Public Policy In Administration
,
Issue2,Year,
Winter
2018
زمینه:در سال های آتی بزرگترین دغدغه سازمان ها صرفنظر از بقا و سودآوری، ایجاد بستری برای یادگیری و کاربرد آموخته ها خواهد بود و طراحی الگوی یادگیری چندسطحی و پیاده سازی آن می تواند از اهمیت ویژه ای در جهت خط مشی گذاری برخوردار باشد.
هدف: این تحقیق با هدف احصاء مکانیزم ه More
زمینه:در سال های آتی بزرگترین دغدغه سازمان ها صرفنظر از بقا و سودآوری، ایجاد بستری برای یادگیری و کاربرد آموخته ها خواهد بود و طراحی الگوی یادگیری چندسطحی و پیاده سازی آن می تواند از اهمیت ویژه ای در جهت خط مشی گذاری برخوردار باشد.
هدف: این تحقیق با هدف احصاء مکانیزم های چندسطحی یادگیری سازمانی موثر برخط مشی گذاری در سازمان های کوچک و متوسط استان تهران انجام شده است
روشها: روش تحقیق حاضر از نوع کیفی اکتشافی میباشد. جهت شناسایی سازوکارهای فرآیندهای چندسطحی یادگیری سازمانی از رویکرده سه مرحله ای استفاده گردیده است. در مرحله اول با مطالعه گسترده ادبیات موضوع، 48 کد (سازوکار یادگیری سازمانی) شناسایی گردید. در مرحله دوم، با ورود به محیط واقعی در بین 10454 شرکت کوچک و متوسط استان تهران سعی گردید که سازوکار های یادگیری سازمانی شناسایی شود. به همین جهت پرسشنامه ای حاوی 55 سؤال در نمونه 371 که به طور تصادفی انتخاب گردیده بود، توزیع شد و اطلاعات جمع آوری گردید. در مرحله سوم با مراجعه به این شرکتها و بررسی اسناد و مدارک آنها و انجام مصاحبه با مدیران و خبرگان آنها سازوکارهای یادگیری بکارگرفته شده در این شرکت ها شناسایی و مورد بررسی واقع گردید. در نهایت، از تلفیق سه رویکرد قبل، مدل سازوکارهای فرآیند چندسطحی یادگیری نهایی شد.
یافتهها: بر اساس نتایج، در مرحله کشف و شهود، 41 مکانیزم در قالب چهار مقوله، در مرحله تفسیر 20 مکانیزم در سه مقوله اصلی، مرحله ادغام 9 مکانیزم در دو مقوله اصلی و در نهایت16سازوکار های مرحله نهادینه سازی در قالب سه مقوله اصلی قرار گرفتند.
نتیجه گیری: نتایج این تحقیق میتواند آگاهی محققین و مدیران را در خصوص سازوکار های یادگیری سازمانی که به فرآیند خط مشی گذاری کمک می کند، را افزایش دهد.
Manuscript profile
Journal of Development & Evolution Mnagement
,
Issue2,Year,
Autumn
2016
در محیط پویای کسب و کار امروزی، نقش انسان و نوع نگاه او می تواند سهم بسزایی در کسب موفقیت و مزیت رقابتی برای هر سازمان داشته باشد. به همین منظور، سازمان ها باید شرایطی را فراهم کنند تا علاوه بر حفظ و نگهداری سرمایه های انسانی، آنان را به فعالیت های نوآورانه تشویق نماین More
در محیط پویای کسب و کار امروزی، نقش انسان و نوع نگاه او می تواند سهم بسزایی در کسب موفقیت و مزیت رقابتی برای هر سازمان داشته باشد. به همین منظور، سازمان ها باید شرایطی را فراهم کنند تا علاوه بر حفظ و نگهداری سرمایه های انسانی، آنان را به فعالیت های نوآورانه تشویق نمایند. توانمندسازی و اشتیاق شغلی می تواند سازمان ها را در بهره گیری از سرمایه در رابطه میان توانمندسازی روانشناختی ، رفتار نوآورانه در کارکنان می باشد. جامعه آماری این تحقیق مجموعه کارکنان سازمان های داروسازی استان خراسان رضوی می باشد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه استاندارد بوده و روایی سازه از طریق تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفت، تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از طریق مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SPSS و SMART PLS انجام شد. یافته های این تحقیق نشان می دهد که رابطه توانمندسازی روانشناختی کارکنان و اشتیاق شغلی آنان مثبت و معنی دار است و توانمندسازی روانشناختی به واسطه اشتیاق شغلی نتیجه مثبتی در بروز و افزایش رفتارهای نوآورانه در کارکنان دارد.
Manuscript profile
امروزه برندسازی دیگر مانند گذشته محدود به کالا نمیشود؛ بلکه بخش آموزش عالی نیز بهدنبال بهرهمندی از برندسازی موفقیتآمیز است. از آنجاییکه دانشگاهها به اهمیت جذب دانشجویان و داشتن تصویر متمایز در بازار رقابتی پی بردهاند، لازمه دستیابی به تصویر برند متمایز، عملکرد من More
امروزه برندسازی دیگر مانند گذشته محدود به کالا نمیشود؛ بلکه بخش آموزش عالی نیز بهدنبال بهرهمندی از برندسازی موفقیتآمیز است. از آنجاییکه دانشگاهها به اهمیت جذب دانشجویان و داشتن تصویر متمایز در بازار رقابتی پی بردهاند، لازمه دستیابی به تصویر برند متمایز، عملکرد مناسب دانشگاه است و از مقدمات دستیابی به عملکرد برتر، داشتن استراتژیها و برنامههای بلندمدت مناسب است. هدف پژوهش حاضر تأثیر استراتژیهای اکتشافی و پالایشی بر تصویر برند و تعهد از طریق نقش واسط عملکرد برند است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دورههای تحصیلات تکمیلی در یکی از دانشگاههای معتبر شمال شرق کشور بوده که 370 نفر از آنها با روش نمونهگیری غیر تصادفی در دسترس بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از ابزار پرسشنامه با تأیید روایی و پایایی آن استفاده شد. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها و آزمون فرضیهها از روش مدلسازی معادلات ساختاری و آزمون بارن و کنی استفاده شد که فرضیههای تحقیق با نرمافزار SPSS و آموس مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که استراتژیهای اکتشافی و پالایشی بر عملکرد برند تأثیر معناداری دارد. همچنین تأثیر عملکرد برند بر تعهد و تصویر برند مثبت و معنادار بود. علاوه بر این نقش میانجیگری عملکرد برند بین استراتژیهای اکتشافی و پالایشی و تعهد مشتری و تصویر برند نیز مورد تأیید قرار گرفت.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications