• Home
  • Reihaneh Kardehi Moghaddam

    List of Articles Reihaneh Kardehi Moghaddam


  • Article

    1 - طراحی سیستم‌های جدید فوق‌آشوب آبشاری مرتبه‌ی کسری و تخمین پارامترهای آن با الگوریتم بهینه‌سازی جدید گرگ خاکستری آشوبی تطبیقی
    مجله فناوری اطلاعات در طراحی مهندسی , Issue 1 , Year , Summer 1400
    سیستم‌های فوق‌آشوبی آبشاری مرتبه‌ی کسری در مقایسه با سیستم‌های آشوبی مرتبه‌ی صحیح دارای پارامترهای بیشتری بوده و رفتار پیچیده‌تری از خود نشان می‌دهند. بنابراین تخمین پارامتر این نوع از سیستم‌ها یک مسئله‌ی چالش برانگیز است. بدین منظور در این مقاله یک الگوریتم گرگ خاکستری More
    سیستم‌های فوق‌آشوبی آبشاری مرتبه‌ی کسری در مقایسه با سیستم‌های آشوبی مرتبه‌ی صحیح دارای پارامترهای بیشتری بوده و رفتار پیچیده‌تری از خود نشان می‌دهند. بنابراین تخمین پارامتر این نوع از سیستم‌ها یک مسئله‌ی چالش برانگیز است. بدین منظور در این مقاله یک الگوریتم گرگ خاکستری آشوبی تطبیقی جدید برای حل مسئله‌ی تخمین پارامتر این سیستم‌ها پیشنهاد شده است. شبیه‌سازی بر روی سیستم‌های لو - چن، چن - لورنز و لو - لورنز انجام شده است. به منظور ارزیابی روش پیشنهادی، نتایج آن با الگوریتم‌های بهینه‌سازی گرگ خاکستری معمولی، بهینه‌سازی توده ذرات، نهنگ و شعله پروانه مقایسه شده است. نتایج نشان می‌دهند که الگوریتم گرگ خاکستری آشوبی تطبیقی پیشنهادی از نظر معیارهای دقت و سرعت همگرایی در مقایسه با روش‌های مشابه عملکرد بهتری دارد. Manuscript profile

  • Article

    2 - کنترل مد لغزشی ترمینال جهت کنترل خطای موقعیت عرضی خودرو توسط دینامیک سیستم فرمان
    مجله فناوری اطلاعات در طراحی مهندسی , Issue 1 , Year , Winter 1396
    استفاده از وسایل نقلیه در سطح جهان رو به افزایش است. گسترش و توسعه خودروهایی که بتوانند نیازهای گوناگون و اغلب متضادرا برطرف کند، در صنایع خودروسازی یک چالش بزرگ محسوب می شود. افزایش ایمنی خودروها در صنایع خودروسازی مسئله ایبسیار مهم در زمینه ایمنی و رقا بت تجاری است. ب More
    استفاده از وسایل نقلیه در سطح جهان رو به افزایش است. گسترش و توسعه خودروهایی که بتوانند نیازهای گوناگون و اغلب متضادرا برطرف کند، در صنایع خودروسازی یک چالش بزرگ محسوب می شود. افزایش ایمنی خودروها در صنایع خودروسازی مسئله ایبسیار مهم در زمینه ایمنی و رقا بت تجاری است. برای نیل به این هدف از دیرباز سامانه های مختلفی پیشنهاد و طراحی گردیده است.سیستم های نگهدارنده در مسیر که هدایت و راندن در مسیرهای مستقیم را به طور اتوماتیک اداره میکنند، یکی از این نوع سیستم هااست؛ که هم به عنوان سیستمی مستقل برای رانندگی خودکار و نیز به عنوان سیستم کمک راننده بکار میرود. در این مقاله با ارائه یکمدل دو درجه آزادی از حرکت عر ضی خودرو و کنترل آن به و سیله روش کنترل مد لغز شی ترمینال، به طراحی کنترل کننده منا سببرای این سیستم می پردازیم. نتایج شبیه سازی نشان می دهد نه تنها کنترلکننده لغزشی به نحوی مؤثر به کنترل سیستم غیرخطی نامعینمذکور میپردازد بلکه در زمان کوتاهی خطای تعقیب مسیر دلخواه صفر میشود. Manuscript profile

  • Article

    3 - Improvement of Left Ventricular Assist Device (LVAD) in Artificial Heart Using Particle Swarm Optimization
    journal of Artificial Intelligence in Electrical Engineering , Issue 1 , Year , Autumn 2013
    In this approach, the Left ventricular assist pump for patients with left ventricular failure isused. The failure of the left ventricle is the most common heart disease during these days. Inthis article, a State feedback controller method is used to optimize the efficie More
    In this approach, the Left ventricular assist pump for patients with left ventricular failure isused. The failure of the left ventricle is the most common heart disease during these days. Inthis article, a State feedback controller method is used to optimize the efficiency of a samplingpump current. Particle Swarm Algorithm, which is a set of rules to update the position andvelocity, is applied to find the optimal State feedback controller parameters for the first time.In comparison to other optimization algorithms, including genetic algorithm, PSO has higherconvergence speed. As it is shown in the simulation part in the same number of iterations, thePSO algorithm decreases the cost function, which leads to desired transient and stabilityresponse of the system more effectively. In addition, in this work we propose a new structurefor the cost function which includes the dynamical equations of current sampling pump incombination with penalty sentences which decrease the speed and output fluctuations. In thisarticle, the system model and the system controlling parameters are set in such a way that theproposed cost function can be optimized. The efficiency of the method is illustrated insimulation part. Manuscript profile

  • Article

    4 - Regulating the Output Voltage of Buck-Boost Converters Using General Type2 Fuzzy Controller
    Signal Processing and Renewable Energy , Issue 2 , Year , Spring 2020
    Power electronic converters have been considered by many researchers and their control and robustness under various operating conditions has a great importance. The proposed type-2 fuzzy controller employs expert experience to control the power electronic converters, co More
    Power electronic converters have been considered by many researchers and their control and robustness under various operating conditions has a great importance. The proposed type-2 fuzzy controller employs expert experience to control the power electronic converters, considering to their non-linear and time variant structure. Using type-2 fuzzy controller enhances the stability and robustness of system. This paper's attempt is to compare general and interval type-2 fuzzy controllers in terms of dealing with non-linear uncertain plants. It is shown that general type-2 fuzzy controller leads to more accuracy in comparison with interval type-2 and type-1 fuzzy controllers in regulating the output voltage, as it is shown in simulation part. To compare the performance of the controlling methods, the Euclidean norm of regulating error is calculated. Manuscript profile