Management and organizational behavior in sports
,
Issue2,Year,
Summer
1400
پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر نقش آفرینی نیروی انتظامی در توسعه امنیت شهری با تاکید بر رویدادهای ورزشی انجام گردید. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بود که به شکل کیفی-کمی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش کلیه خبرگان حوزه های ورزش و نیروی انتظامی بودند که در حوزه More
پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر نقش آفرینی نیروی انتظامی در توسعه امنیت شهری با تاکید بر رویدادهای ورزشی انجام گردید. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بود که به شکل کیفی-کمی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش کلیه خبرگان حوزه های ورزش و نیروی انتظامی بودند که در حوزه مسائل برنامه ریزی ورزشی و انتظامی تخصص داشتند. بر اساس روش هدفمند، تعداد 21 تن به عنوان نمونه مشخص و در انجام پژوهش همکاری نمودند.. ابزار پژوهش پرسشنامهای محققساخته با 15 سوال که شامل 15 عوامل موثر بر بهبود نقش نیروی انتظامی در توسعه امنیت شهری با تاکید بر رویدادهای ورزشی شناسایی گردیدند و پس از بررسیها در قالب روش دلفی، این مولفه شناسایی گردیدند. به منظور رتبه بندی عوامل از روش الکتره استفاده گردید. کلیه روند تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش با استفاده از نرم افزار الکتره اسلور انجام گردید. با توجه به نتایج روش الکتره مشخص گردیده که ایجاد ساختار مناسب در نیروی انتظامی در شکل گیری و پیاده سازی رویدادهای ورزشی جهت بهبود امنیت شهری با چیرگی 13 مهمترین مولفه موثر بر عوامل موثر بر بهبود نقش نیروی انتظامی در توسعه امنیت شهری با تاکید بر رویدادهای ورزشی بود. با این توجه پیشنهاد می شود که ساختار و کمیته های تخصصی در نیروی انتظامی در جهت بهبود برنامه های ورزشی در جهت ارتقا امنیت شهری ایجاد گردد.
Manuscript profile
Management and organizational behavior in sports
,
Issue1,Year,
Summer
2022
هدف از پژوهش حاضر مقایسه وضعیت موجود و مطلوب شاخصهای توسعهیافتگی و خط و مشی گذاری مطلوب آموزش ورزش در مدارس ایران بود. تحقیق حاضر ازلحاظ هدف، کاربردی و ازلحاظ روش. اجرا توصیفی بود. گردآوری اطلاعات به شیوۀ پیمایشی، با استفاده از پرسشنامهی محقق ساخته شاخصهای توسعهیاف More
هدف از پژوهش حاضر مقایسه وضعیت موجود و مطلوب شاخصهای توسعهیافتگی و خط و مشی گذاری مطلوب آموزش ورزش در مدارس ایران بود. تحقیق حاضر ازلحاظ هدف، کاربردی و ازلحاظ روش. اجرا توصیفی بود. گردآوری اطلاعات به شیوۀ پیمایشی، با استفاده از پرسشنامهی محقق ساخته شاخصهای توسعهیافتگی آموزش ورزش در مدارس ایران استخراج گردید. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان ورزش مقطع متوسطه اول سه شهر (از سه استان) تهران، کرمانشاه و بندرعباس بود. از روش نمونه-گیری طبقهای تصادفی استفاده شد. تعداد کل جامعه آماری برابر 353 معلم، تعداد نمونه 272 نفر و تعداد پرسشنامه عودت دادهشده برابر با 232 پرسشنامه بود. با توجه به نتایج آزمون آنوا در وضعیت موجود و مطلوب در سه استان (جداول 3 و 4) مشاهده میشود که هر پنج مؤلفهی توسعهیافتگی آموزش ورزش در مدارس ایران در استانهای منتخب دارای تفاوت معنیداری میباشند. برای آگاهی از تفاوت نگرش بین استانها در وضعیت موجود، از آزمونهای تعقیبی (LSD) استفاده شد. نتایج این آزمون نشان داد که بین استان تهران با هر دو استان کرمانشاه و هرمزگان (بندرعباس) تفاوت معنیداری وجود دارد. بین کرمانشاه و هرمزگان نیز این تفاوت معنیدار بود (05/0 ≥ P). همچنین میانگین وضعیت موجود 34/2=M و میانگین در مورد وضع مطلوب 19/3= M است که نشان میدهد که این دو میانگین به لحاظ آماری در سطح 01/0 P تفاوت معنیداری دارند، یعنی معلمان نسبت به وضع موجود ابراز نگرانی بالاتری دارند. در ادامه خط و مشیهایی برای برونرفت از وضعیت موجود ارائهشده است.
Manuscript profile
Sport Sciences Quarterly
,
Issue5,Year,
Winter
2022
هدف این پژوهش شناسایی و مدلسازی مهمترین ابعاد فرهنگی- اجتماعی مؤثر بر اوقات فراغت ورزشی در کاهش آسیبهای اجتماعی با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوة گردآوری دادهها از نوع پژوهشهای میدانی بود. با عنایت به هدف اصلی، روش More
هدف این پژوهش شناسایی و مدلسازی مهمترین ابعاد فرهنگی- اجتماعی مؤثر بر اوقات فراغت ورزشی در کاهش آسیبهای اجتماعی با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوة گردآوری دادهها از نوع پژوهشهای میدانی بود. با عنایت به هدف اصلی، روش انجام پژوهش روش کیفی (نظریة داده بنیاد) بود. جامعة آماری در این پژوهش شامل اساتید برجسته حوزة مدیریت ورزشی متخصص در حوزة ورزش مدارس و اوقات فراغت، اساتید حوزة جامعهشناسی و همچنین معلمان ورزش و مدیران مدارس نخبه کرمانشاه بودند. با بهرهگیری از روش نمونهگیری هدفمند و تکنیک اشباع نظری، آگاهیدهندهگان کلیدی (13 نفر) برای شناسایی چارچوب مدل فرهنگی- اجتماعی مؤثر بر اوقات فراغت ورزشی در کاهش آسیبهای اجتماعی انتخابشدهاند و با آنها مصاحبه نیمه ساختارمند) با گروههای کانونی(به عمل آمد و مؤلفهها و عوامل فرهنگی- اجتماعی مؤثر بر اوقات فراغت ورزشی در کاهش آسیبهای اجتماعی شناسایی شد. سپس الگوسازی ساختاری تفسیری نیز بهعنوان یکی از روشهای اجماعی مورداستفاده قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که عوامل فرهنگ ورزش، سبک زندگی و مشارکت عمومی دارای قدرت نفوذ کم و وابستگی زیاد میباشند، عوامل نگرش، فرهنگسازی و ارزش اجتماعی دارای قدرت نفوذ و وابستگی زیاد و عوامل روابط اجتماعی و ترغیب اجتماعی دارای قدرت نفوذ زیاد و وابستگی کم هستند؛ بنابراین چارچوب پیشنهادی عوامل فرهنگی اجتماعی مؤثر بر اوقات فراغت ورزشی در کاهش آسیبهای اجتماعی، راهنمای مناسبی بهمنظور برنامهریزی برای پررنگتر نمودن این عوامل در اختیار مدیران و متصدیان ورزش و مددکاری اجتماعی قرار میدهد.
Manuscript profile
Sport Sciences Quarterly
,
Issue5,Year,
Autumn
2023
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل توسعهیافتگی آموزش ورزش در مدارس استان کرمانشاه می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبة میدانی، جامعة آماری پژوهش، اساتید برجستة حوزة مدیریت ورزشی متخصص در More
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل توسعهیافتگی آموزش ورزش در مدارس استان کرمانشاه می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبة میدانی، جامعة آماری پژوهش، اساتید برجستة حوزة مدیریت ورزشی متخصص در حوزة ورزش مدارس و همچنین مدیران اداره تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بودند که این افراد، به صورت هدفمند(از نوع معیاری) برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند (17 مصاحبه با 17 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). در بخش دوم (کمی) بعد از گردآوری اطلاعات حاصل از پژوهش کیفی، اقدام به ساخت پرسشنامه نموده و این پرسشنامه (22 گویه و در قالب سه راهکار آموزشی، راهکار فردی و راهکار سازمانی) در بین معلمان ورزش استان کرمانشاه توزیع گردید. از شاخص های کشیدگی و چولگی به منظور بررسی توزیع داده ها (طبیعی و یا غیرطبیعی بودن) استفاده شد و برای بررسی و پاسخ به سؤالات پژوهش و رسم و تدوین مدل اندازه گیری و مدل ساختاری از نرم افزارهای SPSS نسخة 24، Smart PLS نسخة 2.0 و نرم افزار Max QDA نسخه Pro استفاده شد. نتایج نشان داد که 27 کد مفهومی و 5 مقولة اصلی، از مهم ترین شاخصهای توسعهیافتگی آموزش ورزش در مدارس استان کرمانشاه می باشد. همچنین مشخص گردید که به ترتیب شاخص های معلم ورزش، کانون های ورزشی، قهرمانی، مالی و امکانات ورزشی از شاخص های توسعه یافتگی آموزش ورزش در مدارس استان کرمانشاه می باشد. بنابراین توجه به انتخاب معلمان شایسته، جزء مهم ترین برنامه ها و سیاست های متولیان ورزش دانش آموزی می تواند باشد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications