• Home
  • کیوان ملانوروزی

    List of Articles کیوان ملانوروزی


  • Article

    1 - تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری‌های هوشمند در صنعت پوشاک ورزشی (مورد مطالعه: فروشگاه‌های لوازم ورزشی شهر تهران)
    Innovation in Sports Management , Issue 5 , Year , Autumn 2024
    پژوهش حاضر با هدف تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری‌های هوشمند در صنعت پوشاک ورزشی (مورد مطالعه: فروشگاه‌های لوازم ورزشی شهر تهران) انجام شده است. این تحقیق از حیث هدف کاربردی، از نظر روش اجرا توصیفی پیمایشی و از نظر روش گردآوری اطلاعات، کمی (میدانی) است. جامعه آماری، م More
    پژوهش حاضر با هدف تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری‌های هوشمند در صنعت پوشاک ورزشی (مورد مطالعه: فروشگاه‌های لوازم ورزشی شهر تهران) انجام شده است. این تحقیق از حیث هدف کاربردی، از نظر روش اجرا توصیفی پیمایشی و از نظر روش گردآوری اطلاعات، کمی (میدانی) است. جامعه آماری، مشتریان فروشگاه‌های لوازم ورزشی شهر تهران می‌باشد، که یک جامعه نامحدود می‌باشند، نمونه پژوهش با استفاده از جدول مورگان 384 برآورد شد، که طبق روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت تحلیل روایی مدل پژوهش پس از جمع آوری داده‌های پرسشنامه و تجزیه و تحلیل داده‌ها بر اساس نرم افزار لیزرل، شاخص‌های برازندگی مدل مورد بررسی قرار گرفت. برای بررسی پایایی پرسشنامه‌ها، از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده که جهت تعیین همسانی درونی مقیاس اندازه گیری بکار می‌رود. مقدار ضریب آلفای کرونباخ این پژوهش 855/0 می‌باشد که نشان دهنده میزان بسیار مطلوب پایایی پرسشنامه است. به منظور تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌های تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین مفهوم اشتیاق به فن آوری، مفهوم سهولت، مفهوم سودمندی، عملکرد برتر، مفهوم سازگاری، و شهرت فروشگاه در تعیین نگرش مشتریان و تمایلات رفتاری نسبت به فن آوری های هوشمند رابطه معناداری وجود دارد. بنابراین به فروشگاه‌های لوازم ورزشی شهر تهران پیشنهاد می‌شود با توجه به عواملی مانند عملکرد برتر، مفهوم سازگاری، مفهوم سهولت در استفاده و مفهوم سوددهی، تمایل مشتریان برای پذیرش فناوری‌های هوشمند در صنعت پوشاک ورزشی را افزایش دهند. Manuscript profile

  • Article

    2 - تحلیلی بر متغیرهای موثر بر شادکامی شهروندان در مناطق شهری
    Territory , Issue 4 , Year , Autumn 2023
    هدف تحقیق حاضر شناخت عوامل موثر بر احساس شادکامی دختران شهر اسلامشهر روی کانون تمرکز این گروه جمعیتی یعنی اسلام شهر بود. جامعه آماری این تحقیق 8474 نفر دانشجو بودند که با توجه به جدول مورگان حجم نمونه 367 نفر تخمین زده شده که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند ولی محقق برا More
    هدف تحقیق حاضر شناخت عوامل موثر بر احساس شادکامی دختران شهر اسلامشهر روی کانون تمرکز این گروه جمعیتی یعنی اسلام شهر بود. جامعه آماری این تحقیق 8474 نفر دانشجو بودند که با توجه به جدول مورگان حجم نمونه 367 نفر تخمین زده شده که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند ولی محقق برای اطمینان از بازگشت تمام پرسشنامهها حدود 400 پرسشنامه را در اختیار افراد قرار داد. ابزار اندازه گیری شامل سه پرسشنامه 1- پرسشنامه محقق ساخته وضعیت اجتماعی اقتصادی 2- پرسشنامه محقق ساخته نوع گذران اوقات فراغت 3- پرسشنامه شادکامی آکسفورد بود. از روشهای آماری توصیفی و استنباطی برای تجزیه تحلیل دادههای این پژوهش استفاده شد. برای تعیین ارتباط بین متغیرهای تحقیق از (آزمون کای اسکوار و آزمون یومن ویتنی) استفاده شد. بررسی یافتههای پژوهش نشان داد که بین نحوه گذران اوقات فراغت با میزان شادکامی دانشجویان ارتباط معنی داری وجود داشت (p<0.05) ولی بین وضعیت اجتماعی ـ اقتصادی با شادکامی ارتباط معنی دار وجود ندارد (p>0.05) و همچنین بین وضعیت اجتماعی اقتصادی با نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان ارتباط معنی داری وجود داشت(p<0.05) . Manuscript profile