• Home
  • مجید احمدی

    List of Articles مجید احمدی


  • Article

    1 - رابطه بین دینداری وحمایت اجتماعی با رضایت از زندگی
    Knowledge & Research in Applied Psychology , Issue 5 , Year , Winter 2014
      هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین دینداری وحمایت اجتماعی با رضایت از زندگی در میان دانشجویان بود. نوع پژوهش، همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد تهران واحد علوم و تحقیقات که در سال 1391 بودند، تشکیل می داد. به این منظور 193 نفر از د More
      هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین دینداری وحمایت اجتماعی با رضایت از زندگی در میان دانشجویان بود. نوع پژوهش، همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد تهران واحد علوم و تحقیقات که در سال 1391 بودند، تشکیل می داد. به این منظور 193 نفر از دانشجویان دختر و پسر( 107 دختر و 86 پسر) به صورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. پس از پرسشنامه های ناقص، شامل 151 دانشجو شد(66 پسر و 85 دختر) بدست آمد. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه های دینداری (آذربایجانی،1382)، حمایت اجتماعی (اسمیت و همکاران،1988) و رضایت از زندگی (دینرو همکاران،1990) بود. برای تحلیل داده ها از رگرسیون چند متغیره با روش ورود و رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج نشان داد که حمایت اجتماعی با رضایت از زندگی رابطه مثبت و معناداری دارد(01/0 > P ) دینداری نیز با رضایت از زندگی رابطه مثبت و معناداری دارد (01/0> p ) . حمایت اجتماعی پیش بینی کننده ای قوی، نسبت به دینداری، از رضایت از زندگی در دانشجویان بود. با توجه به یافته ها می توان بیان داشت که حمایت اجتماعی می تواند نقش مهمی در رضایت از زندگی دانشجویان دانشگاه ایفا کند. Manuscript profile

  • Article

    2 - رابطه‌ی میان اضطراب ریاضی و سبک‌های یادگیری دانش‌آموزان
    Research in Curriculum Planning , Issue 5 , Year , Winter 2011
    هدف کلی این پژوهش، بررسی رابطه‌ی اضطراب ریاضی و سبک‌های یادگیری میان دانش‌آموزان دبیرستانی است که در آن از پرسشنامه‌ی سبک یادگیری کلب و مقیاس اضطراب ریاضی چیو و هنری استفاده شده است. جامعه‌ی آماری، کلیه‌ی دانش‌آموزان پایه‌ی دوم و سوم رشته‌های علوم تجربی و ریاضی دوره‌ی م More
    هدف کلی این پژوهش، بررسی رابطه‌ی اضطراب ریاضی و سبک‌های یادگیری میان دانش‌آموزان دبیرستانی است که در آن از پرسشنامه‌ی سبک یادگیری کلب و مقیاس اضطراب ریاضی چیو و هنری استفاده شده است. جامعه‌ی آماری، کلیه‌ی دانش‌آموزان پایه‌ی دوم و سوم رشته‌های علوم تجربی و ریاضی دوره‌ی متوسطه‌ی نواحی چهارگانه‌ی آموزش و پرورش شهر شیراز را در بر می‌گیرد و نمونه‌ی آماری به صورت خوشه‌ای ـ تصادفی انتخاب شد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که میان اضطراب ریاضی و شیوه‌ی یادگیری تجربه‌ی عینی رابطه‌ی مثبت و معنادار و بین اضطراب ریاضی و مفهوم سازی انتزاعی رابطه‌ی منفی و معناداری وجود دارد. با توجه به جنسیت، میان اضطراب ریاضی و سبک‌های یادگیری رابطه‌ی معناداری وجود ندارد. همچنین نتایج در بررسی رابطه‌ی بین اضطراب ریاضی دانش‌آموزان و سبک‌های یادگیری آنها با توجه به پایه‌ی تحصیلی، نشان می‌دهد که میان اضطراب ریاضی و شیوه‌ی یادگیری مفهوم‌سازی انتزاعی رابطه‌ی منفی و معناداری موجود است که این رابطه، برای دانش‌آموزان پایه‌ی سوم، از نظر آماری معنادار بود. Manuscript profile