Journal of New Approaches in Educational Administration
,
Issue1,Year,
Winter
2018
این پژوهش با هدف ارائه الگویی جهت تاثیر مدیریت منابع انسانی الکترونیک بر اثربخشی سازمانی در سازمان آموزش و پرورش استان گلستان طراحی و اجرا شده است. پژوهش حاضر از نظر نحوه گرد اوری داده ، موضوع مورد بررسی، هدف، ابزار گردآوری اطلاعات و داده ها ، شیوه انتخاب و دستیابی به ج More
این پژوهش با هدف ارائه الگویی جهت تاثیر مدیریت منابع انسانی الکترونیک بر اثربخشی سازمانی در سازمان آموزش و پرورش استان گلستان طراحی و اجرا شده است. پژوهش حاضر از نظر نحوه گرد اوری داده ، موضوع مورد بررسی، هدف، ابزار گردآوری اطلاعات و داده ها ، شیوه انتخاب و دستیابی به جامعه اماری ، زیر گروههای آن و نیز ازمودنیها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را مدیران، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش اداره کل و شهرستان های استان گلستان در سال تحصیلی 95- 1394 به تعداد 763 نفر تشکیل داد. با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای و با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 256 نفر محاسبه گردید.برای گردآوری داده ها از روش کتابخانه ای و میدانی استفاده شد. در روش میدانی، پرسشنامه بسته پاسخ با 65 گویه در مقیاس پنج گزینه ای لیکرت تنظیم گردید. داده های جمع آوری شده در محیط spss طبقه بندی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 97/0 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها در سطح توصیفی از جداول فراوانی و محاسبه شاخص ها استفاده گردید. برای ارائه الگو از نرم افزار مدل سازی LISREL در قالب توصیف و تحلیل استفاده شد.بنابراین با توجه به نتایج بدست آمده تایید آن توسط تحقیقات قبلی و نظریه های موجود، می توان نتیجه گرفت که چارچوب ارائه شده از پشتوانه نظری، تجربی و اعتبار کافی برخوردار بوده و اجرای آن به منظور افزایش اثربخشی سازمان پیشنهاد می گردد.
Manuscript profile
Journal of New Approaches in Educational Administration
,
Issue1,Year,
Winter
2022
مقدمه و هدف: هدف از انجام این پژوهش تبیین رابطه مهارتهای کوانتومی مدیران باسیاست گذاری و بهسازی نظام تصمیمگیری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران میباشد. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی-همبستگی بود.
روش شنا More
مقدمه و هدف: هدف از انجام این پژوهش تبیین رابطه مهارتهای کوانتومی مدیران باسیاست گذاری و بهسازی نظام تصمیمگیری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران میباشد. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی-همبستگی بود.
روش شناسی پژوهش: جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیئتعلمی دانشگاههای آزاد استان مازندران (1461 نفر) تشکیل میدادند. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای 305 نفر جهت بررسی انتخاب شدند. برای برآورد حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد، ابزار گردآوری دادههای پژوهش پرسشنامه استاندارد مهارتهای کوانتومی عظیمی و رضوی (1393) و پرسشنامه محقق ساخته سیاستگذاری و بهسازی نظام تصمیمگیری بود که ضریب آلفای کرونباخ آنها به ترتیب 864/0، 897/0 و 901/0 به دست آمد و روایی صوری و محتوایی آنها با استفاده ازنظر متخصصان تائید شد. تجزیهوتحلیل دادهها از طریق مدل معادلات ساختاری در نرمافزار SPSS, AMOS تحلیل شدند.
یافته ها: . نتایج نشان داد که مهارتهای کوانتومی مدیران و سیاستگذاری با تصمیمگیری رابطه مثبت و معنیدار میباشد، نقش میانجی سیاستگذاری در ارتباط بین مهارتهای کوانتومی مدیران و با تصمیمگیری معنیدار نبود.
بحث و نتیجه گیری: به نظر میرسد رابطه مهارتهای کوانتومی مدیران با سیاستگذاری وبهسازی نظام تصمیم گیری رابطه معنی داری می باشد
Manuscript profile
Journal of New Approaches in Educational Administration
,
Issue1,Year,
Autumn
2011
هدف از انجام این پژوهش شناسایی چگونگی استفادهی دبیران شهرستان نوشهر از شبکهی جهانی اینترنت بود. پژوهش توصیفی و از نوع زمینه یابی بود. جامعهی آماری پژوهش شامل 195 دبیر شاغل در دبیرستانهای شهرستان نوشهر در سال تحصیلی 89-1388 بود که از میان آنان 133 نفر به روش تصادفی ط More
هدف از انجام این پژوهش شناسایی چگونگی استفادهی دبیران شهرستان نوشهر از شبکهی جهانی اینترنت بود. پژوهش توصیفی و از نوع زمینه یابی بود. جامعهی آماری پژوهش شامل 195 دبیر شاغل در دبیرستانهای شهرستان نوشهر در سال تحصیلی 89-1388 بود که از میان آنان 133 نفر به روش تصادفی طبقه ای (بر حسب جنسیت) به عنوان نمونهی پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. بمنظور گردآوری دادهها از پرسشنامهی محقق ساختهی 24 پرسشی در طیف پنج گزینهای لیکرت استفاده شد. پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه و 92/0 بدست آمد. از آزمون تحلیل عاملی بمنظور شناسایی نحوهی استفادهی دبیران از اینترنت و از آزمون تی گروههای مستقل، تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی شفه بمنظور بررسی تفاوت بین گروهها بر حسب جنسیت و مقدار آشنایی دبیران با اینترنت بهره گرفته شد. یافتههای پژوهش نشان دادند که استفاده از اینترنت به وسیلهی دبیران در شش عامل اصلی نیازمندیها، علمی و درسی، سرگرمی، خرید، وقت گذرانی و مالی قرار دارد. هم-چنین، چگونگی استفاده از اینترنت تحت تأثیر مقدار آشنایی دبیران با اینترنت میباشد، ولی از جنسیت تأثیر نمیپذیرد.
Manuscript profile
Journal of New Approaches in Educational Administration
,
Issue1,Year,
Winter
2013
امروزه نقش پژوهش در پیشبرد اهداف نظام آموزشی کشور و متعاقباً دستیابی به توسعه امری انکارناپذیر است، اما در عمل، شاهد عدم مشارکت فعال معلمان و دبیران به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش، به اینگونه فعالیتها هستیم. بنابراین، این پژوهش با هدف شناسایی موانع انجام پژ More
امروزه نقش پژوهش در پیشبرد اهداف نظام آموزشی کشور و متعاقباً دستیابی به توسعه امری انکارناپذیر است، اما در عمل، شاهد عدم مشارکت فعال معلمان و دبیران به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش، به اینگونه فعالیتها هستیم. بنابراین، این پژوهش با هدف شناسایی موانع انجام پژوهش بهوسیله دبیران شهر بهشهر انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع زمینهیابی میباشد. جامعه آماری، تمامی دبیران زن دوره راهنمایی شهرستان بهشهر به تعداد 120 نفر بودند که در سال تحصیلی 1390-1389 به خدمت اشتغال داشتند. روش نمونهگیری سرشماری بود و برای گردآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته با پایایی75/0استفاده شده است. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با بررسی نظر متخصصان موضوعی مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد. جهت تجزیه و تحلیل سؤالات ویژه پژوهش از روشهای آمار توصیفی شامل میانگین و درصد، و آمار استنباطی شامل تحلیل عاملی، تی تک نمونهای، تی گروههای مستقل و تحلیل واریانس استفاده شده است. یافتههای مبنی بر تحلیل عاملی نشان داد که شش مانع اصلی در انجام پژوهش بهوسیله دبیران شامل موانع مالی، فرهنگ پژوهش، سازمانی، عدم اعتماد به نتایج پژوهش، انگیزشی و پایگاههای دادهها میباشند. نتایج آزمون تی تک نمونهای نشان داد که در حال حاضر تمامی موانع ششگانه در دبیرستانهای شهر بهشهر در سطحی بالاتر از میانگین وجود دارند و بر عدم انجام پژوهش بهوسیله دبیران تأثیرگذار هستند. همچنین نتایج آزمون تی گروههای مستقل بیانگر تفاوت دیدگاه دبیران بر حسب سابقه انجام پژوهش در خصوص عامل سوم (سازمانی) و در پایان نتایج تحلیل واریانس بیانگر تفاوت دیدگاه دبیران بر حسب سابقه کار در عامل ششم (پایگاههای دادهها) بوده است.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications