• Home
  • آزاده سلیمانی

    List of Articles آزاده سلیمانی


  • Article

    1 - مدیریت ریسک در کسب و کار حلال : الگوی جدید ارزش آفرینی
    Advances in Finance and Investment , Issue 5 , Year , Winter 2022
    ریسک در جایی وجود دارد که فرصتی برای کسب بازده وجود داشته باشد. کاربست راهبردهای مدیریت ریسک موضوعی حیاتی است؛ زیرا مانع به وجود آمدن بحران‌ها می‌شود. با وجود مدیریت ریسک، اگر بحران خاصی هم ایجاد شود، آسیب‌ها و ضررهای ناشی از آن به حداقل می‌رسد. این مسئله در کسب‌ وکار ب More
    ریسک در جایی وجود دارد که فرصتی برای کسب بازده وجود داشته باشد. کاربست راهبردهای مدیریت ریسک موضوعی حیاتی است؛ زیرا مانع به وجود آمدن بحران‌ها می‌شود. با وجود مدیریت ریسک، اگر بحران خاصی هم ایجاد شود، آسیب‌ها و ضررهای ناشی از آن به حداقل می‌رسد. این مسئله در کسب‌ وکار بسیار پراهمیت‌تر است، زیرا باعث کاهش ضررهای مالی و جلوگیری از هدر رفتن زمان برای رسیدن به اهداف اصلی کسب و کار می‌شود. از مهمترین ریسک هایی که کسب و کارها با آن مواجه هستند و باید مدیریت شود ریسک رقابتی و ریسک شهرت یا برندینگ در کسب و کاراست چنانچه این ریسکها در کسب و کار، مدیریت نشود می تواند تهدیداتی بالقوه و آثاری ناخواسته بر اعتبار و حسن شهرت شرکت داشته باشد. یکی از مواردی که در بدست آوردن بازار و باقی ماندن در محیط رقابتی تجارت جهانی، حائز اهمیت است، برندینگ حلال است . جمعیت رو به رشد مسلمانان، رشد و توسعه اقتصادی در کشورهای مسلمان , ظهور بازارهای بالقوه حلال از عوامل تاثیرگذار در رشد صنعت حلال در دنیا می باشد. هدف این پژوهش بیان این مطلب است که در شرایط جدید ایجاد شده ، علاوه بر مولفه های مثلث بقا ( بهای تمام شده ، کیفیت و کارکرد ) که شرط لازم جهت بقای کسب و کار است، به سازه های مثلث حلال ( شریعت ، مقبولیت و سلامت ) به عنوان شرط کافی در محیط رقابتی امروزه نیز نیازمند است. Manuscript profile