• Home
  • علیرضا احمدجوشقانی

    List of Articles علیرضا احمدجوشقانی


  • Article

    1 - استانداردسازی پرسشنامه مدل بهروری گردشگری دوچرخه سواری ایران
    Innovation in Sports Management , Issue 7 , Year , Autumn 2024
    بهروری وافزایش کارآمدی در تمام دنیا تبدیل به یک اولویت شده است هدف این تحقیق استانداردسازی پرسشنامه بهروری گردشگری دوچرخه سواری ایران بود زیراکه هیچ ابزاری در راستای بهروری گردشگری دوچرخه سواری ایران موجود نبود است بنابراین طراحی وساخت این ابزار بنابر نظر صاحب نظران More
    بهروری وافزایش کارآمدی در تمام دنیا تبدیل به یک اولویت شده است هدف این تحقیق استانداردسازی پرسشنامه بهروری گردشگری دوچرخه سواری ایران بود زیراکه هیچ ابزاری در راستای بهروری گردشگری دوچرخه سواری ایران موجود نبود است بنابراین طراحی وساخت این ابزار بنابر نظر صاحب نظران که شامل کلیه ورزشکار با سابقه دوچرخه سوار واساتید مرتبط صورت گرفت که جامعه شامل 450 نفر از این افراد خبره بوده است و همچنین روش نمونه گیری غیر احتمالی از نوع در دسترس بوده است . یافته های تحقیق همچون شاخص های تحلیل عاملی تأییدی با کمک نرم افزارپی ال اس مدل سازی معادلات ساختاری وآلفای کرونباخ با کمک اس پی اس اس کلیه تحلیل ها صورت گرفت انجام گرفت. نتایج نشان داد که عوامل شناسایی شده شامل عوامل علی ،زمینه ای ،مداخله ای،راهبردها وپیامدها (ساختار مدیریتی،بررسی ارتقاء سطح بهره وری،تعامل و همفکری مدیران، افزایش تخصص و آگاهی،برنامه ریزی راهبردی در حوزه توریسم ورزشی،تخصیص بودجه مناسب حوزه گردشگری،آموزش نیروی انسانی، ارائه آموزش جهت رشد نیروی انسانی،ارائه خدمات امنیتی،تقویت فرهنگ گردشگری ورزشی،ارتقاء و تقویت بخش سخت افزاری گردشگری،تقویت تناسب و تفاهیم وایجاد محیط رقابتی )بوده است و ابزار دارای روایی وپایایی مناسب وبهترین ابزار مرتبط بهروری بوده است.امید است با کمک این ابزار شاهد موفقیت بیش از پیش ورزشکاران و گردشگران دوچرخه سوار ایرانی باشیم. واژه کلیدی:استاندارد سازی، گردشگری ،دوچرخه سواری ایران . Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی رابطه‌ی ویژگی‌های شخصیتی با تمایل به کارآفرینی
    Quarterly Journal of Woman and Society , Issue 1 , Year , Spring 2011
    هدف از این پژوهش، بررسی و توصیف ویژگی‌های شخصیتی زنان در سازمان‌ها و بررسی تمایل آن‌ها به کارآفرینی و هم‌چنین تحلیل رابطه‌ی آن دو با یکدیگر بوده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل تعدادی از زنان شاغل در سازمان-ها و ادارات دولتی شهر شیرا More
    هدف از این پژوهش، بررسی و توصیف ویژگی‌های شخصیتی زنان در سازمان‌ها و بررسی تمایل آن‌ها به کارآفرینی و هم‌چنین تحلیل رابطه‌ی آن دو با یکدیگر بوده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل تعدادی از زنان شاغل در سازمان-ها و ادارات دولتی شهر شیراز به تعداد 359 نفر بود که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه بندی شده بر اساس جدول مورگان، متناسب با حجم طبقه تعداد 153 نفر به عنوان نمونه‌ی آماری پژوهش انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه‌ی محقق ساخته‌ی شخصیت و کارآفرینی به ترتیب شامل 35 و 54 سئوال بسته پاسخ بر اساس مقیاس هفت درجه‌ای لیکرت بود. پایایی پرسشنامه شخصیت و کارآفرینی بر اساس آزمون مجدد به ترتیب 883/0 و 839/0 برآورد گردید. داده-های بدست آمده از راه ضریب همبستگی پیرسون و با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج این پژوهش نشان داد که بین ویژگی‌های شخصیتی زنان با تمایل آن‌ها به کارآفرینی رابطه‌ی معناداری وجود دارد، لذا پیشنهاد شده است به دلیل این‌که ویژگی‌های شخصیتی زنان با کارآفرینی ارتباط دارند با شناخت ویژگی‌ها و خصایص شخصیتی در زنان شاید بشود روحیه‌ی کارآفرینی را در آنان تقویت نمود و بسیاری از مشکلات نارسایی‌هایی را که جامعه و سازمان ها با آن‌ها دست به گریبانند را حل کرد.   Manuscript profile