• Home
  • سید عبدالله حیدریه

    List of Articles سید عبدالله حیدریه


  • Article

    1 - A Model for Identification of Factors Affecting Services Intelligent Supply Chains: A Meta-Synthesis Approach
    Journal of System Management , Issue 4 , Year , Summer 2022
    Intelligence is an essential factor in supply chain. It prepares the ground for effective and timely communication and facilitates information sharing among supply chain components in both production and service sectors. Hence, the present study seeks to identify the co More
    Intelligence is an essential factor in supply chain. It prepares the ground for effective and timely communication and facilitates information sharing among supply chain components in both production and service sectors. Hence, the present study seeks to identify the components of services intelligent supply chain and categorize them as a comprehensive model by using the meta-synthesis approach. In this research, total of 437 articles in the field of services intelligent supply chain was identified and examined at first step. Articles were in the period of 1980 to 2022. Finally, after evaluation of articles, 53 articles remained. Then, based on the process of the meta-synthesis and the use of coding method, four main fields and a number of sub-fields were found for the services intelligent supply chain variable. Initial codes introduced in the software for conceptualization and categorization. The main fields of services intelligent supply chain included intelligence dimensions, intelligence conditions, intelligence strategies and intelligence consequences. Each of these main fields has a number of sub-fields. The result of the study shows that in order to implement the services intelligent supply chain, several dimensions and components are considered, concepts such as real-time online information flow, intelligent fund flow, intelligent services flow, process management and technology infrastructure play an important role. Suggestions are presented in accordance with the comprehensive model identified. Also, the conceptual model designed can be useful as a basis for future research in the direction of practical manual in the effective use of the services intelligent supply chain. Manuscript profile

  • Article

    2 - تأثیر تحقیق ‌و توسعه بر چابکی سازمان و بهره‌وری عوامل تولید با روش‌های مدل-یابی معادلات ساختاری و رویکرد پویایی سیستم
    The Journal of Productivity Management , Issue 61 , Year , Summer 2022
    تحقیق ‌و توسعه نقشی اساسی در توسعه و پیشرفت جوامع و رشد اقتصادی کشورها دارد و در کشورهای پیشرفته و صنعتی، سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در این زمینه انجام می‌شود. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر تحقیق ‌و توسعه بر چابکی سازمان و بهره‌وری عوامل تولید در شرکت‌های شهرک صنعتی سمنان ا More
    تحقیق ‌و توسعه نقشی اساسی در توسعه و پیشرفت جوامع و رشد اقتصادی کشورها دارد و در کشورهای پیشرفته و صنعتی، سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در این زمینه انجام می‌شود. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر تحقیق ‌و توسعه بر چابکی سازمان و بهره‌وری عوامل تولید در شرکت‌های شهرک صنعتی سمنان است. در این پژوهش پس از بررسی مبانی نظری و مطالعات پیشین، مدلی طراحی شد تا چگونگی تأثیر تحقیق ‌و توسعه بر چابکی و بهره‌وری عوامل تولید نشان داده شود و مدل طراحی‌شده با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت و تأیید شد. سپس با استفاده از نتایج به‌دست‌آمده از این بخش و بهره‌گیری ازنظر خبرگان، مدلی پویا طراحی شد تا پویایی متغیرها در طول زمان نیز نشان داده شود، اعتبار این مدل با روش‌های ارزیابی مدل‌های پویا ارزیابی و تأیید شد. نتایج تحقیق در بخش اول نشان‌دهنده وجود تأثیر مثبت و معنادار فعالیت‌های تحقیقات بر بهره‌وری عوامل تولید و چابکی سازمان بود و نتایج حاصل از شبیه‌سازی سناریوهای مختلف در مدل پویا نشان داد، افزایش بودجه تحقیقات به‌واسطه تشکیل حلقه‌های خودتقویت‌کننده از ماه دوازدهم به بعد باعث افزایش چابکی و بهره‌وری عوامل تولید به شکل نمایی می‌شود. Manuscript profile

  • Article

    3 - مدل‌سازی عوامل مؤثر بر بهینگی زنجیره تأمین در صنعت برق با رویکرد ترکیبی تحلیل اکتشافی و ساختاری تفسیری
    The Journal of Productivity Management , Issue 62 , Year , Autumn 2022
    هدف از این مطالعه مدل‌سازی ساختاری تفسیری عوامل مؤثر بر بهینگی زنجیره تأمین در صنعت برق است. مطالعه حاضر با استفاده از روش ترکیبی، یک رهیافت کیفی-کمی را برای تدوین و اعتباریابی مدل عوامل مؤثر بر بهینگی زنجیره تأمین از دیدگاه نخبگان صنعت برق ارائه می‌کند. در راستای تدوین More
    هدف از این مطالعه مدل‌سازی ساختاری تفسیری عوامل مؤثر بر بهینگی زنجیره تأمین در صنعت برق است. مطالعه حاضر با استفاده از روش ترکیبی، یک رهیافت کیفی-کمی را برای تدوین و اعتباریابی مدل عوامل مؤثر بر بهینگی زنجیره تأمین از دیدگاه نخبگان صنعت برق ارائه می‌کند. در راستای تدوین و شناسایی عوامل بهینگی، از تحلیل مضمون و شبکه مضمونها با استفاده از نرم‌افزار نویو برای تشکیل شبکه مضامین، الگوی کیفی عوامل مؤثر بر بهینگی زنجیره تأمین طراحی شد. برای تدوین الگوی اولیه عوامل مؤثر بر بهینگی زنجیره تأمین، تعداد 23 نفر از خبرگان و متخصصان صنعت برق با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. در بخش کمی برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و اعتبارسنجی عوامل مؤثر بر بهینگی زنجیره تأمین از روش کیفی، از روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری ISMو تحلیل MICMAC استفاده شد. نتایج نشان داد که چارچوب اولیه الگوی کیفی بهینگی زنجیره تأمین در صنعت برق دارای شش بعد است که عبارتند از: عملکرد زنجیره تأمین، مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت ریسک زنجیره تأمین، مدیریت کیفیت زنجیره تأمین، تولید و عملیات و پایداری زنجیره تأمین. در گراف ISM، متغیرها در چهارده سطح مختلف طبقه‌بندی شدند که در بالاترین سطح مدل عوامل "سازمان"و "راهبردها" و در پایین‌ترین سطح "رضایتمندی مشتری" قرار گرفت. پس از تحلیل MICMAC متغیرها در سه گروه متغیرهای مستقل با یازده متغیر، متصل با چهار متغیر و وابسته با ده متغیر قرار گرفتند و هیچ متغیری در گروه متغیرهای خودگردان قرار نگرفت. Manuscript profile

  • Article

    4 - مدل‌سازی پویایی سیستم‌های مدیریت استعداد در شرکت‌های دانش بنیان: رویکرد آموزش
    The Journal of Modern Thoughts in Education , Issue 2 , Year , Summer 2023

    شرکت‌های دانش بنیان برای جذب استعداد‌ها و توجه به رویکرد آموزش آنها، باعث توانمندی و موفقیت سازمان در امر نیروی انسانی و توسعه‌ آن‌ها تلقی‌ می‌شود. در این پژوهش هدف ارائه یک مدل علت و معلولی در قالب مدلسازی پویایی سیستم‌ها و تحلیل س More

    شرکت‌های دانش بنیان برای جذب استعداد‌ها و توجه به رویکرد آموزش آنها، باعث توانمندی و موفقیت سازمان در امر نیروی انسانی و توسعه‌ آن‌ها تلقی‌ می‌شود. در این پژوهش هدف ارائه یک مدل علت و معلولی در قالب مدلسازی پویایی سیستم‌ها و تحلیل سناریوهای مطرح به خصوص آموزش و تحلیل آن روی عملکرد این شرکت هاست. تحقیق به دید هدف از نوع مطالعات کاربردی و از دید جمع آوری داده‌های مورد نیاز توصیفی محسوب‌ می‌شود. کارشناسان پژوهش 5 نفر از اساتید برجسته مدیریت منابع انسانی و مدیریت صنعتی و از نرم افزار ونسیم 22 برای مدلسازی پویایی سیستم‌ها استفاده شده است. پس از مرور مبانی نظری شاخص‌های عملکردی در قالب کارت امتیازی متوازن به چهار بخش تقسیم و مدل براساس نظرات مطرح در بخش مبانی شکل گرفته است. مدل کمی سازی شده و سپس با آزمون‌های اعتبارسنجی مدل پویا مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت سناریوها توسعه و شبیه سازی شدند. نتایج آزمون سناریو‌ها نشان داد که افزایش میزان جایگزینی و آموزش در سناریوی اول با افزایش تعداد افراد مستعد در سازمان موجب افزایش عملکرد سازمانی و افزایش مدیریت شایستگی و توسعه شغلی در سناریوی دوم می‌شود. استعداد در سازمان و همچنین افزایش متغیر نظام جبران خدمات و عدالت سازمانی در سناریوی سوم با حفظ استعداد باعث افزایش عملکرد سازمانی‌ می‌شود.

    Manuscript profile

  • Article

    5 - تاثیر رسانه¬های اجتماعی به کمک هوش مصنوعی بر مشارکت مشتری در صنعت خودروسازی
    Public Services Marketing , Issue 1 , Year , Spring 2024
    در سال¬های اخیر کاربرد هوش مصنوعی در رسانه¬های اجتماعی افزایش یافته است و مدیران در تلاش هستند تا از این فرصت بالقوه برای مشارکت بیشتر مشتری استفاده کنند. هدف این مطالعه تاثیر رسانه اجتماعی به کمک هوش مصنوعی بر مشارکت مشتری در صنعت خودروسازی است. تحقیق به صورت توصیفی-پی More
    در سال¬های اخیر کاربرد هوش مصنوعی در رسانه¬های اجتماعی افزایش یافته است و مدیران در تلاش هستند تا از این فرصت بالقوه برای مشارکت بیشتر مشتری استفاده کنند. هدف این مطالعه تاثیر رسانه اجتماعی به کمک هوش مصنوعی بر مشارکت مشتری در صنعت خودروسازی است. تحقیق به صورت توصیفی-پیمایشی انجام شده است. جامعه تحقیق دو گروه کیفی و کمی هستند. مشارکت کنندگان در بخش کیفی شامل مدیران بازاریابی صنعت خودروسازی و اساتید دانشگاهی بازاریابی به تعداد 23 نفر هستند که به صورت نمونه¬گیری غیراحتمالی و هدفمند انتخاب شدند. جامعه آماری در بخش کمی شامل مشتریان صنعت خودروسازی است که به صورت تصادفی و 412 نفر انتخاب شدند. در بخش کیفی مولفه¬ها و شاخص¬های مدل با روش تحلیل محتوا شناسایی و استخراج شد و در نهایت به روش ضریب لاوشه تایید شدند. یافته¬های این بخش نشان داد که متغیر رسانه¬های اجتماعی دارای چهار مولفه شامل استراتژی، ارتباط، اعتماد و اطلاعات، و مشارکت مشتری دارای سه مولفه مشارکت اطلاعاتی، مشارکت رشد و مشارکت نوآوری است. بنابراین چهار فرضیه مطرح شد و داده¬های جمع آوری شده از طریق پرسش¬نامه با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری و نرم¬افزار اسمارت پی¬ال¬اس آزمون شد. نتیجه آزمون مدل نشان داد که بین استراتژی، ارتباط و اعتماد هوش مصنوی رسانه¬های اجتماعی و مشارکت مشتری ارتباط وجود ندارد. اما، بین اطلاعات هوش مصنوعی رسانه¬های اجتماعی و مشارکت مشتری رابطه مثبت و معنی¬داری وجود دارد. بنابراین، مدیران بازاریابی صنعت خودروسازی باید بر استراتژی ها، ارتباطات، اعتماد و اطلاعات هوش مصنوعی در رسانه¬های اجتماعی برای تشویق مشتریان به مشارکت در به¬اشتراک¬گذرای اطلاعات و ایده¬ها به کار بگیرند. Manuscript profile