریه زمینه ای، و در بخش کمی از رو ش تحلیل عاملی و مدل یابی ساختاری استفاده گردیده است. نتایج تحقیق نشان داد که رهبری تجاری سازی دانش دارای پنج بعد اصلی است و برتوانمند سازی روانشناختی کارکنان دانشگاه تاثیر مثبت و معنا دار، دارد( 01/.p=). بر این اساس، دستیابی دانشگاه آزاد تبریز به مدل یاد شده، علاوه براینکه تحقق اهداف تجاری سازی دانش را در این دانشگاه امکان پذیر می سازد؛ موجب توانمند سازی کارکنان دانشگاه نیز می گردد. Manuscript profile

  • Article

    2 - تحلیل ابعاد مدیریت دانایی محور و بررسی ارتباط آن با خلاقیت و نوآوری کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی
    Journal of Training and Improvement of Human Resources , Issue 5 , Year , Summer 2022
    امروزه سازمان ها که دانشگاه ها نیز از مستثنی نیستند، دریافته اند که عمرآنها تداوم نخواهد یافت. مگر اینکه یک راهبرد برای مدیریت و ارزش گذاری سرمایه های فکری کارکنان و دانش سازمانی خود داشته باشند مدیریت دانایی فرهنگ مبتنی بر خلاقیت و نوآوری است. هدف این پژوهش تعیین رابطه More
    امروزه سازمان ها که دانشگاه ها نیز از مستثنی نیستند، دریافته اند که عمرآنها تداوم نخواهد یافت. مگر اینکه یک راهبرد برای مدیریت و ارزش گذاری سرمایه های فکری کارکنان و دانش سازمانی خود داشته باشند مدیریت دانایی فرهنگ مبتنی بر خلاقیت و نوآوری است. هدف این پژوهش تعیین رابطه مدیریت دانایی با خلاقیت و نوآوری کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بود. این پژوهش در دو مرحله شامل شناسایی ابعاد مدیریت دانایی محوربه روش تحلیل مضمون و آزمون آن به روش پیمایشی انجام شده است. در مرحله کیفی تعداد21 نفر از خبرگان به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و پس از مصاحبه نیمه ساختارمند و به روش تحلیل مضمون، مدل پژوهش طراحی شد. در مرحله پیمایش، جامعه آماری پژوهش شامل 1251 نفر کارکنان دانشگاه بودند که تعداد 240 نفربه عنوان نمونه آماری با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، انتخاب شدند. به منظورگردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته، و دوربچی استفاده شده است. براساس نتایج این پژوهش مدیریت دانایی محور در دانشگاه آزاد تبریز شامل شش بعد، نیاز به دانایی، مدیریت ایده پردازی، مدیریت دانش، ذخیره دانش، تسهیم دانش و عملکرد دانایی محور می باشد. همچنین بین مدیریت دانایی محور با خلاقیت و نوآوری کارکنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. Manuscript profile

  • Article

    3 - تحلیل ابعاد رهبری تجاری سازی دانش در ارتقاء بهره وری کارکنان
    Management and Leadership Studies in Educational Organizations , Issue 4 , Year , Winter 2022
    در سازمانها عوامل متعددی زمینه ساز تحقق بهره وری منابع انسانی بوده، که یکی از آنها مهارتها و سبکهای رهبری تجاری سازی دانش می باشد. شناسایی ابعاد این نوع از رهبری و تحلیل تاثیر آن بر بهره وری کارکنان می تواند برای مدیران و سیاستگزاران دانشگاهی راهگشا باشد. هدف این پژوهش More
    در سازمانها عوامل متعددی زمینه ساز تحقق بهره وری منابع انسانی بوده، که یکی از آنها مهارتها و سبکهای رهبری تجاری سازی دانش می باشد. شناسایی ابعاد این نوع از رهبری و تحلیل تاثیر آن بر بهره وری کارکنان می تواند برای مدیران و سیاستگزاران دانشگاهی راهگشا باشد. هدف این پژوهش شناسایی ابعاد رهبری تجاری سازی دانش و بررسی تاثیر آن بر بهره وری کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بود و روش این پژوهش ازنوع ترکیبی (کیفی وکمی )میباشد. در مرحله کیفی 21 نفر از خبرگان تجاری سازی دانش به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب، و پس از مصاحبه نیمه ساختارمند، مدل پژوهش طراحی گردید. در بخش کمی ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته می باشد، روایی پرسشنامه توسط اساتید راهنما و متخصصان تایید شد. پایایی پرسشنامه نیز از طریق آزمون الفای کرونباخ تعیین شدکه در همه متغیرها بالای 7/. بدست آمد. بر اساس یافته های این پژوهش رهبری تجاری سازی دانش در دانشگاه آزاد تبریز شامل پنج بعد؛ مدیریت کوانتومی، ظرفیت آموزش و پژوهش، یادگیری سازمانی، مزیت رقابتی و هوش سازمانی می باشد. با توجه به مدل به دست آمده در این پژوهش، به طور کلی رهبری تجاری سازی دانش، در مجموع 0.53 از واریانس بهره‌وری کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز را پیش بینی می‌کند Manuscript profile