• Home
  • اعظم السادات ریوندی

    List of Articles اعظم السادات ریوندی


  • Article

    1 - کیفیت خدمات پزشکان عمومی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت از دیدگاه بیماران در شهر تهران
    Journal of healthcare management , Issue 26 , Year , Winter 2018
    مقدمه: ارتقاء کیفیت خدمات انتظار می‌رود که در بهبود بیماران، ایجاد رضایت در آنان و جلوگیری از مراجعات تکراری به مراکز درمانی و هم‌چنین کاهش هزینه‌‌ها به جامعه بسیار مؤثر است. کیفیت بنابراین می‌تواند برای سازمان‌های خریدار خدمت مثل بیمه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار More
    مقدمه: ارتقاء کیفیت خدمات انتظار می‌رود که در بهبود بیماران، ایجاد رضایت در آنان و جلوگیری از مراجعات تکراری به مراکز درمانی و هم‌چنین کاهش هزینه‌‌ها به جامعه بسیار مؤثر است. کیفیت بنابراین می‌تواند برای سازمان‌های خریدار خدمت مثل بیمه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. هدف این پژوهش بررسی کیفیت خدمات پزشکان عمومی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت از دیدگاه بیماران است. روش پژوهش: در این مطالعه مقطعی دیدگاه‌های 394 نفر از بیماران مراجعه‌کننده به مطب‌ها در مورد کیفیت خدمات با پرسشنامه محقق ساخته مورد سنجش قرار گرفت. روایی و پایایی ابزار بترتیب با استفاده از نظرات خبرگان و آلفای کرونباخ (88/0=α) ارزیابی و تایید گردید. از آزمون‌های آماری توصیفی و استنباطی نرم‌افزار SPSS برای تحلیل و گزارش نتایج استفاده گردید. یافته‌ها: نمره کل مربوط به برداشت مراجعین از کیفیت خدمات مطب‌ها حدود 78 درصد و نمره کل انتظارات آنها 81.8 درصد بود که نشان‌دهنده یک شکاف نسبی معنادار بین ادراک و انتظار آنها از کیفیت خدمات مطب‌ها بود (0/001 <p). میزان این شکاف در ابعاد مختلف کیفیت خدمات پزشکان متفاوت بدست آمد. نتیجه‌گیری: بطور کلی وجود شکاف بین انتظار و ادراک افراد از یک خدمت نیاز به بهبود کیفیت را مطرح می‌نماید. هر چند شکاف محدود نیز می‌تواند برای تصمیم‌گیرندگان نگران‌کننده باشد که باید همزمان با بهبود کیفیت به آموزش و توانمندسازی خدمت گیرندگان نیز توجه نمایند. Manuscript profile