• Home
  • نیلوفر رستمی

    List of Articles نیلوفر رستمی


  • Article

    1 - مدل علّی نوآوری کاری بر اساس میزان آگاهی از ابعاد شهروند الکترونیک با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی خلاق و رایانه در معلمان دوره متوسطه اول
    Journal of Innovation and Creativity in Human Science , Issue 4 , Year , Winter 2021
    هدف: هدف از این پژوهش مدل علّی نوآوری کاری بر اساس میزان آگاهی از ابعاد شهروند الکترونیک با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی خلاق و رایانه در معلمان دوره متوسطه اول شهرکرمانشاه بود. روش: پژوهش حاضر با توجه به هدف آن از نوع کاربردی و شیوه اجرای آن توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه More
    هدف: هدف از این پژوهش مدل علّی نوآوری کاری بر اساس میزان آگاهی از ابعاد شهروند الکترونیک با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی خلاق و رایانه در معلمان دوره متوسطه اول شهرکرمانشاه بود. روش: پژوهش حاضر با توجه به هدف آن از نوع کاربردی و شیوه اجرای آن توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه‌ی آماری این پژوهش معلمان دوره‌ی متوسطه ‌اول مشغول به تدریس در سطح شهرکرمانشاه به صورت تقریبی، تعداد965 نفر در سال تحصیلی 1400-1399 تشکیل داده‌اند که با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای (برحسب جنسیت)، تعداد 275 نفر بر اساس جدول مورگان انتخاب شده‌اند. ابزارهای مورد استفاده پژوهش، پرسشنامه‌های شهروند الکترونیک الدوساری و همکاران (2020)؛ رفتار نوآورانه کانتر(1988)؛ خودکارآمدی خلاق بیگیتو (2006) و خودکارآمدی رایانه‌ای مورفی و همکاران (1989) بود. یافته‌ها: نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون‌های آماری همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری نشان دادند که ابعاد شهروند الکترونیک بر نوآوری کاری، خودکارآمدی خلاق و رایانه اثر مستقیم دارد. همچنین خودکارآمدی خلاق و رایانه بر نوآوری کاری اثر مستقیم دارند. همچنین اثر غیر مستقیم ابعاد شهروند الکترونیک با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی خلاق و رایانه بر نوآوری کاری معنادار است. در کل نتیجه شده است، مدل مفهومی ابعاد شهروند الکترونیک بر نوآوری کاری با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی خلاق و رایانه با مدل تجربی برازش دارد. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج به دست آمده، پیشنهاد می‌شود مسئولان آموزش ‌و ‌پرورش با فراهم آوردن امکانات و شرایط لازم در رابطه با بالا بردن سطح میزان آگاهی معلمان از ابعاد شهروند الکترونیک و خودکارآمدی خلاق و رایانه آنان، زمینه‌های نوآوری کاری آنان را در فضای ICT افزایش دهند. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی رابطه بین تدریس تحول‌آفرین و نوآوری‌‌کاری با نقش واسطه‌ای مشارکت‌ کاری در دبیران دوره متوسطه اول
    Journal of Innovation and Creativity in Human Science , Issue 2 , Year , Autumn 2022
    هدف: هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین تدریس تحول‌آفرین و نوآوری‌ کاری با نقش واسطه‌ای مشارکت‌ کاری در دبیران دوره‌ متوسطه اول شهر کرمانشاه بوده است.روش: روش طرح پژوهشی حاضر، با توجه به هدف آن از نوع کاربردی و شیوه‌ی اجرای آن توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه‌ی آماری این More
    هدف: هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین تدریس تحول‌آفرین و نوآوری‌ کاری با نقش واسطه‌ای مشارکت‌ کاری در دبیران دوره‌ متوسطه اول شهر کرمانشاه بوده است.روش: روش طرح پژوهشی حاضر، با توجه به هدف آن از نوع کاربردی و شیوه‌ی اجرای آن توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه‌ی آماری این پژوهش دبیران دوره‌ی متوسطه ‌اول مشغول به تدریس در سطح شهر کرمانشاه به صورت تقریبی، تعداد 967 نفر در سال تحصیلی 1400-1399 تشکیل داده‌اند که بر اساس جدول مورگان، تعداد 276 نفر به روش تصادفی خوشه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند. ابزارهای مورد استفاده پژوهش، پرسشنامه‌های تدریس تحول‌آفرین (TTQ) بوچامپ و همکاران (2010)؛ پرسشنامه نوآوری و کسب ‌و‌ کار اصلی سازمان مقیمی (1390) و پرسشنامه مشارکت‌ کاری توماس لاداهل و کنجر (1965)استفاده گردیده است.یافته‌ها: نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون‌های آماری همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری نشان دادند که بین تدریس تحول‌آفرین با نوآوری کاری با نقش واسطه‌ای مشارکت کاری رابطه وجود دارد. تدریس تحول‌آفرین بر نوآوری کاری، اثر مستقیم دارد. مشارکت کاری بر نوآوری کاری، اثر مستقیم دارد. تدریس تحول‌آفرین بر مشارکت کاری، اثر مستقیم دارد.نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهاد می‌گردد که مسئولان آموزش و پرورش با فراهم آوردن امکانات و شرایط لازم برای تشکیل گروه‌های کاری دبیران در جهت مشارکت‌ کاری و تبادل‌نظر در مورد روش‌های تدریس تحول‌آفرین و ایجاد نوآوری‌های‌ کاری آنان بکوشند تا بتوانند آموزش نوآورانه‌تری برای دانش‌آموزان خلق کنند. Manuscript profile