Sport Sciences Quarterly
,
Issue5,Year,
Winter
2017
هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه عوامل درون سازمانی با برنامه ریزی استراتژیک در هیئت های ورزشی استان اردبیل بود روش پژوهش توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل افراد شاغل در هیئت های ورزشی استان اردبیل که براساس مرکز آمار و اطلاعات در سال1394 به تعداد 714 نفر می ب More
هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه عوامل درون سازمانی با برنامه ریزی استراتژیک در هیئت های ورزشی استان اردبیل بود روش پژوهش توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل افراد شاغل در هیئت های ورزشی استان اردبیل که براساس مرکز آمار و اطلاعات در سال1394 به تعداد 714 نفر می باشند. نمونه گیری براساس جدول مورگان 214 نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه عوامل درون سازمانی (فضیلی و علیشاهی،1391) و پرسشنامه برنامه ریزی استراتژیک مدل برایسون(1999) استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط اساتید مدیریت ورزشی تائید و سپس پایایی آنها به وسیله آلفای کرونباخ به ترتیب 0.86 برای پرسشنامه عوامل درون سازمانی و 0.89 برای پرسشنامه برنامه ریزی استراتژیک بدست آمد برای تجزیه و تحلیل از آمار توصیفی شامل فراوانی، میانگین، انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از کلموگراف اسمیرنف برای نرمال بودن داده ها و از آزمون ناپارامتریک اسپیرمن برای آزمون فرضیه ها استفاده شد؛ و در پایان از آزمون رگرسیون برای پیش بین ترین مولفه های عوامل درون سازمانی بر روی برنامه ریزی استراتژیک استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین عوامل درون سازمانی و مولفه های آن(تعهد مدیریت به تسهیم دانش، وجود تکنولوژی مناسب تسهیم دانش، فضای تعامل اجتماعی، اعتماد بین پرسنلی، ساختار پاداش و تفاوت های موقعیتی) با برنامه ریزی استراتژیک رابطه مثبت معناداری وجود دارد. بنابراین براساس مدل رگرسیون می توان نتیجه گرفت که مولفه های عوامل درون سازمانی تبیین کننده خوبی برای برنامه ریزی استراتژیک هیئت های ورزشی استان اردبیل باشند.
Manuscript profile
Innovation in Sports Management
,
Issue9,Year,
Spring
2024
مطالعه حاضر به مرور تحلیل بازاریابی عصبی و تاثیر آن بر فعالیت امواج مغزی مشتریان کالاهای ورزشی می پردازد. روش تحقیق مقاله حاضر به شکل مروری صورت یافته است. ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل استفاده از مطالعات (جستجوی اسناد و مقالهها) است. برای جستجوی مقالات به زبان فارسی و More
مطالعه حاضر به مرور تحلیل بازاریابی عصبی و تاثیر آن بر فعالیت امواج مغزی مشتریان کالاهای ورزشی می پردازد. روش تحقیق مقاله حاضر به شکل مروری صورت یافته است. ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل استفاده از مطالعات (جستجوی اسناد و مقالهها) است. برای جستجوی مقالات به زبان فارسی و لاتین از مقالات سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۴ استفاده شد که ازطریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی Scopus، Sid، Jcr ، Google Scholar، و Science Direct جمعآوری شدند. همچنین برای استخراج مقالات از کلیدواژههای بازاریابی عصبی (Neuromarketing)، فعالیت های مغزی در بازاریابی ورزشی (Brain activities in sports marketing)، مشتریان کالاهای ورزشی (Sporting goods customers) استفاده شد. ۵۲ مقاله از جستجوی کلمات کلیدی به دست آمد و پس از درنظرگرفتن معیارهای ورود و خروج 23 عنوان مقاله به دست آمد. یافته های تحقیق نشان داد که بازاریابی عصبی منجر به افزایش فعالیت امواج مغزی مشتریان و همچنین ارتقای برند و ایجاد عمیق تر با مشتریان کمک می کند. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که تحلیل بازاریابی عصبی در صنعت کالاهای ورزشی نه تنها به بهبود تجربه مشتریان کمک میکند، بلکه میتواند به ارتقاء فعالیتهای مغزی آنها نیز کمک کند و در نهایت به رشد و توسعه این صنعت کمک کند.
Manuscript profile
هدف: نوجوانی یکی از مهمترین مراحل زندگی بشر است، نوجوانان نیروی پویای جامعه هستند و نمیتوان این جمعیت فعال را نادیده گرفت، شناخت ویژگیهای شخصیتی نوجوانان میتولند به برنامهریزی برای آینده آنها کمک فراوانی کند. هدف تحقیق مقایسه موانع اجتماعی مشارکت فعالیت های ورزشی د More
هدف: نوجوانی یکی از مهمترین مراحل زندگی بشر است، نوجوانان نیروی پویای جامعه هستند و نمیتوان این جمعیت فعال را نادیده گرفت، شناخت ویژگیهای شخصیتی نوجوانان میتولند به برنامهریزی برای آینده آنها کمک فراوانی کند. هدف تحقیق مقایسه موانع اجتماعی مشارکت فعالیت های ورزشی دانش آموزان متوسطه دوم دختر و پسر ناحیه 2 کرج بود.
روش پژوهش: روش تحقیق توصیفی پیمایشی بود که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری در دسترس تحقیق حاضر دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم ناحیه 2 آموزش و پرورش کرج بودند که براساس مرکز آمار و اطلاعات آن اداره در سالتحصیلی 1402-1403 تعداد دانش آموزان دختر 7410 نفر و دانش آموزان پسر 6674 بودن که نمونه گیری به صورت خوشه ای با استفاده از جدول مورگان به تعداد 373 نفر تعیین شدند که پس از جمع آوری پرسشنامه و حذف پرسشنامه های ناقص و پرت داده های 334 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار گردآوری پرسش نامه موانع اجتماعی مشارکت فعالیت های ورزشی (احمدی،1398) استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط اساتید خبره مدیریت ورزشی و روانشناسی مورد تایید قرار گرفت و ضریب پایایی آلفای کرونباخ پرسشنامه 0.88 گزارش گردید. روش تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی(شامل میانگین، میانه، نما و...) و در بخش آمار استنباطی از آزمون تی مستقل و برای رتبه بندی موانع اجتماعی از روش فریدمن استفاده شد.
یافتهها: یافته های تحقیق نشان داد که بین موانع اجتماعی مشارکت فعالیت های ورزشی دانش آموزان دختر و پسر ناحیه 2 کرج تفاوت معناداری وجود ندارد.
نتیجهگیری: بنابراین می توان نتیجه گرفت آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج می تواند با ایجاد فضاها و سالن های ورزشی و یا با بستن قرارداد با اماکن ورزشی و تخصیص زمان های مناسب و تشویق دانش آموزان به انجام فعالیت های ورزشی باعث مشارکت تمام دانش آموزان دختر و پسر در ورزش شد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications