توانمندسازی سیاسی زنان یک فرآیند اجتماعی برای توسعه و پیشرفت جوامع است و به طور فزایندهای برای دولتهای مدرن حیاتی شناخته میشود. محققان و دانشمندان به طور یکسان بین توانمندسازی سیاسی زنان و نتایج آن برای زنان، کودکان و همچنین برای کل جامعه، پیوندهای ناگسستنی میبی More
توانمندسازی سیاسی زنان یک فرآیند اجتماعی برای توسعه و پیشرفت جوامع است و به طور فزایندهای برای دولتهای مدرن حیاتی شناخته میشود. محققان و دانشمندان به طور یکسان بین توانمندسازی سیاسی زنان و نتایج آن برای زنان، کودکان و همچنین برای کل جامعه، پیوندهای ناگسستنی میبینند. در این مقاله از روش کیفی با رویکرد تطبیقی استفاده شده است. مطالعه تطبیقی با استفاده از روش توصیفی – تحلیلی بوده و جمع آوری منابع به روش اسنادی است. گام نخست توصیف پدیده مورد مطالعه است که در مطالعات اسنادی بازنمایی شده است و در گام دوم فرآیند مقایسه و تطبیق و استخراج وجوه تفاوت و تشابه طی شده است. یافته ها نشان دهنده حرکت بدون افت و خیز جمهوری آذربایجان در زمینه توانمندسازی سیاسی زنان میباشد، این کشور وضعیت خود را از سال 2006 تا 2021 در این حوزه بدون تغییر حفظ کرده است هرچند رشد قابل توجهی نداشته اما کاهش چشمگیری نیز مشاهده نمی شود. کشور ارمنستان روند رو به رشد خود را از سال 2006 آغاز نموده و در سال 2020 توانسته است علی رغم بحرانهای سیاسی داخلی و شکست در جنگ قره باغ، گرجستان را پشت سر قرار دهد.
Manuscript profile
The Journal of Productivity Management
,
Issue8,Year,
Spring
2009
هدف اصلی این پژوهش تعیین ابعاد کیفیت خدمات در صنعت بانک داری ایران است. برای این منظور، مدل کیفیت خدمات گرونروز[1] با داده های جمع آوری شده از جامعه آماری پژوهش ، برازش داده شده است. گرایش اصلی این پژوهش، کاربردی[2] و استراتژی آن علی[3] است. برای جمع آوری داده ها از ابز More
هدف اصلی این پژوهش تعیین ابعاد کیفیت خدمات در صنعت بانک داری ایران است. برای این منظور، مدل کیفیت خدمات گرونروز[1] با داده های جمع آوری شده از جامعه آماری پژوهش ، برازش داده شده است. گرایش اصلی این پژوهش، کاربردی[2] و استراتژی آن علی[3] است. برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش، مشتریان حساب های جاری بانک های پاسارگاد در شمال غرب کشور است که یک نمونه 278 نفری از مشتریان این بانک ها که بصورت خوشه ای[4] انتخاب شده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. بعد از انجام تحلیل عاملی تاییدی و رسم نمودار مسیر بوسیله نرم افزار لیزرل ، مشخص شد که متغیر کیفیت کارکردی خدمات روی تصویر ذهنی و ادراک کیفیت خدمات، تاثیر مستقیم معنی داری دارد. همچنین ، کیفیت فنی خدمات بر تصویر ذهنی و ادراک از کیفیت خدمات تاثیر مستقیم معنی داری دارد و نهایتاً، تاثیر مستقیم ادراک کیفیت خدمات روی رضایت مشتری نیز به اثبات رسید. [1] -Gronroos [2] -Applied Research [3] -Casual [4] -Cluster Sampling
Manuscript profile
The Journal of Productivity Management
,
Issue20,Year,
Spring
2012
هدف اصلی این پژوهش ارزیابی تاثیر واسطه ای تصویر ذهنی برند بین شخصیت و نگرش به برند با ارزش ویژه برند می باشد. بعد از بررسی اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثر کل، تاثیر گذارترین متغیر برون زا در شکل گیری ارزش ویژه برند در صنعت شکلات ایران شناسایی می شود تا در آینده، شرکت های More
هدف اصلی این پژوهش ارزیابی تاثیر واسطه ای تصویر ذهنی برند بین شخصیت و نگرش به برند با ارزش ویژه برند می باشد. بعد از بررسی اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثر کل، تاثیر گذارترین متغیر برون زا در شکل گیری ارزش ویژه برند در صنعت شکلات ایران شناسایی می شود تا در آینده، شرکت های فعال در این صنعت بتوانند با سرمایه گذاری روی این عامل، ارزش ویژه برند خود را، که مهمترین دارایی نامشهودشان است، افزایش دهند. گرایش این پژوهش کاربردی، رویکرد آن استقرائی، استراتژی آن علی، هدف روش شناسی آن تبیین(آزمون فرضیات)، و افق زمانی آن تک مقطعی می باشد. برای گردآوری داده ها در این پژوهش، از ابزار پرسشنامه استاندارد شده استفاده شده است. برای بررسی روابط علی بین ابعاد ارزش ویژه برند، مدل یابی معادلات ساختاری و تحلیل عامل تاییدی مورد استفاده قرار گرفته است. برای آزمون مدل طراحی شده، یک نمونه 432 نفری با روش نمونه گیری خوشه ای از بین مراجعین به فروشگاه های بزرگ محصول شکلات در ایران انتخاب و مورد بررسی قرار گرفته اند. نتایج حاصل از تست مدل حاکی از آن است که تصویر ذهنی برند مهمترین عامل تاثیرگذار در ایجاد ارزش ویژه برنددر صنعت شکلات می باشد. علاوه بر این، با استناد به داده های گردآوری شده ، تاثیر واسطه ای تصویر ذهنی برند، در شکل گیری ارزش ویژه برند، مورد تایید است. مزیت این مدل، در نظر گرفتن سازه شخصیت برند بعنوان یکی از ابعاد تاثیر گذار روی ارزش ویژه برند است که در مدل های ارائه شده در کشورمان کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین، این مدل بر اساس داده های گردآوری شده از صنعت شکلات ایران مورد آزمون قرار گرفته در صورتی که، اکثر مدل های ارائه شده در زمینه ارزش ویژه برند در کشورهای دیگری مثل آمریکا، کره و ... مورد آزمون قرار گرفته اند.
