-
Article
1 - روایتگری سمبولیسم و جریان سیال ذهن در سمفونی مردگان و به سوی فانوس دریاییComparative Literature Studies , Issue 2 , Year , Autumn 2021حوزه بررسی ادبیات تطبیقی یکی از بزرگترین و گستردهترین زمینههای مطالعاتی در ادبیات جهان میباشد که میتواند روزنههای بسیاری را برای شناخت ملل، ادبیات، فرهنگها، سنتها و تفکرات به روی مشتاقان ادبیات بگشاید. در بین نویسندههای بزرگ ایران و انگلیس کمتر کسی است که اسم Moreحوزه بررسی ادبیات تطبیقی یکی از بزرگترین و گستردهترین زمینههای مطالعاتی در ادبیات جهان میباشد که میتواند روزنههای بسیاری را برای شناخت ملل، ادبیات، فرهنگها، سنتها و تفکرات به روی مشتاقان ادبیات بگشاید. در بین نویسندههای بزرگ ایران و انگلیس کمتر کسی است که اسم عباس معروفی و خانم ویرجینیا وولف را نشنیده باشد و با آثار ارزشمند آنها که بی تردید بر ادیبات کشورشان و جهان تأثیر گذاشتهاند آشنا نباشند. رمانهای سمفونی مردگان عباس معروفی(1336) و به سوی فانوس دریایی ویرجینیا وولف(1941-1882) آثار ارزشمند و بزرگ ادبیات فارسی و انگلیسی میباشند که دارای مشخصات و ویژگیهای منحصر به فرد خود میباشند که بررسی تطبیقی نحوه روایت آنها که بر اساس روایتگری مدرن، قالب و ساختار جریان سیال ذهن ارائه شده میتواند ضمن تسهیل درک ادبی آنها، ارائهکننده روزنهای جدید در بررسی و مطالعه عملی ادبیات تطبیقی مدرن و پست مدرن باشد. Manuscript profile -
Article
2 - مطالعه تطبیقی ساختارشکنی اشعار شاملو و کمینگزComparative Literature Studies , Issue 4 , Year , Winter 2019ادبیات تطبیقی به عنوان علمی جدید پایهگذار دیدگاهی نوین در عصر مطالعات ادبیات جهانی میباشد و در تلاش است تا با ارائه زمینههای مشترک بین ملل و ادبیات آنها به یک همگرایی جهانی بهتری دست یابد. بررسی نوابغ ادبی از کشورهای دارای سبک ادبی برجسته و ممتاز که ممکن است دارای Moreادبیات تطبیقی به عنوان علمی جدید پایهگذار دیدگاهی نوین در عصر مطالعات ادبیات جهانی میباشد و در تلاش است تا با ارائه زمینههای مشترک بین ملل و ادبیات آنها به یک همگرایی جهانی بهتری دست یابد. بررسی نوابغ ادبی از کشورهای دارای سبک ادبی برجسته و ممتاز که ممکن است دارای مشترکات زبانی، ساختاری، فرهنگی و حتی دینی مشترکی باشند میتواند به شکوفایی این حوزه کمک کند و در این راستا این مقاله در صدد است تا با بررسی دو شاعر صاحب سبک، صاحب نام، بزرگ و معاصر آمریکایی و ایرانی- ایی کمینگز و احمد شاملو- بر اساس اصول و تئوری پست مدرن ساختارشکنی و شالوده شکنی به اشتراکات زبانی، ادبی و سبک نوشتاری آنها دست یابد. بررسی تطبیقی دو نویسنده بزرگ از دو کشور و فرهنگ مختلف بر اساس رویکردی نوین و پست مدرن نیازمند امکانات، منابع و همکاریهای چند جانبه از سوی تمامی عوامل میباشد. با این حال این مقاله تلاش دارد با این رویکرد و با انتخابی که انجام داده روزنهای جدید را در زمینه مطالعات تطبیقی آن هم در زمینه ادبیات معاصر از دوکشور با زمینه ادبی عظیم و در عین حال کاملاً متفاوت را از دو شاعر صاحب سبک، شناختهشده و در عین حال با مقبولیتی ادبی، اجتماعی بررسی و ارائه کند. Manuscript profile -
Article
3 - Effect of Teaching Modern English Drama on the Students’ Fluency and Accuracy of SpeakingResearch in English Language Pedagogy , Issue 1 , Year , Winter 2017Speaking a language involves more than simply knowing the linguistic components of the message, and developing language skills requires more than grammatical comprehension and vocabulary memorization (Chastain, 1988). In teaching-learning processes, drama method may hav MoreSpeaking a language involves more than simply knowing the linguistic components of the message, and developing language skills requires more than grammatical comprehension and vocabulary memorization (Chastain, 1988). In teaching-learning processes, drama method may have some positive effects on ELL students' speaking fluency and accuracy. This study attempts to probe one of the main concerns of language learners, that is, how to improve their speaking components, e.g. oral fluency and accuracy. To attain this aim, the researchers investigated the effect of two selected texts from modern English dramas on students' speaking fluency and accuracy. They distinguished fluent from non-fluent and accurate from no accurate learners. Therefore, the current study was designed as a true experimental research and the data were gathered from 60 EFL students of English language and literature at Hormozgan University in Iran. The data were the recorded speaking transcripts which were analyzed to show the probable progresses after four-time (10 weeks) treatment. The factors to be considered in present study were the numbers of filled and unfilled pauses in each narration, the total number of words per minute, mean length of utterance, and number of stressed words. The results were compared and their temporal and linguistic measures were correlated with their fluency scores. They revealed that the speech rate, the mean length of utterance, phonation time ratio and the number of stressed words produced per minute were the best predictors of fluency scores, and thus, students' speaking fluency increased, whereas the students' speaking accuracy decreased in some areas of speaking abilities and oral communications. Manuscript profile