-
Article
1 - Developing Area Yield Crop Insurance under Alternative Parametric Methods: Case study for Wheat in East Azarbaijan Province, IranInternational Journal of Agricultural Management and Development , Issue 4 , Year , Summer 2017In crop insurance design, the yield guarantee and the premium are very important parameters, both of which depend upon the yield distribution. Accordingly, the accurate modeling of yield distribution is essential for designing crop insurance contracts. This study employ MoreIn crop insurance design, the yield guarantee and the premium are very important parameters, both of which depend upon the yield distribution. Accordingly, the accurate modeling of yield distribution is essential for designing crop insurance contracts. This study employs historical county-level yield data for irrigated and dry wheat in East Azarbaijan Province, Iran for 1975-2013 to evaluate the effects of five alternative parametric distributions and generate the area yield crop insurance premiums. Results indicated that, in almost all cases, the premium rates with alternative distributions significantly differed from each other and that the beta distribution fitted the data the best except for some series for which the weibull distribution was the best. The results showed that premiums for wheat vary from 246,000 IRR per hectare in the coverage of 65% for Miyaneh to 460,000 IRR per hectare for Tabriz, and for dry wheat they vary from 265,000 IRR per hectare for Tabriz to 680,000 IRR per hectare for Maragheh. Moreover, it was found that the calculated premiums were less than traditional premiums, which would be affordable for both insured and insurers. The insured will pay lower premiums, and because the new methods are used to calculate the indemnities in this contract, and therefore there is no need for attending in individual farms to calculate the loss; it will be useful for the insurers, too. Manuscript profile -
Article
2 - بررسی مزیت نسبی و بازارهای هدف محصولات کشاورزی صادراتی استان آذربایجان شرقیAgricultural Economics Research , Issue 5 , Year , Winter 2018توسعه صادرات در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی مستلزم شناخت محصولات بالقوه صادراتی و بازارهای صادراتی است. از این رو، هدف این مطالعه بررسی مزیت نسبی و شناسایی بازار هدف محصولات صادراتی بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی است. نتایج محاسبه شاخصهای مزیت نسبی نشان میدهد ک Moreتوسعه صادرات در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی مستلزم شناخت محصولات بالقوه صادراتی و بازارهای صادراتی است. از این رو، هدف این مطالعه بررسی مزیت نسبی و شناسایی بازار هدف محصولات صادراتی بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی است. نتایج محاسبه شاخصهای مزیت نسبی نشان میدهد که هندوانه، زردآلوی خشک شده و انگور خشکشده دارای بالاترین مزیت نسبی هستند. یافتههای بدست آمده از روش تاکسونومی عددی نشان میدهد که بهترین گزینههای صادراتی برای محصولات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی بهترتیب صادرات زردآلوی خشکشده به ترکیه، صادرات هندوانه به ترکیه، صادرات انگور خشکشده به الجزایر، صادرات انگور خشکشده به تونس، صادرات زردآلوی خشکشده به لبنان، صادرات انگور خشکشده به مصر و صادرات هندوانه به رومانی هستند. Manuscript profile -
Article
3 - الگوسازی فرآیند توسعه بازار محصولات کشاورزی ارگانیک در ایران با رویکرد ساختاری تفسیریAgricultural Economics Research , Issue 1 , Year , Spring 2021هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی فرآیندی توسعه بازار محصولات کشاورزی ارگانیک در ایران با رویکرد الگوسازی ساختاری تفسیری است. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان و صاحب نظران بخش ارگانیک کشور بودند که با 19 نفر از آنها مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته انجام شد. برای شناسایی و سطح بندی Moreهدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی فرآیندی توسعه بازار محصولات کشاورزی ارگانیک در ایران با رویکرد الگوسازی ساختاری تفسیری است. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان و صاحب نظران بخش ارگانیک کشور بودند که با 19 نفر از آنها مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته انجام شد. برای شناسایی و سطح بندی مراحل توسعه از شیوه آمیخته اکتشافی استفاده شد. با استفاده از روش کیفی دلفی، عوامل مؤثر در فرآیند توسعه بازار محصولات ارگانیک که از تحلیل محتوای مصاحبه ها شناسایی شده بودند، مورد بررسی و اعتبارسنجی قرار گرفتند. سپس برای تعیین سطح مراحل شناسایی شده، روابط درونی بین آنها و طراحی الگوی فرآیندی، از روش کمی ساختاری تفسیری استفاده گردید. بر اساس نتایج بدست آمده، الگوی فرآیندی توسعه بازار محصولات کشاورزی ارگانیک از تحلیل وضعیت موجود، تعیین اهداف و چشم انداز شروع و به مرحله افزایش مصرف و ظرفیت سازی در بازار ختم می شود. این الگو می تواند به عنوان یک راهنما مورد استفاده سیاست گذاران و تمامی فعالین حوزه ارگانیک در بخش های مختلف تحقیقات، برنامه ریزی و اجرا قرار گیرد. Manuscript profile