• Home
  • محمدرضا حسن زاده

    List of Articles محمدرضا حسن زاده


  • Article

    1 - مقایسه‌ کارآیی رهیافت‌های حل مسئله جدول زمان‌بندی دروس دانشگاهی مبتنی‌بر الگوریتم‌های خوشه‌بندی و تصمیم‌گیری چندمعیارۀ فازی ترکیبی
    Intelligent Multimedia Processing and Communication Systems (IMPCS) , Issue 5 , Year , Autumn 2021
    مسئله جدول زمانبندی دروس دانشگاهی، فرآیند زمانبندی دروس برای یک نیم سال تحصیلی توسط دانشکده های یک دانشگاه است. این مسئله به ترتیب رویدادها (استادان/دانشجویان/دروس) را در منابع (برش های زمانی/ کلاس های درسی)، زمانبندی و تخصیص می دهد. فرآیند تخصیص دارای دو قید حساس ش More
    مسئله جدول زمانبندی دروس دانشگاهی، فرآیند زمانبندی دروس برای یک نیم سال تحصیلی توسط دانشکده های یک دانشگاه است. این مسئله به ترتیب رویدادها (استادان/دانشجویان/دروس) را در منابع (برش های زمانی/ کلاس های درسی)، زمانبندی و تخصیص می دهد. فرآیند تخصیص دارای دو قید حساس شامل قید سخت و نرم می باشد. در این مقاله، رهیافت های به کارگرفته شده برای زمان بندی استادان (مشترک بین دانشکده ها) شامل: الگوریتم های خوشه بندی (K- میانگین، C- میانگین فازی و قیفی) و مقایسه تصمیم گیری چندمعیارۀ فازی، ترکیبی (جستجوی محلی/ ژنتیک) می باشد. اهداف مقاله در بر گیرندۀ کمینه سازی اتلاف منابع و ارضاء نزولی قیود نرم استادان (مشترک بین دانشکده ها) است. بهینگی و مقایسۀ کارآیی عملکرد الگوریتم های به کار رفته در این مقاله بر روی مجموعۀ داده ه ای دانشکده های دانشگاه آزاد واحد اهر تحلیل و بررسی شده است. Manuscript profile