• Home
  • پانته آ پارت

    List of Articles پانته آ پارت


  • Article

    1 - تأثیر فرهنگ بر رفتار مصرف‌کننده برند لوکس از طریق نقش میانجی نگرش مصرف‌کننده (مطالعه موردی: برند اپل)
    Journal of Interdisciplinary Studies in Marketing Management , Issue 2 , Year , Autumn 2022
    تحقیقات نشان داد که بازار کالاهای لوکس در دهه‌های اخیر به‌صورت چشمگیری تغییر یافته‌اند و امروزه اهداف جدیدی برای سیستم واردات و صادرات این کالاها در نظر گرفته شده است. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تاثیر فرهنگ بر رفتار مصرف‌کننده برند لوکس از طریق نقش میانجی نگرش مصرف‌کنند More
    تحقیقات نشان داد که بازار کالاهای لوکس در دهه‌های اخیر به‌صورت چشمگیری تغییر یافته‌اند و امروزه اهداف جدیدی برای سیستم واردات و صادرات این کالاها در نظر گرفته شده است. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تاثیر فرهنگ بر رفتار مصرف‌کننده برند لوکس از طریق نقش میانجی نگرش مصرف‌کننده بررسی گردد. پژوهش از نوع کاربردی و از انواع تحقیقات توصیفی - پیمایشی و همبستگی بوده است. جامعه آماری مشتریان برند اپل بودند. نمونه آماری با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان(1970) برابر با 390 نفر در نظر گرفته شد. روش نمونه‌گیری در دسترس بود. ابزار گردآ‌وری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد شامل دو بخش و بر اساس مقیاس پنج درجه‌ای لیکرت بود. روایی توسط خبرگان تایید و پایایی نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ (0.941‌) محاسبه شده است. از روش‌های آمار توصیفی برای سازماندهی، خلاصه کردن اطلاعات، تهیه‌ی جداول، رسم نمودار و توصیف داده‌های جمع‌آوری شده استفاده گردید. در آمار استنباطی از آزمون‌های آزمون کولموگوروف-اسمیرنوف (KS)، تحلیل رگرسیون خطی، آزمون دوربین واتسون و آنالیز واریانس استفاده شده استِ. نتایج بیانگر آن بود که فرهنگ مصرف‌کننده بر رفتار مصرف‌کننده برند لوکس تاثیر معناداری داشت. فرهنگ مصرف‌کننده بر نگرش مصرف‌کننده برند لوکس تاثیر معناداری داشت. نگرش مصرف‌کننده بر رفتار مصرف‌کننده برند لوکس تاثیر معناداری داشت. نگرش مصرف‌کننده در تاثیر فرهنگ مصرف‌کننده بر رفتار مصرف‌کننده برند لوکس اپل نقش میانجی داشت. Manuscript profile