• Home
  • ابوالحسن فقیهی

    List of Articles ابوالحسن فقیهی


  • Article

    1 - بررسی عوامل موثر بر پذیرش مصرف ‌کنندگان برای محصولات خاص
    Jounal of Marketing Management , Issue 21 , Year , Winter 2014
    در این تحقیق عومل موثر بر تصمیم به خرید مصرف کنندگان خاص در سه گروه عدم استفاده، استفاده کننده اتفاقی و استفاده کننده دائمی و آگاهانه با استفاده از مدل لاجیت رتبه ای مورد بررسی قرار گرفته است. میوه و سبزی که بصورت ارگانیک، سالم و طبیعی تولید شده و نیاز به بازار خاص یا ن More
    در این تحقیق عومل موثر بر تصمیم به خرید مصرف کنندگان خاص در سه گروه عدم استفاده، استفاده کننده اتفاقی و استفاده کننده دائمی و آگاهانه با استفاده از مدل لاجیت رتبه ای مورد بررسی قرار گرفته است. میوه و سبزی که بصورت ارگانیک، سالم و طبیعی تولید شده و نیاز به بازار خاص یا نیچ دارند بعنوان محصولات خاص در این تحقیق ذکر شده است. شناسایی رفتار مصرف کنندگان تحت تاثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی از اهداف تحقیق حاضر بوده و بدین منظور داده ها و اطلاعات مورد نیاز از طریق پیمایش های میدانی، با طراحی و تکمیل پرسشنامه به روش نمونه گیری تصادفی ساده از 303 پاسخ گو از میان خریداران سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در بهمن سال 1390 جمع آوری شده است. نتایج حاصل از تخمین رگرسیون نشان می دهد عواملی چون، درآمد مصرف کنندگان، داشتن فرزند زیر 5 سال، شاخص های آگاهی از ویژگی های محصول، برچسب اطلاعات محصول و نیز کیفیت اثر مثبت و معنی داری در احتمال پذیرش و تصمیم به خرید محصولات خاص داشته اند و تحلیل نهایی براساس اثرات نهایی صورت پذیرفته است. Manuscript profile