• Home
  • مستانه سلیمی

    List of Articles مستانه سلیمی


  • Article

    1 - شناسایی ، اعتباریابی و مدل عوامل موثر بر چابکی یادگیری در یادگیری الکترونیکی در نظام آموزش و پرورش
    Research in Curriculum Planning , Issue 77 , Year , Summer 2024
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اعتباریابی مدل عوامل موثر بر چابکی یادگیری دریادگیری الکترونیکی درنظام آموزش وپرورش انجام شد. رویکرد حاکم برتحقیق از نوع ترکیبی اکتشافی-متوالی است که دربخش کیفی از روش تحلیل مضمون و دربخش کمی ازروش توصیفی-پیمایشی استفاده شده است. جامعه مورد م More
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اعتباریابی مدل عوامل موثر بر چابکی یادگیری دریادگیری الکترونیکی درنظام آموزش وپرورش انجام شد. رویکرد حاکم برتحقیق از نوع ترکیبی اکتشافی-متوالی است که دربخش کیفی از روش تحلیل مضمون و دربخش کمی ازروش توصیفی-پیمایشی استفاده شده است. جامعه مورد مطالعه شامل اعضا هیئت علمی تکنولوژی آموزشی صاحب نظران وپژوهشگران حوزه برنامه ریزی درسی، کارشناسان فناوری آموزشی ورایانه و صاحبنظران حوزه آموزش و پرورش است. ابزار گردآوری داده‌هادربخش کیفی مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته ودربخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود داده‌های به‌دست‌آمده از مصاحبه‌ها در بخش کیفی با روش تحلیل مضمون، تحلیل، و در بخش کمی با آزمون معادلات ساختاری اولویت‌بندی شدند یافته‌ها نشان داد مضامین شامل چابکی محیطی، اشتیاق یادگیری، پشتیبانی آموزشی، برنامه‌های نوآورانه، دانش واطلاعات، چابکی آموزشی،سازمان چابک، یادگیری مشارکتی، انعطاف پذیری آموزشی، خلاقیت در آموزش، قوانین و مقررات، جهت دار بودن آموزش است. تمامی این مضامین در سه مضمون فراگیر الزامات، فرایندها و پیامدها دسته بندی شد. بر اساس یافته‌های بخش کمی تمامی روابط مثبت و معنادار و برازش مدل مناسب گزارش شد. بر مبنای یافته‌ها باید شرایط بهبود چابکی یادگیری از طریق توجه و تمرکز بر الزامات وفرایندهای چابکی یادگیری به وجود آید تا از این طریق به پیامدهای مطلوب آن دست یافت. Manuscript profile