این تحقیق به منظور بررسی عملکرد نظارتی مدیران مدارس ابتدایی شهر اندیمشک و رابطۀ آن با انگیزش شغلی معلمان در سال تحصیلی 93-92 اجرا گردیده است. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ معلمان مدارس ابتدایی شهر اندیمشک به تعداد 380 نفر میباشد More
این تحقیق به منظور بررسی عملکرد نظارتی مدیران مدارس ابتدایی شهر اندیمشک و رابطۀ آن با انگیزش شغلی معلمان در سال تحصیلی 93-92 اجرا گردیده است. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ معلمان مدارس ابتدایی شهر اندیمشک به تعداد 380 نفر میباشد که تعداد 191 نفر از آنها به صورت تصادفی مرحلهای به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از دو نوع پرسشنامه استفاده شده است که یکی از آنها با 28 سؤال از نوع مقیاس 5 درجهای لیکرت جهت سنجش عملکرد نظارتی مدیران و دیگری با 11 سؤال از نوع مقیاس 4 درجهای لیکرت جهت سنجش میزان انگیزش شغلی معلمان بکار رفته است. پایائی پرسشنامه عملکرد نظارتی مدیران 87/0 و پایائی پرسشنامه انگیزش شغلی معلمان 95/0 با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه گردیده است. روایی ابزار نیز مورد تأیید کارشناسان و اساتید محترم دانشگاه بود. دادههای گردآوری شده با بهرهگیری از آزمونهای آمار توصیفی نظیر میانگین، انحراف معیار و همچنین آزمونهای آماری استنباطی نظیر آزمون تی تک گروهی، ، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که: عملکرد نظارتی مدیران از وضعیت نامطلوبی برخوردار است. بین عملکرد نظارتی مدیران و همچنین ابعاد سه گانه آن با انگیزش شغلی معلمان رابطۀ معنیداری وجود دارد. در میان ابعاد سهگانۀ عملکرد نظارتی مدیران، فقط بعد آموزشی- حرفهای تأثیر معنیداری بر انگیزش شغلی معلمان دارد.
Manuscript profile
این تحقیق به منظور بررسی عملکرد نظارتی مدیران مدارس ابتدایی شهر اندیمشک و رابطۀ آن با انگیزش شغلی معلمان در سال تحصیلی 93-92 اجرا گردیده است. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ معلمان مدارس ابتدایی شهر اندیمشک به تعداد 380 نفر میباشد More
این تحقیق به منظور بررسی عملکرد نظارتی مدیران مدارس ابتدایی شهر اندیمشک و رابطۀ آن با انگیزش شغلی معلمان در سال تحصیلی 93-92 اجرا گردیده است. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ معلمان مدارس ابتدایی شهر اندیمشک به تعداد 380 نفر میباشد که تعداد 191 نفر از آنها به صورت تصادفی مرحلهای به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از دو نوع پرسشنامه استفاده شده است که یکی از آنها با 28 سؤال از نوع مقیاس 5 درجهای لیکرت جهت سنجش عملکرد نظارتی مدیران و دیگری با 11 سؤال از نوع مقیاس 5 درجهای لیکرت جهت سنجش میزان انگیزش شغلی معلمان بکار رفته است. پایائی پرسشنامه عملکرد نظارتی مدیران 87/0 و پایائی پرسشنامه انگیزش شغلی معلمان 95/0 با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه گردیده است. روایی ابزار نیز مورد تأیید کارشناسان و اساتید محترم دانشگاه بود. دادههای گردآوری شده با بهرهگیری از آزمونهای آمار توصیفی نظیر میانگین، انحراف معیار و همچنین آزمونهای آماری استنباطی نظیر آزمون تی تک گروهی، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد: عملکرد نظارتی مدیران از وضعیت نامطلوبی برخوردار است. بین عملکرد نظارتی مدیران و همچنین ابعاد سه گانه آن با انگیزش شغلی معلمان رابطۀ معنیداری وجود دارد. در میان ابعاد سه گانۀ عملکرد نظارتی مدیران، فقط بعد آموزشی- حرفهای، تأثیر معنیداری بر انگیزش شغلی معلمان دارد.
Manuscript profile
Educational Administration Research
,
Issue2,Year,
Autumn
2017
این تحقیق به منظور بررسی وضعیت انگیزش شغلی معلمان مدارس ابتدایی شهر اندیمشک و رابطۀ آن با ویژگیهای جمعیت شناختی آنان در سال تحصیلی 93-92 اجرا گردیده است. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ معلمان مدارس ابتدایی شهر اندیمشک به تعداد 380 More
این تحقیق به منظور بررسی وضعیت انگیزش شغلی معلمان مدارس ابتدایی شهر اندیمشک و رابطۀ آن با ویژگیهای جمعیت شناختی آنان در سال تحصیلی 93-92 اجرا گردیده است. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ معلمان مدارس ابتدایی شهر اندیمشک به تعداد 380 نفر میباشد که تعداد 191 نفر از آنها به صورت تصادفی مرحلهای به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسش نامه انگیزش شغلی رابینسون (2004) با 11 سؤال از نوع مقیاس 4 درجهای لیکرت استفاده شده است. پایائی ابزار 95/0 است که با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه گردیده است. روایی ابزار نیز مورد تأیید کارشناسان و اساتید محترم دانشگاه بود. دادههای گردآوری شده با بهرهگیری از آزمونهای آمار توصیفی نظیر میانگین، انحراف معیار، فراوانی و درصد، و همچنین آزمونهای آماری استنباطی نظیر آزمون تی تک گروهی، تی مستقل و تجزیه وتحلیل واریانس یکطرفه تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که: انگیزش شغلی معلمان از وضعیت نامطلوبی برخوردار است. از میان متغیرهای جمعیت شناختی، متغیر جنسیت و مدرک تحصیلی رابطه معنیداری با انگیزش شغلی داشتند، اما بین انگیزش شغلی معلمان بر اساس رشته تحصیلی و سابقه خدمت هیچ گونه تفاوت معنیداری یافت نشد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications