• Home
  • حجت طاهری گودرزی

    List of Articles حجت طاهری گودرزی


  • Article

    1 - تاثیر رفاه ذهنی بر رفتارهای فروش مثبت با توجه به نقش تعدیل کننده هویت سازمانی و رویکرد مطالعات اجتماعی رفتار در نمایندگی های فروش بیمه ایران استان ایلام
    Social Science Quarterly , Issue 4 , Year , Winter 2017
    پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر رفاه ذهنی بر رفتارهای فروش مثبت با توجه به نقش تعدیل کننده هویت سازمانی انجام شده است. روش تحقیق مورد استفاده از نظر هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش فروشندگان نمایندگی های فروش بیمه ایران در اس More
    پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر رفاه ذهنی بر رفتارهای فروش مثبت با توجه به نقش تعدیل کننده هویت سازمانی انجام شده است. روش تحقیق مورد استفاده از نظر هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش فروشندگان نمایندگی های فروش بیمه ایران در استان ایلام به تعداد 142 نفر می‌باشد که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان تعداد 103 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبی و غیر تصادفی در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند. برای گردآوری داده‌ها از ابزار پرسشنامه‌های استاندارد رفاه ذهنی لانگو و همکاران (2018)، هویت سازمانی مائل و آشفورث (1992)، فروش انطباقی اسپیرو و ویتز (1990) و خلاقیت در فروش لانگو و همکاران (2018) استفاده شده است. داده‌های جمع آوری شده از طریق آزمون‌های آماری از جمله آزمون کلموگروف - اسمیرینوف و آزمون رگرسیون خطی ساده و چندگانه و نیز مدلسازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش حاضر نشان می‌دهد که رفاه ذهنی با توجه به نقش تعدیل کننده هویت سازمانی بر فروش انطباقی، خلاقیت در فروش و نهایتا بر رفتارهای فروش مثبت تاثیر دارد. واژه های کلیدی: نظام ارزشی، ارزش‌های اخلاقی، ارزش‌های سیاسی، ارزش‌های اجتماعی، ارزش‌های مذهبی، طبقه اقتصادی-اجتماعی. Manuscript profile

  • Article

    2 - پیشایندها، مؤلفه ها و پیامدهای شایسته هراسی در سازمان های دولتی ایران
    Journal of Human Capital Empowerment , Issue 4 , Year , Winter 2023
    شایسته‌هراسی نوعی ترس و نگرانی غیرعادی و هدفمند درباره تحقق شایسته‌سالاری است. از این رو، پژوهش حاضر با هدف تعیین پیشایندها، مؤلفه‌ها و پیامدهای شایسته‌هراسی در سازمان‌های دولتی ایران انجام شد. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی- توسعه‌ای؛ و از لحاظ نوع داده‌ها آمیخته (کیفی- More
    شایسته‌هراسی نوعی ترس و نگرانی غیرعادی و هدفمند درباره تحقق شایسته‌سالاری است. از این رو، پژوهش حاضر با هدف تعیین پیشایندها، مؤلفه‌ها و پیامدهای شایسته‌هراسی در سازمان‌های دولتی ایران انجام شد. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی- توسعه‌ای؛ و از لحاظ نوع داده‌ها آمیخته (کیفی-کمی) بود.گردآوری داده‌ها در بخش کیفی از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با 17 نفر از خبرگان علمی و اجرایی مبتنی بر نمونه‌گیری هدفمند؛ و در بخش کمی از ابزار پرسشنامه استفاده شد.جامعه آماری شامل 852 نفر از کارکنان وزارت آموزش و پرورش در تهران بود که نمونه آماری از بین آنها مبتنی بر روش تعیین حجم نمونه منطقی و با رویکرد نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به تعداد 380 نفر انتخاب گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش کیفی مبتنی بر روش تحلیل مضمون، و در بخش کمی مبتنی بر تکنیک مدل‌سازی معادلات ساختاری و به روش حداقل مربعات جزئی انجام شد. پس از پیاده سازی متون مصاحبه، 126 عبارت کلیدی و 48 شاخص استخراج گردید که شامل سه بُعد به عنوان پیشایندهای شایسته‌هراسی، دو بُعد به عنوان مؤلفه‌های شایسته‌هراسی و چهار بُعد به عنوان پیامدهای شایسته‌هراسی در سازمان‌های دولتی ایران بدست آمد. نتایج پژوهش در بخش کمی نشان داد وضعیت متغیرها از نظر میانگین بزرگتر از حد متوسط ارزیابی می‌شود و قابل تعمیم از نمونه به جامعه است. همچنین با احتمال 95/0 روابط بین متغیرهای پژوهش در الگوی ساختاری مورد تایید قرار گرفت. Manuscript profile