• Home
  • سپیده بادامچی

    List of Articles سپیده بادامچی


  • Article

    1 - رابطه سبک های تفکر استرنبرگ و ابعاد سه گانه کمال گرایی با شادکامی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهرستان خوی
    Women and Family Studies , Issue 2 , Year , Summer 2023
    هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک های تفکر استرنبرگ و ابعاد سه گانه کمال گرایی با شادکامی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهرستان خوی بود. روش پژوهش براساس هدف، کاربردی و بر حسب گردآوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، دانش آموزان دختر دوره More
    هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک های تفکر استرنبرگ و ابعاد سه گانه کمال گرایی با شادکامی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهرستان خوی بود. روش پژوهش براساس هدف، کاربردی و بر حسب گردآوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول شهرستان خوی در سال تحصیلی 1400-1399 بودند که تعداد آن ها براساس گزارش اداره آموزش و پرورش 5300 نفر است. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای استفاده شد. برای تعیین حجم نمونه از جدول کرجسی- مورگان استفاده شده و تعداد 357 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای جمع آوری داده ها، پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ (TSI)، پرسشنامه کمال گرایی هویت و فلت (MPS) و پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHI) بود. تجزیه و تحلیل داده ها با روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه با استفاده از نرم افزار Spss24 انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین سبک های تفکر و مؤلفه های آن (سبک تفکر قانونگذار، اجرایی و قضایی) با شادکامی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بین کمال گرایی و مؤلفه های آن (کمال گرایی خودمدار، دیگر مدار و جامعه مدار) با شادکامی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه رابطه منفی و معناداری وجود دارد. همچنین سبک های تفکر و کمال گرایی قادرند شادکامی را در دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه پیش بینی کنند. Manuscript profile