• Home
  • Armin A.NobakhtNamin

    List of Articles Armin A.NobakhtNamin


  • Article

    1 - Buckling of Stiffened Thin-Walled Cylindrical Shells under Axial Compression with Symmetrical Imperfections
    Journal of Structural Engineering and Geo-Techniques , Issue 4 , Year , Autumn 2012
    This study aimed to investigate the effects of stiffeners on buckling of thin cylindrical shells under uniform axial compression. To this end, more than 300 finite element models of stiffened cylindrical shells were prepared. The variables considered are shell thickness More
    This study aimed to investigate the effects of stiffeners on buckling of thin cylindrical shells under uniform axial compression. To this end, more than 300 finite element models of stiffened cylindrical shells were prepared. The variables considered are shell thickness, number, dimension and the location of the vertical and horizontal stiffeners as well as circular symmetrical imperfections. Results show that the stiffeners can increase buckling of the stiffened cylindrical shells under axial compression. It is also shown that buckling of the cylindrical shells is susceptible to some circular imperfection patterns. In this context, buckling graph of the models are compared with each other; obviously, the stiffened shells with more stiffeners have upper buckling graph in force - displacement curves. Manuscript profile

  • Article

    2 - طراحی واعتبار سنجی الگوی آموزش معکوس درس کارآفرینی و اثر بخشی آن بر یادگیری خود راهبر و یادگیری مشارکتی
    Educational Administration Research , Issue 4 , Year , Winter 2019
    هدف از اجرای تحقیق حاضر، تعیین تأثیر روش یادگیری معکوس بر یادگیری خود راهبر در درس کارآفرینی بوده است. این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه‌ی آماری این تحقیق ، شامل کلیه‌ی دانشجویان در دوره‌ی کارشناسی رشته‌ی حسابداری دانشگاه آزا More
    هدف از اجرای تحقیق حاضر، تعیین تأثیر روش یادگیری معکوس بر یادگیری خود راهبر در درس کارآفرینی بوده است. این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه‌ی آماری این تحقیق ، شامل کلیه‌ی دانشجویان در دوره‌ی کارشناسی رشته‌ی حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) تهران در سال تحصیلی 97-1396 بوده است. برای نمونه‌گیری، از میان دانشجویان دوره‌ی کارشناسی رشته‌ی حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام 150 نفر به‌صورت تصادفی انتخاب شده است. سپس قبل از اجرای آموزش درس کارآفرینی به روش یادگیری معکوس و پس از آموزش، پرسشنامه‌ی یادگیری خود راهبر ویلیامسون (2007) که در 5 مؤلفه و 60 گویه (تفکیک مؤلفه‌ها عبارت است از :آگاهی، راهبردهای یادگیری ،فعالیت‌های یادگیری، ارزشیابی و مهارت‌های بین فردی) ساخته شده است بر روی همه آن‌ها اجرا شده است. به‌طورکلی نتایج تحقیق نشان می‌دهد، بین میانگین‌های نمرات گروه آزمایش و گروه گواه در خصوص تأثیر روش یادگیری معکوس بر یادگیری خود راهبر دانشجویان در درس کارآفرینی در مرحله پس‌آزمون تفاوت معناداری وجود دارد ( 0.01p<). Manuscript profile