• Home
  • زهرا ولیپوری

    List of Articles زهرا ولیپوری


  • Article

    1 - شناخت وضعیت انگیزشی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد و تاثیر آن بر رفتار شهروندی سازمانی
    Scientific Journal of Social Psychology , Issue 5 , Year , Winter 2020
    این تحقیق با هدف شناخت تاثیر وضعیت انگیزشی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد و تاثیر آن بر رفتار شهروندی سازمانی انجام شده است. تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی بوده که مبتنی بر تحقیقات میدانی و کتابخانه‎ایی می‎باشد. جامعه آماری ای More
    این تحقیق با هدف شناخت تاثیر وضعیت انگیزشی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد و تاثیر آن بر رفتار شهروندی سازمانی انجام شده است. تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی بوده که مبتنی بر تحقیقات میدانی و کتابخانه‎ایی می‎باشد. جامعه آماری این تحقیق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، متشکل از اعضای هیات علمی (189) و کارمندان (203) بوده و با از استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه برابر 183 نفر تعیین شده است. پرسشنامه استفاده شده بصورت استاندارد، متغیر انگیزش از پرسشنامه آلدرفر (1972)؛ فراهانی و همکاران (1391) و متغیر رفتار شهروندی از پرسشنامه اورگان و کانوسکی (1996) استفاده شده است. بررسی داده‎های گردآوری شده با استفاده از نرم‎افزار SPSS و PLS انجام پذیرفته شده است. نتایج آزمون‌های انجام شده نشان دادند که: وضعیت انگیزشی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در حد متوسط قرار دارد. نیازهای زیستی کارکنان بر رفتار شهروندی سازمانی تاثیر مستقیم و معنی‌داری دارد. نیازهای وابستگی کارکنان بر رفتار شهروندی سازمانی تاثیر مستقیم و معنی‌داری دارد. نیازهای رشد کارکنان بر رفتار شهروندی سازمانی تاثیر مستقیم و معنی‌داری دارد. Manuscript profile

  • Article

    2 - تدوین و طراحی مدل بازاریابی تعاملی دوسویه حس محور براساس پیشایندها و مداخله‌گرهای آن با رویکرد ترکیبی
    Journal of Business Management , Issue 5 , Year , Winter 2022
    هدف پژوهش تدوین و طراحی مدل پیشایندها و مداخله‌گرهای بازاریابی تعاملی دوسویه حس محور است. روش این پژوهش آمیخته اکتشافی است که از طریق راهبردهای کیفی مدل مفهومی به دست آمده و سپس از طریق راهبردهای کمی برازش مدل و تحلیل‌ها صورت گرفته است. در مرحله کیفی با بهره‌گیری از نظر More
    هدف پژوهش تدوین و طراحی مدل پیشایندها و مداخله‌گرهای بازاریابی تعاملی دوسویه حس محور است. روش این پژوهش آمیخته اکتشافی است که از طریق راهبردهای کیفی مدل مفهومی به دست آمده و سپس از طریق راهبردهای کمی برازش مدل و تحلیل‌ها صورت گرفته است. در مرحله کیفی با بهره‌گیری از نظرات 14 نفر از خبرگان و کارشناسان و تکیه بر منابع مطالعاتی، چارچوب الگو ارائه و اعتبارسنجی شد و سپس در مرحله کمی با استفاده از پرسشنامه توزیع شده میان 384 نفر از مشتریان محصولات لبنی در تهران اجرا شده است. تحلیل اطلاعات شامل سه عملیات اصلی می‌باشد: ابتدا شرح و آماده‌سازی داده‌های لازم برای آزمون فرضیه‌ها، سپس تحلیل روابط میان متغیرها و نهایتا به مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایجی که فرضیه‌ها انتظار داشتند پرداخته شده است. مدل نهائی پژوهش در سه مقوله اصلی؛ شرایط مداخله‌گر (عوامل سازمانی و برند)، شرایط علی (عوامل سازمانی، مشتری و محیط رقابتی)، پدیده محوری (حس چشایی، بویایی، بینایی، لامسه و شنوایی)، متشکل و بین تمامی ابعاد پیشایندها و مداخله‌گرها با بازاریابی تعاملی دوسویه حس محور (بازاریابی حسی) رابطه معناداری و مثبتی در صنعت لبنی وجود داشته است. Manuscript profile