Public Policy In Administration
,
Issue4,Year,
Autumn
2020
در این تحقیق محققین به دنبال تدوین مدل مطلوب اصلاحات اداره امور عمومی در نظام بازنشستگی و جبران خدمت ایران بوده اند.برای تبیین و تدوین مدل مطلوب از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل با روش تحلیل عاملی تاییدی به وضعیت مطلوب تبیین شد.با مقایسه وضیت موجود و More
در این تحقیق محققین به دنبال تدوین مدل مطلوب اصلاحات اداره امور عمومی در نظام بازنشستگی و جبران خدمت ایران بوده اند.برای تبیین و تدوین مدل مطلوب از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل با روش تحلیل عاملی تاییدی به وضعیت مطلوب تبیین شد.با مقایسه وضیت موجود ومطلوب با استفاده از 23گویه در مرحله نهایی،نتایج نشان داد تفاوت های زیادی بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب وجود دارد که لازم است برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش و برنامه ریزی بیشتری در 23بخش حضور نماینده کارگران و کارفرمایان در جریان تدوین و تصویب قوانین، توانمندسازی کارکنان صندوق های بازنشستگی، تدوین نظام نامه های به روز، ایجاد اتاق های فکر با حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان،پیش بینی فرآیند و نتایج تراز مالی به منظور اتخاذ تدابیر پیش کنشی، تهیه منشور شفافیت امور ، برآورد ریسک های مالی ناشی از تغییر نرخ بیکاری، نرخ اشتغال و تغییر شرایط بازنشستگی به منظور کمینه کردن هزینه های آتی، برنامه ریزی مدون و بلند مدت، توجه به حفظ و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به بازنشستگان به منظور تامین رضایت ایشان، تعامل بازیگران اصلی شامل دولت، نمایندگان مجلس، بررسی مستمر آیتم های اقتصاد کلان(مانند نرخ تورم) بر میزان حقوق دریافتی بازنشستگان،تناسب پاداش وحقوق بازنشستگی بدون در نظر گرفتن جنسیت و... انجام پذیرد.
Manuscript profile
Public Policy In Administration
,
Issue4,Year,
Winter
2021
زمینه و هدف: از پژوهش حاضربررسی و تبیین مدل مدیریت منابع انسانی در سازمان های دولتی ارباب رجوع محور (مورد مطالعه سازمان ثبت احوال کشور) می باشد زیرا مسئله عدم هماهنگی بین مدیریت منابع انسانی و سایر زیر نظام های مدیریت های سازمان ثبت احوال می باشد. روش تحقیق: تحقیق با تو More
زمینه و هدف: از پژوهش حاضربررسی و تبیین مدل مدیریت منابع انسانی در سازمان های دولتی ارباب رجوع محور (مورد مطالعه سازمان ثبت احوال کشور) می باشد زیرا مسئله عدم هماهنگی بین مدیریت منابع انسانی و سایر زیر نظام های مدیریت های سازمان ثبت احوال می باشد. روش تحقیق: تحقیق با توجه به به فرایند انجام تحقیق که شناسایی شاخص ها و رتبه بندی و اعتبارسنجی مدل، توصیفی-پیمایشی و طرح تحقیق آمیخته میباشد. یافته ها: جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان دانشگاهی و اعضای هیات علمی و صاحب نظران حوزه مدیریت منابع انسانی به عنوان خبرگان آشنا میباشند که از طریق روش نمونهگیری هدفمند ده نفر انتخاب شده است و در بخش کمی تمام مدیران سازمان نفر میباشند به روش تمام شماری انتخاب 260 های ثبت احوال تهران به تعداد گردیدند. نتیجه گیری: ابزار جمعآوری اطلاعات مصاحبه و پرسشنامه محقق ساخته بوده است که نتایج تحلیل مصاحبه ها با روش دلفی نشان داد که ابعاد مدل مدیریت منابع انسانی در سازمان های ارباب رجوع محور عبارتند از: مدیریت عملکرد (رضایت ارباب رجوع، عملکرد کار گروهی، مسئولیتپذیری، مهارت های فردی، کارایی و اثربخشی)؛ مدیریت استعداد (کشف و شناسایی استعداد افراد، ارزیابی و بکارگیری استعداد افراد، ایجاد بستر رشد و توسعه استعدادها؛ جذب، نگهداری و ارتقاء (نتایج عملکرد، شایستگیها، ایجاد برنامههای انگیزشی)؛ جانشین پروری (تدوین برنامه مدیریت جانشین پروری، تعیین شایستگیهای مورد نیاز، سنجش وضعیت شایستگیهای افراد)، حقوق و دستمزد (عملکرد فردی، تجربه و سابقه کاری، سیستم پاداش و تنبیه و آموزش و توسعه فردی (نیازسنجی آموزشی، آموزشهای تخصصی، آموزش ضمن خدمت، آموزشهای عمومی).
Manuscript profile
Public Policy In Administration
,
Issue39,Year,
Autumn
2021
زمینه و هدف: هدف اول این مقاله واکاوی پدیدارشناسانه پدیدهی بازنشستگی از دیدگاه بازنشستگان در بانک رفاه است. اولین گام مرتفع نمودن یک مشکل تدوین خط مشی جامع و کامل برای آن است و برای تدوین یک خط مشی اثربخش باید مشکل را به درستی و از طریق مراجعه به جامعهای که تحت تاثیر More
زمینه و هدف: هدف اول این مقاله واکاوی پدیدارشناسانه پدیدهی بازنشستگی از دیدگاه بازنشستگان در بانک رفاه است. اولین گام مرتفع نمودن یک مشکل تدوین خط مشی جامع و کامل برای آن است و برای تدوین یک خط مشی اثربخش باید مشکل را به درستی و از طریق مراجعه به جامعهای که تحت تاثیر آن مشکل است، شناسایی و درک کرد. لذا هدف دوم عبارتست از شناسایی مشکلات حوزه بازنشستگی جهت تدوین خط مشیهای کارآمد و موثر است.
روش تحقیق: تحقیق حاضر به جهت هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع آمیخته است.. دادهها براساس مصاحبه نیم ساخت یافته از 16 نفر از بازنشستگان بانک رفاه کارگران و به روش گلوله برفی تا رسیدن به اشباع دادهها انجام شد همچنین تجزیه و تحلیل دادهها به روش هفت مرحلهای کلایزی صورت پذیرفت. جامعه آماری تحقیق در بخش کمّی شامل 1175 نفر از بازنشستگان بود که حجم نمونه براساس نمونه گیری تصادفی 285 نفر برآورد گردید. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شد که بالای 0. 8 محاسبه گردید که حاکی از پایایی خوب پرسشنامه میباشد و در بخش کمی از آزمونهای آماری تحلیل عاملی استفاده گردید.
یافته ها: از یافتههای حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها، اولین مفهوم چالشها بود که از طریق مفاهیم فرعی فشارهای ناشی از ناتوانی مالی، از اسب افتادگی سازمانی، سازگاری با نقشهای جدید و ضعف و ناتوانی جسمی استنباط شد. دومین مفهوم اصلی انتظارات بازنشستگان بود که از مفهوم فرعی ادامه حیات سازمانی و سومین مفهوم اصلی راهبردهای شخصی است که از مفاهیم فرعی چون فعالیتهای فراغتی، معنویت گرایی، صرف وقت با خانواده، نواشتغالی استنباط گردیده است.
نتیجه گیری: بازنشستگان در دوران بازنشستگی با چالش هایی روبرو بوده و دارای انتظارات میباشند که برای بهبود وضعیت در دوران بازنشستگی راهبردهایی را نیز انتخاب و اجرا مینمایند. این نتایج میتواند راهنمای مدیران باشد تا سیاستگذاریهای لازم را در این حوزه داشته باشند و در جهت ارائه برنامههای هدفمند همت و به گذر مناسب بازنشستگان از این مسیر، کمک شایانی به آنان نمایند.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications