• Home
  • معصومه جعفری

    List of Articles معصومه جعفری


  • Article

    1 - تأثیر پذیرش رسانه اجتماعی بر عملکرد شرکت‌های واردکننده پوشاک (مورد مطالعه: اینستاگرام)
    Jounal of Marketing Management , Issue 42 , Year , Spring 2020
    امروزه رسانه‌های اجتماعی به یک مهارت جدید و مهم برای همه و حتی برای کسانی که درک بسیار بالایی از فناوری ندارند، تبدیل شده است. در سال‌های اخیر دسترسی میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا این رسانه‌ها در کانون توجه جوامع مدرن و شرک More
    امروزه رسانه‌های اجتماعی به یک مهارت جدید و مهم برای همه و حتی برای کسانی که درک بسیار بالایی از فناوری ندارند، تبدیل شده است. در سال‌های اخیر دسترسی میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا این رسانه‌ها در کانون توجه جوامع مدرن و شرکت‌های تجاری قرار گیرند و از محبوبیت قابل توجهی به خصوص در میان نسل جوان برخوردار شوند. از این رو هدف این پژوهش بررسی تأثیر رسانه اجتماعی اینستاگرام بر عملکرد شرکت‌های واردکننده پوشاک می‌باشد. روش اجرای پژوهش حاضر توصیفی پیماشی و از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه مورد مطالعه پژوهش مشتریان شرکت‌های واردکننده پوشاک در اینستاگرام شامل جین وست و کوتون بودند که براساس فرمول کوکران، برای جوامع نامحدود 384 نفر از آنان در پژوهش شرکت کردند. روش نمونه‌گیری در دسترس بوده و آنان پرسش‌نامه‌های مربوط به میزان صلاحیت رسانه اجتماعی، پذیرش رسانه اجتماعی، قصد استفاده از اینستاگرام و عملکرد شرکت‌های واردکننده را تکمیل نمودند. پرسش‌نامه‌های مذکور بر اساس طیف پنج درجه‌ای لیکرت تقسیم‌بندی شده اند. همچنین نتایجی که از ضریب آلفای کرونباخ به دست آمده نشان از پایایی مورد قبول برای ابزارها می‌باشد. جهت بررسی نرمال بودن داده‌ها از آزمون کلموگروف- اسمیرنف، از آزمون تحلیل عاملی جهت تأیید روایی سؤالات و مشخص‌سازی عوامل کلیدی هر موؤلفه و از فن مدل‌یابی معادلات ساختاری جهت بررسی برازش مدل پژوهش با داده‌های جمع‌آوری شده استفاده گردیده است. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی عوامل ادراکی موثر بر استفاده از ارز دیجیتال در بین فعالان اقتصادی در شهر تهران
    Financial and Behavioral Researches in Accounting , Issue 10 , Year , Autumn 2024
    ارز دیجیتال به‌عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل برپایه اینترنت تعریف می‌شود که ویژگی‌هایی مشابه با پول فیزیکی را داراست، در پژوهش حاضر به بررسی عوامل موثر بر استفاده از ارز دیجیتال در بین فعالان اقتصادی در شهر تهران پرداخته شد. پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کارب More
    ارز دیجیتال به‌عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل برپایه اینترنت تعریف می‌شود که ویژگی‌هایی مشابه با پول فیزیکی را داراست، در پژوهش حاضر به بررسی عوامل موثر بر استفاده از ارز دیجیتال در بین فعالان اقتصادی در شهر تهران پرداخته شد. پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از جهت بررسی روابط بین متغیرها در میان تحقیقات توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر فعالان اقتصادی در شهر تهران در حوزه رمزارزها، ارز و طلا بودند. توزیع پرسشنامه به شیوه نمونه گیری طبقه ای در دسترس بوده که با توجه به جدول مورگان و نامحدود بودن اعضای جامعه، 384 نفر به عنوان افراد نمونه انتخاب شدند بدین صورت که 200 نفر از اعضای نمونه از فعالان حوزه رمزارزها، 92 نفر از فعالان اقتصادی در حوزه طلا و 92 نفر از فعالان اقتصادی حوزه ارز انتخاب شدند. به منظور آزمون های آماری از نرم افزارspss و lisrel استفاده شده است . نتایج به دست آمده از آزمون مدل تحقیق نشان داد که آگاهی نسبت به ارز دیجیتال بر ادراک سهولت استفاده ارز دیجیتال و ادراک سودمندی استفاده ارز دیجیتال تاثیر معناداری دارد. ادراک سهولت استفاده ارز دیجیتال و ادراک سودمندی استفاده ارز دیجیتال بر تمایل به استفاده از ارز دیجیتال تاثیر معناداری دارد. تاثیرات اجتماعی و اعتماد درک شده بر تمایل به استفاده از ارز دیجیتال تاثیر معناداری دارد. هر چند تاثیر آگاهی نسبت به ارز دیجیتال بر تمایل به استفاده از ارز دیجیتال مورد تایید قرار نگرفت. Manuscript profile

  • Article

    3 - ارائه مدل عوامل مؤثر بر موفقیت مؤسسات فناوری مالی در سطح مشتریان
    , Issue 1 , Year , Summer 2023
    مؤسسات فناوری مالی حجم گسترده‌ای از مشاغل حوزه مالی در ایران را در برمی‌گیرد و موفقیت در این مشاغل به شاخص‌های مختلفی وابستگی دارد که مشتریان یکی از این عوامل می‌باشد. ازاین‌رو شناسایی و طبقه‌بندی این عوامل می‌تواند راهبردی جهت مؤسسات نوپا در این زمینه برای رسیدن به مدل More
    مؤسسات فناوری مالی حجم گسترده‌ای از مشاغل حوزه مالی در ایران را در برمی‌گیرد و موفقیت در این مشاغل به شاخص‌های مختلفی وابستگی دارد که مشتریان یکی از این عوامل می‌باشد. ازاین‌رو شناسایی و طبقه‌بندی این عوامل می‌تواند راهبردی جهت مؤسسات نوپا در این زمینه برای رسیدن به مدل کنونی مؤسسات فین تک و همچنین می‌تواند دستورالعملی برای نگه داشت وضع فعلی مؤسسات فناوری مالی رشد کرده در حال حاضر باشد برای طراحی مدل عوامل مؤثر بر موفقیت مؤسسات فناوری مالی در سطح مشتریان در این پژوهش از روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری استفاده‌شده است. در ادامه مدل‌سازی ساختاری تفسیری ISM تحلیل MICMAC نیز انجام‌شده است. هدف از تحلیل MICMAC بررسی و تحلیل نیروی نفوذ و نیروی وابستگی مؤلفه‌ها است که در مرحله تشکیل ماتریس دریافتی نهایی، آن‌ها محاسبه‌شده‌اند. در انتها با به‌کارگیری یک روش تصمیم‌گیری چندمعیاره تمام عوامل و شاخص‌های مؤثر بر موفقیت مؤسسات فناوری مالی در سطح مشتریان با نظر خبرگان انجمن فین تک ایران رتبه‌بندی شده‌اند. عوامل مؤثر بر موفقیت مؤسسات فناوری مالی در سطح مشتریان ، مشتری مداری رتبه یک را به خود اختصاص داده است. رتبه‌های بعدی به ترتیب به‌چابکی، مدیریت امنیت، حاشیه سود کم، انطباق آسان، مقیاس‌پذیری و نوآوری تعلق می‌گیرد. مدل استخراجی از روش ISM به روش معادلات ساختاری مورد برازش قرار گرفت که نشان از ارتباط بین متغیرها دارد. Manuscript profile