Manuscript profile
The Journal of Productivity Management
,
Issue3,Year,
Winter
2007
این پژوهش به منظور بررسی تأثیر ارزشیابی کارکنان شبکهی بهداشت و درمان هشترود در بهبود عملکرد سرمایهی انسانی آنان در سال 1386 صورت پذیرفته است. پژوهش حاضر توصیفی – تحلیلی با نگرش مقطعی بوده و برای انجام آن تعداد 101 نفر از کارکنان به صورت نمونهگیری گروهی و تصاد More
این پژوهش به منظور بررسی تأثیر ارزشیابی کارکنان شبکهی بهداشت و درمان هشترود در بهبود عملکرد سرمایهی انسانی آنان در سال 1386 صورت پذیرفته است. پژوهش حاضر توصیفی – تحلیلی با نگرش مقطعی بوده و برای انجام آن تعداد 101 نفر از کارکنان به صورت نمونهگیری گروهی و تصادفی از بین 337 نفر جامعهی آماری پژوهش نتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامهی محقق ساخته و مصاحبه گردآوری شد. علاوه بر توصیف آماری اطلاعات پژوهش، با استفاده از آزمون آماری T-test یکنمونهای، فرضیههای پژوهش مورد آزمون قرار گرفت. نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیلها نشان داد که تأثیر ارزشیابی کارکنان شبکهی بهداشت و درمان هشترود در بالا بردن سطح آگاهی و دانش فنی، افزایش خلاقیت و بهرهوری کار، بهبود ارتباطات و رعایت مناسب قوانین و مقررات آنان تأثیر دارد ولی در افزایش مشارکت و انگیزهی شغلی آنان تأثیر ندارد.
Manuscript profile
The Journal of Productivity Management
,
Issue44,Year,
Spring
2018
پژوهش حاضر از نظر روش ترکیبی بوده و در سه مرحله انجام شده است. دو مرحله اول از نظر روش کیفی بوده و در آنها، با استراتژی تئوری داده بنیاد، مؤلفه ها و مفاهیم دو سازه ”هوشیاری محیطی اسلامی“ و ”کیفیت ارتباط اسلامی“استخراج شده اند. در مرحله سوم، با اس More
پژوهش حاضر از نظر روش ترکیبی بوده و در سه مرحله انجام شده است. دو مرحله اول از نظر روش کیفی بوده و در آنها، با استراتژی تئوری داده بنیاد، مؤلفه ها و مفاهیم دو سازه ”هوشیاری محیطی اسلامی“ و ”کیفیت ارتباط اسلامی“استخراج شده اند. در مرحله سوم، با استفاده از طرح شبه آزمایشی، تأثیراین دو مفهوم روی نگرش مشتریان مورد بررسی قرار گرفته است. طبق نتایج حاصل، برای سازه کیفیت ارتباط اسلامی سه مؤلفه ارتباط فروش، ارتباط عمومی، و ارتباط شخصی و برای سازه هوشیاری محیطی اسلامی دو مؤلفه هوشیاری محیطی طبیعی، و هوشیاری محیطی عمومی تعیین شدند. همچنین در ادامه، با تکنیک تحلیل توأمان سه سناریو از بین نه سناریوی محتمل انتخاب و بعنوان ابزار مداخله در طرح شبه تجربی و آزمون فرضیات تفاوتی مورد استفاده قرارگرفتند. نتایج آزمون فرضیات در مرحله آخر نشان می دهد که اولاً، نگرش مشتری در شرکت های با هوشیاری محیطی اسلامی بالا، مثبت تر از نگرش مشتری در شرکت های بدون هوشیاری محیطی اسلامی است، ثانیا، نگرش مشتری در شرکت های با کیفیت ارتباط اسلامی بالا، مثبت تر از نگرش مشتری در شرکت های بدون کیفیت ارتباط اسلامی است، و ثالثاً، مخاطبان بین این دو ابزار روابط عمومی تفاوتی قائل نشدند. شایان ذکر است که، مفهوم سازی هوشیاری محیطی و کیفیت ارتباط در سبک زندگی اسلامی،نوآوری این پژوهش محسوب می شود.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications