• Home
  • ندا خداداده

    List of Articles ندا خداداده


  • Article

    1 - طراحی و اعتباریابی الگوی بوم‌سازگان کارآفرینی دیجیتال در سازمان‌های آموزشی
    Future study Management , Issue 136 , Year , Spring 2024
    بوم سازگان کارآفرینی دیجیتال در سازمان های آموزشی اخیراً به عنوان یک مفهوم رایج در سیاست کارآفرینی و سازمان های آموزشی ظهور کرده است. پژوهش حاضر باهدف طراحی و اعتباریابی الگوی بوم‌سازگان کارآفرینی دیجیتال در سازمان‌های آموزشی انجام گرفت. روش پژوهش، اکتشافی آمیخته (کیفی More
    بوم سازگان کارآفرینی دیجیتال در سازمان های آموزشی اخیراً به عنوان یک مفهوم رایج در سیاست کارآفرینی و سازمان های آموزشی ظهور کرده است. پژوهش حاضر باهدف طراحی و اعتباریابی الگوی بوم‌سازگان کارآفرینی دیجیتال در سازمان‌های آموزشی انجام گرفت. روش پژوهش، اکتشافی آمیخته (کیفی- کمی) بوده که در بخش کیفی، روش نظریۀ داده بنیاد و در بخش کمی، پیمایشی لحاظ گردیده است. مشارکت‌کنندگان بخش کیفی 15 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کارآفرینی، متخصصان و خبرگان آشنا به کارآفرینی دیجیتال در سازمان های آموزشی می باشند که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند از دستۀ متوالی انتخاب‌شده‌اند و در قسمت کمی، اعضای هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه رازی ،هنرآموزان ومتخصصین کارآفرینی و اساتید دانشگاهی مرتبط با حوزه کارآفرینی به تعداد 135 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. روش تجزیه‌وتحلیل داده های مصاحبه در بخش کیفی، کدگذاری باز، محوری و انتخابی و در بخش کمی معادلات ساختاری انتخاب‌شده است. یافته‌های پژوهش‌ در بخش کیفی شامل 483 کدباز،42 کد ثانویه و 15 مقوله که در6 محور اصلی(محوری، شرایط علی، شرایط زمینه ای، عوامل مداخله گر، راهبردها و پیامدها) به دست آمد . نتایج بخش کمی نشان داد که مدل ارائه‌شده از برازش مناسبی برخوردار است. با توجه به نتایج ، این الگو می تواند در سازمان های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد و با به رسمیت شناختن آن تاثیرات اساسی در نقش و مسئولیت و فعالیت های سازمان های آموزشی در عصر حاضر صورت گیرد و مدیران سازمان های آموزشی به اهمیت این پژوهش توجه کافی و موثر داشته باشند. Manuscript profile

  • Article

    2 - شناسایی و تبیین ابعاد و مؤلفه های فرهنگ سازمانی اعضاء هیأت علمی دانشگاه
    The Journal of Modern Thoughts in Education , Issue 4 , Year , Summer 2018
    هدف اصلی از انجام این پژوهش شناسایی ابعاد و مؤلفه های فرهنگ سازمانی اعضاء هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه است. این پژوهش از جمله پژوهش های کیفی است که از نظر هدف در رده پژوهش های کاربردی و از نظر روش انجام در رده پژوهش های توصیفی و از نظر گردآوری داده ها و More
    هدف اصلی از انجام این پژوهش شناسایی ابعاد و مؤلفه های فرهنگ سازمانی اعضاء هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه است. این پژوهش از جمله پژوهش های کیفی است که از نظر هدف در رده پژوهش های کاربردی و از نظر روش انجام در رده پژوهش های توصیفی و از نظر گردآوری داده ها و جمع بندی روش گراندد تئوری یا زمینه بنیاد است. برای شناسایی مؤلفه های فرهنگ سازمانی در این پژوهش: در گام اول با مراجعه به متون تخصصی فرهنگ سازمانی از جمله مقالات داخلی و خارجی ، کتاب ها و نشریات معتبر، شاخص های فرهنگ سازمانی شناسایی، بررسی و با روش مطالعه کرنل خلاصه نویسی شد. در این مرحله حدود 400 مؤلفه تا حد اشباع نظری شناسایی شد. در گام دوم برای اطمینان از موثر بودن شاخص های شناسایی شده به عنوان فرهنگ سازمانی از روش مصاحبه عمیق کانونی بین خبرگان استفاده شد . خبرگان برگزیده ،گروهی از کارشناسان امر مدیریت آموزشی بودند که سال ها در مشاغل آموزشی سابقه داشته و در رابطه با شاخص ها و مؤلفه های منتخب، با تجربه و صاحب نظر و دارای مقالات متعدد در این زمینه بودند. در گام دوم پژوهش با توجه به نتایج مصاحبه کانونی با خبرگان تعدادی از مؤلفه ها ریزش پیدا کرد و در نهایت تعداد11بعد و 136 مؤلفه فرهنگ سازمانی اعضاء هیأت علمی دانشگاه مشخص و شناسایی گردید. Manuscript profile