• Home
  • بهرام خیری

    List of Articles بهرام خیری


  • Article

    1 - Identify the components of meaningful marketing hierarchy
    Agricultural Marketing and Commercialization Journal , Issue 1 , Year , Winter 2021
    The paradigm shift in marketing science in recent years has highlighted the need for fundamental reform in this concept, these changes necessitate the need to rethink more about marketing. Therefore, one of the concepts proposed to achieve this important, is to provide More
    The paradigm shift in marketing science in recent years has highlighted the need for fundamental reform in this concept, these changes necessitate the need to rethink more about marketing. Therefore, one of the concepts proposed to achieve this important, is to provide a model for the concept of meaningful marketing. The purpose of this study is to identify the dimensions and components of meaningful marketing hierarchy. with a qualitative approach of several methods based on contextual-phenomenological theory and through in-depth interviews with researchers and professors in the fields of business management, sociology, psychology, ethics and philosophy, the dimensions and components of the meaningful marketing hierarchy are identified. Participants were selected through a purposive sampling process and the interviews were continued until theoretical saturation was reached and finally 27 interviews were conducted. For data analysis, principles related to contextual theory were used. The results of data coding led to the identification of three concepts that were classified into three categories. Accordingly, the dimensions of the meaningful marketing hierarchy are: achievement-oriented marketing, connection-oriented marketing, solution-oriented marketing. One of the four goals and responsibilities of marketing science is to improve the quality of life of individuals and because the dominant paradigms of this science do not meet the changing needs of today's human beings, attention to creating meaning in this concept can be examined. In this regard, the present study has identified the dimensions and components of the meaningful marketing hierarchy. Manuscript profile

  • Article

    2 - طراحی مدل عوامل تعیین‌کننده ارزش ویژه برند شرکت
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 2 , Year , Summer 2024

    در ارزش‌گذاری ویژه برند تنها بر اساس دارایی‌های ملموس یک شرکت امری منسوخ است. اگر قبول کنیم ارزش ویژه برند، چتری است که بر سر تمام اعمال و رفتار سازمان کشیده شده، تمام شرکت‌های برند معتبر، سعی دارند قدرت سازمانی خود را زیر چتر ارزش ویژه برند به جهانیان More

    در ارزش‌گذاری ویژه برند تنها بر اساس دارایی‌های ملموس یک شرکت امری منسوخ است. اگر قبول کنیم ارزش ویژه برند، چتری است که بر سر تمام اعمال و رفتار سازمان کشیده شده، تمام شرکت‌های برند معتبر، سعی دارند قدرت سازمانی خود را زیر چتر ارزش ویژه برند به جهانیان اعلام نمایند. در این تحقیق برند شرکت تدبیرگران فردای امید مورد بررسی قرار گرفت. هدف این تحقیق بررسی پارامترهای تعیین‌کننده ارزش ویژه برند و ارزش‌گذاری ویژه برند شرکت تدبیرگران فردای امید (سهامی خاص) است. در بخش روش‌شناسی تحقیق با استفاده از نرم افزار اسمارت پی‌.ال.اس به اعتبارسنجی مدل پرداخته شد و با استفاده از نظر متخصصان، خبرگان و صاحب‌نظران شرکت که با این امر، سرو کار دارند، منتج به استخراج متغیرها گردید. نمونه جامعه آماری 360 نفر به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند. نتایج آزمون نشان داد که پارامترهای ارزش ویژه برند بر ابعاد تداعی برند تاثیر دارد، پارامترهای ارزش ویژه برند بر ابعاد آگاهی برند تاثیر دارد، پارامترهای ارزش ویژه برند بر ابعاد وفاداری برند تاثیر دارد و پارامترهای ارزش ویژه برند بر ابعاد کیفیت ادراک شده تاثیر دارد. بنابراین ابعاد تداعی برند، ابعاد آگاهی برند، ابعاد وفاداری برند و ابعاد کیفیت ادارک شده به صورت معناداری از ابعاد پارامترهای ارزش ویژه برند محسوب می‌شوند. واژه‌های اصلی: ارزش ویژه برند، ارزش‌گذاری برند، شرکت تدبیرگران فردای امید.

    Manuscript profile