• Home
  • محمد مهدی قمیان

    List of Articles محمد مهدی قمیان


  • Article

    1 - احصای شاخص‌های ‌پایش اثربخشی و کارایی حسابرسی‌ داخلی در شهرداری‌ها
    Studies of ethics and behavior in accounting and auditing , Issue 4 , Year , Winter 2023
    هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی، احصاء و تبیین شاخص‌های ‌پایش اثربخشی و کارایی حسابرسی ‌داخلی در شهرداری‌ها می‌باشد. روش: این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از حیث شیوه گردآوری اطلاعات، کیفی محسوب می‌شود. جامعه آماری پژوهش خبرگان حسابرسی‌ داخلی در بخش‌های مختلف شهرداری مشهد ب More
    هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی، احصاء و تبیین شاخص‌های ‌پایش اثربخشی و کارایی حسابرسی ‌داخلی در شهرداری‌ها می‌باشد. روش: این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از حیث شیوه گردآوری اطلاعات، کیفی محسوب می‌شود. جامعه آماری پژوهش خبرگان حسابرسی‌ داخلی در بخش‌های مختلف شهرداری مشهد بودند. برای گردآوری اطلاعات از نمونه‌گیری گلوله ‌برفی و از معیار اشباع نظرات به‌عنوان استاندارد پایان نمونه‌گیری استفاده شده است. یافته‌ها: پس از انجام 21 جلسه مصاحبه عمیق، اشباع اطلاعاتی بدست آمد و برای تجزیه‌وتحلیل مصاحبه‌ها از روش تجزیه‌وتحلیل تم استفاده گردید که 39 شاخص به عنوان تِم‌های اصلی این پژوهش احصاء شده است. نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش نشان داد مهم‌ترین تم‌های ‌پایش اثربخشی حسابرسی ‌داخلی در شهرداری‌ها شامل میزان رفع نقاط ضعف در حوزه حسابرسی‌ رعایت، میزان رفع نقاط ضعف در حوزه حسابرسی‌ عملیاتی، میزان پیشنهادهای حسابرسی ‌رعایت اجرا شده، میزان رضایت مدیران ارشد حسابرسی ‌داخلی، میزان صرفه‌جویی ایجاد شده حاصل از حسابرسی‌ داخلی، اظهارنظر انجمن‌های حرفه‌ای، پیاده‌سازی حسابرسی‌ عملیاتی و جانمایی حسابرسی ‌عملیاتی در چارت سازمانی شهرداری بودند. مهم‌ترین تم‌های ‌پایش کارایی حسابرسی ‌داخلی در شهرداری‌ها شامل میزان نظام‌مند کردن دستورالعمل‌های حسابرسی ‌داخلی، میزان مکانیزه شدن فرایند حسابرسی، میزان دوره‌های آموزشی برگزار شده برای حسابرسان‌ داخلی، میزان توانمندی حسابرسان‌ داخلی، عضویت‌ها و مدارک حرفه‌ای کار، وجود نماینده عامل حسابرسی ‌داخلی در مناطق، و وجود نماینده عامل حسابرسی ‌داخلی در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه بودند. Manuscript profile

  • Article

    2 - تاثیر کیفیت وب سایت بر قدرت بازاریابی
    Journal of Business Management , Issue 5 , Year , Winter 1397
    با گسترش روزافزون استفاده از رسانه‌های اجتماعی، کسب‌وکار و بازاریابی از طریق این وسایل ارتباط‌جمعی جانی تازه به صنایع بخشیده و با استفاده از این ابزارهای جدید، مشتریان را به خود وفادار کرده است امروزه افشای اطلاعات مالی شرکت‌ها از طریق اینترنت و وجود یک سیستم اطلاع‌رسان More
    با گسترش روزافزون استفاده از رسانه‌های اجتماعی، کسب‌وکار و بازاریابی از طریق این وسایل ارتباط‌جمعی جانی تازه به صنایع بخشیده و با استفاده از این ابزارهای جدید، مشتریان را به خود وفادار کرده است امروزه افشای اطلاعات مالی شرکت‌ها از طریق اینترنت و وجود یک سیستم اطلاع‌رسانی کامل، به‌عنوان یکی از مباحث و موضوعات بااهمیت در کشورهای مختلف جهان مطرح گردیده است. این موضوع با فناوری‌های جدید اطلاعات و ارتباطات مرتبط گردیده و در بعضی موارد، رویه‌های معمول حسابداری را تحت تأثیر قرار می‌دهد به‌طوری‌که بیانیه‌های متعددی در زمینه افشای اینترنتی اطلاعات مالی در سراسر جهان منتشر گردیده است. در این تحقیق، به بررسی کیفیت وب سایت اطلاع رسانی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بر قدرت بازار یابی آن ها(شامل حجم فروش شرکت و حجم معاملات سهام) با استفاده از روش معادلات ساختاری، طی سال‌های 1391 -1395 پرداخته‌شده است. در این پژوهش حجم معامله سهام شرکت و رشد فروش شرکت به عنوان معیار قدرت بازاریابی شرکت مورد سنجش قرار گرفته است و نتایج نشان می‌دهد، که کیفیت بالا وب سایت شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران باعث افزایش قدرت بازار یابی می شود. به مدیران شـرکت هـا و صـاحبان مشـاغل توصـیه می شود که علاوه بر ایجاد وب سایت هایی فعال و سایر ابزارهای تجارت اجتماعی، با ایجاد صفحات شخصی در شبکه های اجتمـاعی، تعامـل و ارتبـاط بـین مشـتری هـای بـالقوه و همچنـین مشتری های گذشته را امکان پذیر کنند. Manuscript profile