• Home
  • آبتین بیابانی

    List of Articles آبتین بیابانی


  • Article

    1 - نقش مهارت‌های انسانی مدیران بر عملکرد کارکنان فوریت‌های پزشکی
    Media Studies , Issue 2 , Year , Autumn 2018
    در عصر کنونی تحولات شگرف دانش مدیریت، وجود نظام ارزیابی را اجتناب‌ناپذیر کرده است؛ به گونه‌ای که وجود نظام ارزیابی در ابعاد مختلف یک سازمان، اعم از ارزیابی در استفاده از منابع و امکانات، کارکنان، اهداف و استراتژی‌ها، ضروری به نظر می‌رسد. هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش مهارت‌ More
    در عصر کنونی تحولات شگرف دانش مدیریت، وجود نظام ارزیابی را اجتناب‌ناپذیر کرده است؛ به گونه‌ای که وجود نظام ارزیابی در ابعاد مختلف یک سازمان، اعم از ارزیابی در استفاده از منابع و امکانات، کارکنان، اهداف و استراتژی‌ها، ضروری به نظر می‌رسد. هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش مهارت‌های انسانی مدیران بر عملکرد کارکنان فوریت‌های پزشکی بود. با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و با بهره‌گیری از جدول مورگان نمونه‌ای به حجم 356 نفر از کارکنان و پرسنل فوریت‌های پزشکی مرکز اورژانس شهر تهران در سال 97 - 96 انتخاب شد. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‌های(1- پرسشنامه سنجش مهارت‌های انسانی. 2- ارزیابی عملکرد) و برای آزمودن فرضیه‌های تحقیق از آزمون‌های همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی ساده استفاده شد. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که بین مهارت‌های انسانی مدیران با ارزیابی عملکرد پرسنل فوریت‌های پزشکی (93/ r =، 001/0 = p) رابطۀ معناداری وجود دارد. سایر نتایج پژوهش حاکی از ارتباط بین مهارت‌های انسانی مدیران با مؤلفه‌های مختلف ارزیابی عملکرد داشت؛ بنابراین با توجه به اهمیت روزافزون مبحث ارزیابی عملکرد کارکنان فوریت‌های پزشکی و همچنین نیاز به تقویت مهارت‌های انسانی مدیران سیستم ارزیابی عملکرد می‌تواند در تحقق اهداف سازمانی کمک شایانی به تمرکز بر کل سازمان و پیشرفت عملکرد نماید.کلمات کلیدی: ارزیابی عملکرد، مهارت‌های انسانی، مؤلفۀ مالی، مؤلفۀ مشتری، مؤلفۀ داخلی، مؤلفۀ رشد و یادگیری، فوریت‌های پزشکی. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی و واکاوی مسئولیت های اجتماعی رسانه
    Media Studies , Issue 38 , Year , Winter 2017
    مسئولیت اجتماعی، یک رویکردی متعالی است که تحت تأثیر اجتماعی افراد یا سازمان نسبت به محیط پیرامونی خود می باشد و هدف اصلی آن، ایجاد حرکتی مثبت هرچند کوچک بر جامعه است. زیرا امروز سازمانها علاوه بر خدمات اصلی و جانبی بخشی از زمان و منابع خود را نیز به فعالیتهای عام المنفع More
    مسئولیت اجتماعی، یک رویکردی متعالی است که تحت تأثیر اجتماعی افراد یا سازمان نسبت به محیط پیرامونی خود می باشد و هدف اصلی آن، ایجاد حرکتی مثبت هرچند کوچک بر جامعه است. زیرا امروز سازمانها علاوه بر خدمات اصلی و جانبی بخشی از زمان و منابع خود را نیز به فعالیتهای عام المنفعه اختصاص دهند. مسئولیت اجتماعی از جمله مقولاتی است که سالهاست توسط صاحبنظران مسایل ارتباطی و یونسکو در حوزه مطبوعات و رسانه ها با تا کید بر اخبار توسعه مطرح شده است. بر این اساس رسانهها حق دارند ازسازمانهای مختلف انتقاد کنند و آنها را به چالش بکشند اما خود نیز در برابر منافع و نیازهای جامعه مسئولن و باید پاسخگو باشند، چرا که با اشتباه آنها افکارعمومی نیز مرتکب خطا می‌شود. رسانه به عنوان تاثیرگذار‌ترین نهاد فرهنگی میتواند در رواج قانون گرایی و مبارزه با قانون گریزی به طور موثر و موفق وارد عمل شود. وجود رسانه در دنیای امروز نشانه آزادی بیان و اندیشه و سنگری محکم برای دفاع از حقوق مردم و شهروندان است و احساس مسئولیت آن موجب بیداری جامعه و پاسخگویی سازمانها و دولت خواهد شد. در این مقاله نگارندگان تلاش دارند ابعاد مخلتف مسئولیتهای اجتماعی رسانه را مورد واکاوی قرار دهند.در صورتی که رسانه‌ای از چارچوب قانون خارج شد، قانونگذار پیش‌بینی نحوه برخورد قانونی با آن را مشخص کرده است، اما فشار غیرقانونی به رسانه‌ها و نامساعدکردن فضای فعالیت رسانه‌ای، به نفع جامعه و نظام نیست و باعث خودسانسوری و نقصان در اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود. Manuscript profile

  • Article

    3 - بررسی واکاوی مسئولیت‌های اجتماعی رسانه
    Media Studies , Issue 38 , Year , Winter 2017
    مسئولیت اجتماعی، یک رویکردی متعالی است که تحت تأثیر اجتماعی افراد یا سازمان نسبت به محیط پیرامونی خود است و هدف اصلی آن، ایجاد حرکتی مثبت هرچند کوچک بر جامعه است؛ زیرا امروز سازمان‌ها علاوه بر خدمات اصلی و جانبی بخشی از زمان و منابع خود را نیز به فعالیت‌های عام‌المنفعه More
    مسئولیت اجتماعی، یک رویکردی متعالی است که تحت تأثیر اجتماعی افراد یا سازمان نسبت به محیط پیرامونی خود است و هدف اصلی آن، ایجاد حرکتی مثبت هرچند کوچک بر جامعه است؛ زیرا امروز سازمان‌ها علاوه بر خدمات اصلی و جانبی بخشی از زمان و منابع خود را نیز به فعالیت‌های عام‌المنفعه اختصاص دهند. روش به‌کاررفته در مقاله حاضر ازلحاظ ماهیت کاربردی بوده و از نوع توصیفی - تحلیلی است. مسئولیت اجتماعی از جمله مقولاتی است که سالهاست توسط صاحب‌نظران مسائل ارتباطی و یونسکو در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها با تا کید بر اخبار توسعه مطرح‌شده است. بر این اساس رسانه‌ها حق‌دارند از سازمان‌های مختلف انتقاد کنند و آنها را به چالش بکشند اما خود نیز در برابر منافع و نیازهای جامعه مسئول‌اند و باید پاسخگو باشند، چراکه با اشتباه آنها افکارعمومی نیز مرتکب خطا می‌شود. رسانه به‌عنوان تأثیرگذارترین نهاد فرهنگی می‌تواند در رواج قانون‌گرایی و مبارزه با قانون‌گریزی به‌طور مؤثر و موفق وارد عمل شود. وجود رسانه در دنیای امروز نشانه آزادی بیان و اندیشه و سنگری محکم برای دفاع از حقوق مردم و شهروندان است و احساس مسئولیت آن موجب بیداری جامعه و پاسخگویی سازمان‌ها و دولت خواهد شد. Manuscript profile