• Home
  • محمد نیکنام

    List of Articles محمد نیکنام


  • Article

    1 - شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر نهادینه‏ سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان
    Innovation in Sports Management , Issue 9 , Year , Spring 2024
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان از دیدگاه معلمان تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است. روش اجرای این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری حدود 480 نفر کلیه فرهنگیان تربیت بدنی استان می‏باش More
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان از دیدگاه معلمان تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است. روش اجرای این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری حدود 480 نفر کلیه فرهنگیان تربیت بدنی استان می‏باشد و نمونه آماری تعداد 200 نفر از معلمان تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شد. بر اساس نتایج حاصله از آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین عوامل، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان رابطه معنادار وجود دارد .همچنین فعالیت خانواده و گروه‏های همسالان بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان از دیدگاه معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیر دارد. فعالیت نهادهای دولتی (سازمان‏های ورزشی، مدرسه و رسانه) بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان از دیدگاه معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیر دارد. فعالیت‏های مشترك بخش دولتی و خصوصی بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان از دیدگاه معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیر دارد. فعالیت‏های تسهیل كننده بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیر مثبت و معنادار دارد. بنابراین شایسته است که عوامل موثر بر نهادینه‏سازی فرهنگ ورزش شناسایی و بر این عوامل تاکید ویژه و اساسی به منظور رونق بخشیدن به ورزش کودکان شود. Manuscript profile

  • Article

    2 - ارتباط بین جو مسموم سازمانی با اینرسی سازمانی از طریق سکوت سازمانی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد
    Knowledge Management in Sport Journal , Issue 10 , Year , Spring 2024
    هدف از این مطالعه ارتباط بین جو مسموم سازمانی با اینرسی سازمانی از طریق سکوت سازمانی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بود. جامعه آماری این تحقیق تمامی کارکنان ادارره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به تعداد 140 نفر بود که که از این تعداد More
    هدف از این مطالعه ارتباط بین جو مسموم سازمانی با اینرسی سازمانی از طریق سکوت سازمانی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بود. جامعه آماری این تحقیق تمامی کارکنان ادارره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به تعداد 140 نفر بود که که از این تعداد و با استفاده از روش نمونه گیری کل شمار، تعداد 103 نفر با محقق به عنوان نمونه همکاری کردند. جهت گردآوری داده‌ها از یک پرسشنامه مشخصات فردی و سه پرسشنامه استاندارد جو مسموم سازمانی (هادوی نژاد و روستا،1395) ، اینرسی سازمانی (گودکین و آلکرون،2008) و سکوت سازمانی (دیمیترس و وکولا،2007) استفاده گردید. به منظور توصیف داده‌ها از روشهای آمار توصیفی و برای تجزیه و تحلیل استنباطی داده‌ها از روش‌های آماری آزمون کلموگروف -اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون در نرم افزار PLS Smart استفاده شد. یافته‌های این تحقیق نشان داد که بین جو مسموم سازمانی با اینرسی سازمانی از طریق سکوت سازمانی در کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تاثیر مثبت و معناداری وجود دارد Manuscript profile

  • Article

    3 - مطالعه چابکی سازمانی و روحیه کارآفرینی با توجه به نقش تعدیلگر مدیریت دانش
    Journal of Operations Management , Issue 1 , Year , Autumn 2023
    هدف از انجام این مطالعه، بررسی ارتباط بین چابکی سازمانی و روحیه کارآفرینی از طریق مدیریت دانش در معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم بود. این تحقیق بر حسب هدف، کاربردی و همچنین از نظر ماهیت و روش، توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ زمانی، مقطعی بود. جامعه آماری در ا More
    هدف از انجام این مطالعه، بررسی ارتباط بین چابکی سازمانی و روحیه کارآفرینی از طریق مدیریت دانش در معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم بود. این تحقیق بر حسب هدف، کاربردی و همچنین از نظر ماهیت و روش، توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ زمانی، مقطعی بود. جامعه آماری در این مطالعه، کلیه معلمان تربیت بدنی که 87 نفر بوده و با توجه به روش سرشماری، همه اعضای جامعه آماری به عنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفته است. در این مطالعه از پرسشنامه های استاندارد چابکی سازمانی فلتو و همکاران (2011)، مدیریت دانش( شرون لاسون ،2003) و روحیه کارآفرینی فلاح (1396) استفاده شده است. روایی پرسشنامه ها با تایید نهایی استاد راهنما و پایایی با محاسبه آلفای کرونباخ برای هر سه پرسشنامه که بترتیب 904/0، 865/0 و 894/0 و بیشتر از 80/0 بودند، مورد تایید قرار گرفت. به منظور پاسخ به سوال‌ های تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار های SPSS و PLS استفاده شده است. نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داده بین چابکی سازمانی، مدیریت دانش و مولفه های آن با روحیه کارآفرینی رابطه مثبت و معنادار؛ چابکی سازمانی و مولفه های آن با مدیریت دانش رابطه مثبت و معنادار برقرار بود. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که روحیه کارآفرینی را می توان بر اساس چابکی سازمانی، مدیریت دانش پیش‌بینی کرد. Manuscript profile

  • Article

    4 - مطالعه درگیری شغلی و نوآوری سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر یادگیری سازمانی
    مدیریت نوآفرینی , Issue 5 , Year , Winter 1401
    هدف از این تحقیق، تعیین ارتباط بین درگیری شغلی و نوآوری سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر یادگیری سازمانی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس است. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس به تع More
    هدف از این تحقیق، تعیین ارتباط بین درگیری شغلی و نوآوری سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر یادگیری سازمانی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس است. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس به تعداد 114 نفر بود، که از این تعداد 93 نفر به عنوان نمونه و به روش نمونه گیری کل شمار با محقق همکاری کردند.ابزار جمع آوری داده‌ها پرسشنامه های استاندارد درگیری شغلی قنبری و همکاران (1394)،یادگیری سازمانی سوالی نیفه(2001) و نوآوری سازمانی اسماعیل و همکاران (۲۰۰۲) بود. برای توصیف داده‌ها از روش های آمار توصیفی و برای تجزیه استنباطی داده‌ها از روش‌های آماری ضریب همبستگی پیرسون،رگرسیون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین درگیری شغلی و نوآوری سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر یادگیری سازمانی رابطه ی مثبت و معناداری وجود نداشت (01/0P ≤). که بین درگیری شغلی و نوآوری سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر یادگیری سازمانی رابطه ی مثبت و معناداری وجود نداشت (01/0P ≤). Manuscript profile