• Home
  • حسین عسگری

    List of Articles حسین عسگری


  • Article

    1 - بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی در قصد خرید مصرف کنندگان در میان کاربران شبکه های اجتماعی
    Journal of Interdisciplinary Studies in Marketing Management , Issue 2 , Year , Autumn 2022
    امروزه تأثیر شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره افراد غیر قابل انکار می‌باشد، از همین‌رو بازاریابی و تبلیغات نیز با توجه به فراگیر شدن این موضوع در شبکه‌های اجتماعی به عاملی برای مزیت رقابتی یک برند تبدیل شده است. فناوری اطلاعات این فرصت را به همه مردم جهان می‌دهد تا از ط More
    امروزه تأثیر شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره افراد غیر قابل انکار می‌باشد، از همین‌رو بازاریابی و تبلیغات نیز با توجه به فراگیر شدن این موضوع در شبکه‌های اجتماعی به عاملی برای مزیت رقابتی یک برند تبدیل شده است. فناوری اطلاعات این فرصت را به همه مردم جهان می‌دهد تا از طریق اینترنت به کسب‌وکار مجازی بپردازند، همچنین آنان را قادر می‌سازد تا با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. این پژوهش با تمرکز بر شبکه‌های‌ اجتماعی به دنبال ارائه روشی جهت گیرایی بیشتر پیام‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و در نتیجه افزایش قصد خرید می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش شامل کاربران سه شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و فیس‌بوک است. تعداد 400 پرسشنامه به صورت آنلاین میان کاربران سه شبکه ‌اجتماعی مذکور توزیع گردید و نتایج با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان‌دهنده تأثیر مثبت چهار متغیر کیفیت استدلال، اعتبار منبع، سفارشی-سازی و سرگرم‌کننده بودن بر نگرش نسبت به تبلیغات ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی بود. همچنین متغیر نگرش تأثیر مثبت و معناداری بر تصویر برند و ارزش ویژه برند داشت. رابطه میان تصویر برند و قصد خرید نیز معنادار بود اما میان ارزش ویژه برند و قصد خرید رابطه معناداری وجود نداشت. Manuscript profile

  • Article

    2 - تأثیر کارت امتیازی متوازن به عنوان ابزار سیستم مدیریت استراتژیک بر بهبود توسعه پایدار: اندازه‌گیری میانجیگری عملکرد سازمان
    Educational Administration Research , Issue 4 , Year , Winter 2021
    این پژوهش با هدف بررسی تأثیر کارت امتیازی متوازن به عنوان ابزار سیستم مدیریت استراتژیک بر بهبود توسعه پایدار: اندازه‌گیری میانجیگری عملکرد سازمان انجام شده است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گرداوری داده‌ها توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش مورد نظر کلیه More
    این پژوهش با هدف بررسی تأثیر کارت امتیازی متوازن به عنوان ابزار سیستم مدیریت استراتژیک بر بهبود توسعه پایدار: اندازه‌گیری میانجیگری عملکرد سازمان انجام شده است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گرداوری داده‌ها توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش مورد نظر کلیه مدیران و کارکنان فروشگاه های زنجیره ای در شهر تهران است که با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای مرحله‌ای 384 نفر به‌عنوان حجم نمونه انتخاب شد. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش ابعاد پژوهش استفاده گردیده است. در تحقیق حاضر به‌منظور تعیین روایی پرسشنامه‌ها از روایی محتوا و سازه استفاده شد؛ همین‌طور به‌منظور سنجش پایایی از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد که یافته‌ها بیانگر پایا و روا بودن ابزار اندازه گیری بود. داده‌های گرداوری شده حاصل از توزیع پرسشنامه در دو بخش توصیفی و استنباطی (معادلات ساختاری) با استفاده از نرم افزارهای Spss و lisrel مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها نشان داد ابعاد کارت امتیازی متوازن (مشتری، مالی، کسب و کار داخلی و رشد و یادگیری) بر عملکرد سازمان و توسعه پایدار تأثیر مثبت و معنادار دارند. همچنین عملکرد سازمانی درک شده بر توسعه پایدار تأثیر مثبت و معنادار داشت. Manuscript profile