• Home
  • علیرضا قاسمی زاد

    List of Articles علیرضا قاسمی زاد


  • Article

    1 - پیش‌بینی عملکرد شغلی و خلاقیت سازمانی با استفاده از عوامل استرس‌زای درون و برون‌سازمانی در کارکنان شرکت مخابرات شهر شیراز
    Knowledge & Research in Applied Psychology , Issue 5 , Year , Winter 2017
    هدف از این پژوهش پیش‌بینی عملکرد شغلی و خلاقیت سازمانی با استفاده از عوامل تنش‌زای درون و برون‌سازمانی در کارکنان شرکت مخابرات شهر شیراز است. طرح پژوهش رابطه‌ای از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش همه کارکنان اداره مخابرات شیراز (422 نفر) بود که از این تعداد 201 نفر ب More
    هدف از این پژوهش پیش‌بینی عملکرد شغلی و خلاقیت سازمانی با استفاده از عوامل تنش‌زای درون و برون‌سازمانی در کارکنان شرکت مخابرات شهر شیراز است. طرح پژوهش رابطه‌ای از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش همه کارکنان اداره مخابرات شیراز (422 نفر) بود که از این تعداد 201 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه‌های استرس (کوهن و ویلیامسون، 1988)، استرس شغلی (آلوزو، فارستین وورنک، 2004)، عملکرد شغلی (مک‌کول، پاترسون، داویس و لاو، 2000)، خلاقیت شغلی (ایوانکویچ و ماتسون، 1990) بود. برای تحلیل داده‌ها از تحلیل رگرسیون همزمان استفاده گردید. یافته‌های پژوهش حاکی از این بود که استرس برون و درون‌سازمانی قادر به پیش‌بینی 64 درصد از عملکرد شغلی کارکنان است (01/0P<). همچنین استرس برون و درون‌سازمانی قادر به پیش‌بینی 80 درصد از خلاقیت سازمانی کارکنان است (01/0P<). Manuscript profile

  • Article

    2 - تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مؤلفه‌های سند تحول بنیادین (هویت ملی، اخلاق، آداب و مهارت‌های زندگی )
    Research in Curriculum Planning , Issue 4 , Year , Winter 2016
    پژوهش حاضر به تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی و شناخت ویژگی‌های کتاب بر اساس مؤلفه‌های سند تحول بنیادین می‌پردازد. جامعه اول تحقیق، کتاب تعلیمات اجتماعی ششم و واحد تحلیل جمله و جامعه دوم تعداد 30 نفر از معلمان ششم ابتدایی بخش مرکزی کازرون به صورت تمام شمار More
    پژوهش حاضر به تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی و شناخت ویژگی‌های کتاب بر اساس مؤلفه‌های سند تحول بنیادین می‌پردازد. جامعه اول تحقیق، کتاب تعلیمات اجتماعی ششم و واحد تحلیل جمله و جامعه دوم تعداد 30 نفر از معلمان ششم ابتدایی بخش مرکزی کازرون به صورت تمام شماری بود. روش تحقیق توصیفی از نوع تحلیل محتوا بود. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بر اساس سه مقوله فوق و سیاهه تحلیل محتوا بود. برای محاسبه پایایی و روایی از آلفای کرونباخ با 85/0 وروایی محتوایی استفاده شد؛ درمجموع با استفاده از آزمون خی دو نتایج زیر حاصل شد: از دید معلمان، کتاب اجتماعی ششم در سطح متوسطی (43 %) به مؤلفه هویت ملی، در سطح پایین‌تر از متوسط با ( 36%) به مؤلفه آداب و مهارت‌های زندگی و در سطح متوسطی (50%) به مؤلفه اخلاق در نظام اجتماعی پرداخته است. در تحلیل محتوا، از میان مقوله‌های هویت ملی به ویژگی‌های جغرافیایی با (23 % ) بیشترین توجه و به نماد ملی و اسطوره ملی به ترتیب با (5/15% و 07%) کمترین توجه شده است. از میان مقوله‌های آداب و مهارت‌های زندگی به تصمیم گیری بیشترین توجه (49%) و به تفکر انتقادی ومقابله با استرس با (06% و 5% ) درصد به ترتیب کمترین توجه شده است. از میان مقوله‌های اخلاق در نظام اجتماعی به میهن دوستی بیشترین توجه (32%) و به عدالت جویی (13%) کمترین توجه شده است. Manuscript profile