• Home
  • احمد علیمحمدی

    List of Articles احمد علیمحمدی


  • Article

    1 - عملکرد صداوسیمای استان ایلام در انعکاس برنامه‌های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی: مورد مطالعه حوزه شمال استان
    Political Science Quarterly , Issue 5 , Year , Autumn 2022
    یکی از عوامل موثر بر انعکاس برنامه های نامزدهای انتخاباتی، رسانه‌های‌ گروهی هستند که از طریق تاثیرگذاری در عقاید و افکار افراد و جلب اعتماد و اعتقاد آنان و ایجاد همکاری و هماهنگی عمومی اقدام می کنند. پژوهش حاضر با هدف عملکرد صداوسیمای استان ایلام در انعکاس برنامه‌های کا More
    یکی از عوامل موثر بر انعکاس برنامه های نامزدهای انتخاباتی، رسانه‌های‌ گروهی هستند که از طریق تاثیرگذاری در عقاید و افکار افراد و جلب اعتماد و اعتقاد آنان و ایجاد همکاری و هماهنگی عمومی اقدام می کنند. پژوهش حاضر با هدف عملکرد صداوسیمای استان ایلام در انعکاس برنامه‌های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حوزه شمال استان صورت گرفته است. روش این مطالعه در بعد هدف توصیفی از پیمایشی است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخت و جامعه آماری بخش دلفی شامل 30 نفر از متخصصان به‌صورت نمونه‌گیری هدفمند و در بخش پیمایش شهروندان 21 سال به بالای شهرهای حوزه شمالی در سال 1401 که بر اساس نرم‌افزار سمپل پاور 380 نفر به شیوه نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. داده‌های به دست آمده از طریق نرم‌افزار SPSS و با آزمون تی تک نمونه ای آزمون شدند. نتایج نشان می دهد که میانگین نمره تأثیر صدا و سیما در انعکاس برنامه های کاندیدها 79/37، بالا بردن میزان مشارکت مردم 91/20، انتخاب فرد اصلح برابر 97/10، شفاف سازی و اطلاع رسانی به مردم 10/14، انعکاس ویژگی های شخصیتی کاندیدا 01/14 و در مطالبه گری از منتخبین قبلی 19/13 است. Manuscript profile