Journal of Knowledge Studies
,
Issue2,Year,
Autumn
2021
هدف: هدف از پژوهش حاضر، تبیین الگوی بهینه پیاده سازی مدیریت دانش در فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران بود.روش پژوهش: روش پژوهش، ترکیبی- اکتشافی و جامعه آماری آن شامل دو بخش بود که در بخش کیفی پس از انجام 15 مصاحبه به حد اشباع نظری رسید و در بخش کمی با توجه به تعداد س More
هدف: هدف از پژوهش حاضر، تبیین الگوی بهینه پیاده سازی مدیریت دانش در فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران بود.روش پژوهش: روش پژوهش، ترکیبی- اکتشافی و جامعه آماری آن شامل دو بخش بود که در بخش کیفی پس از انجام 15 مصاحبه به حد اشباع نظری رسید و در بخش کمی با توجه به تعداد سوالات پرسشنامه 400 نمونه بصورت خوش ه ای انتخاب شدند که در نهایت 350 پرسشنامه جمع آوری گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات در بخش کیفی، مصاحبه شامل سوالات مربوط به متغیر مدیریت دانش بود که روایی درونی آن توسط دوتن از اساتید تایید و به جهت تایید پایایی از روش کاپای کوهن (8/0) استفاده شد. ابزار جمع آوری در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود که از طریق روایی همگرا تایید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (899/0) محاسبه شد. در بخش کیفی از نرم افزار MAXQDA و Mind Mapper استفاده و در بخش کمی از نرم افزارهای SPSS و PLS استفاده شد.یافته ها: مقوله های شناسایی شده عبارتند از؛ ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی، نیروی انسانی، رهبری و مدیریت، فنی- تخصصی و فناوری اطلاعات. همچنین در رابطه با اولویت بندی شاخص ها از دید کارشناسان، شاخص نیروی انسانی بالاترین میانگین و شاخص فنی و تخصصی کمترین میانگین را داشتند.نتیجه گیری: مدیران فدراسیون فوتبال باید برای پیاده سازی مدیریت دانش به عواملی از جمله نیروی انسانی در ارتباط با خلق و تسهیم مدیریت دانش، توسعه فرهنگ سازمانی یادگیرنده، توسعه زیرساخت های فناوری و ارائهی یک الگوی جامع مدیریتی در اجرای مدیریت دانش و توسعه مدیریت دانش در بخش فنی و تخصصی بپردازند.
Manuscript profile
Sport Sciences Quarterly
,
Issue1,Year,
Winter
2020
هدف از این پژوهش بررسی نقش خصوصی سازی بر توسعه توریسم ورزشی در استان گیلان بود. روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش مدیران هئیت های ورزشی، اساتید مدیریت ورزشی، مدیران آژانس های گردشگری و کارمندان آژانس ها بودند که 14 More
هدف از این پژوهش بررسی نقش خصوصی سازی بر توسعه توریسم ورزشی در استان گیلان بود. روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش مدیران هئیت های ورزشی، اساتید مدیریت ورزشی، مدیران آژانس های گردشگری و کارمندان آژانس ها بودند که 140 نفر به عنوان نمونه آماری به شیوه تصادفی انتخاب شدند. ابزار پژوهشی این مطالعه پرسشنامهی محقق ساخت مبتنی بر مقیاس لیکرت بود که در آن مولفه هایی که انتظار میرفت به لطف خصوصی سازی بهبود یابند مطرح شد و این مولفه ها شامل: اشتغال و درآمد مردم، توسعه اماکن و تجهیزات ورزشی، کیفیت خدمات بازاریابی، رویدادهای ورزشی، جذب گردشگر ورزشی، جذب سرمایه و منابع مالی و توسعه زیر ساخت ها بودند. پس از تایید روایی و پایایی پرسشنامه ها بین اعضای نمونه توزیع گردید. فرضیه های پژوهش با استفاده از آزمون t و روش مدل یابی معادلات ساختاری با نرم افزار SPSS و LISREL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد خصوصی سازی توریسم ورزش باعث توسعه هفت مولفه مشخص شده می گردد. با توجه به تایید تمامی فرضیه های پژوهش اهمیت خصوصی سازی توریسم ورزشی در این پژوهش مورد تایید قرار می گردد و بر این اساس دولتها در صورتی که موانع را از سرراه خصوصی سازی بردارند و انتقال مالکیت را به سرمایه گذاران واگذار کنند با تحول و توسعه ای گسترده در این صنعت روبرو خواهیم شد.
Manuscript profile
Sport Sciences Quarterly
,
Issue4,Year,
Summer
2023
هدف تحقیق بررسی نقش اعتماد بر رفتار خرید مشتری(با میانجیگری تبلیغات دهان به دهان) بود. پژوهش حاضر کاربردی و از دسته توصیفی-پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش مصرفکنندگان محصولات ورزشی استان گیلان بودند که 384 نفر(فرمول کوکران) به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدن More
هدف تحقیق بررسی نقش اعتماد بر رفتار خرید مشتری(با میانجیگری تبلیغات دهان به دهان) بود. پژوهش حاضر کاربردی و از دسته توصیفی-پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش مصرفکنندگان محصولات ورزشی استان گیلان بودند که 384 نفر(فرمول کوکران) به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای اعتماد مشتریان کیم و پارک(2013)، رفتار خرید مشتری بندپی(1395) و تبلیغات دهان به دهان جانگ(2007) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی برازش مدل از مدلسازی معادلات ساختاری و از نرمافزارهای Spss24 و Pls3 استفاده شد. نتایج نشان داد که اعتماد مشتریان بر تبلیغات دهان به دهان بهطور مستقیم اثر مثبت و معناداری(55/0) دارد و همچنین میتواند حدود 52 درصد رفتار خرید مشتری را تبیین کند؛ همچنین تبلیغات دهان به دهان بر رفتار خرید بهطور مستقیم اثر مثبت و معناداری دارد و حدود 42 درصد از تغییرات آن را تبیین میکند؛ در نهایت، اثر اعتماد مشتریان بر رفتار خرید با میانجیگری تبلیغات دهان به دهان معنیدار بود. می-توان گفت که در محیطی که اعتماد مصرفکننده، نسبت به شرکت و تبلیغات کاهش یافته است، تبلیغات دهان به دهان این امکان را میدهد تا شرکتها و تولیدیها از این طریق، بر رفتار خرید مشتریان تأثیر بگذارند.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications