• Home
  • مارشا زربازو

    List of Articles مارشا زربازو


  • Article

    1 - تأثیرات مسئولیت اجتماعى شرکت و جهت گیرى زیست محیطى بر عملکرد بازاریابى درشرکتهای صنایع غذایی سلامت محور
    Journal of Environmental Science and Technology , Issue 8 , Year , Winter 2021
    زمینه و هدف: مسائل محیطی و حفظ محیط زیست که به عنوان یکی از شااخص های مسئولیت اجتماعی شرکت ها در نظر گرفته می شودکه مصرف کنندگان هنگام خرید آن را مدنظر قرار می‌دهند. در نتیجه این مسائل باعث شده است که مسائل محیطی وارد مفاهیم بازاریابی ‌گردند و رویکردی به نامبازاریابی سب More
    زمینه و هدف: مسائل محیطی و حفظ محیط زیست که به عنوان یکی از شااخص های مسئولیت اجتماعی شرکت ها در نظر گرفته می شودکه مصرف کنندگان هنگام خرید آن را مدنظر قرار می‌دهند. در نتیجه این مسائل باعث شده است که مسائل محیطی وارد مفاهیم بازاریابی ‌گردند و رویکردی به نامبازاریابی سبزپدیدار شود هدف از این تحقیق تبیین تاثیر متغیرهای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و جهت گیری زیست محیطی بر عملکرد بازاریابی سبز(گرایش بازاریابی داخلی سبز، تاکتیک های بازاریابی سبز و جهت گیری استراتژیک بازاریابی سبز) مورد بررسی و سپس تاثیر این متغیرها بر عملکرد بازاریابی مورد بررسی قرار گرفت. روش بررسی: این تحقیق از نظر هدف در زمره تحقیقات کاربردی قرار دارد و از نظر شیوه اجرا در زمره تحقیقات توصیفی -پیمایشی می باشد و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ساختار یافته است. جامعه آماری کلیه شرکتهای سلامت محور در استان تهران می باشد (حدود 1120 شرکت) و درمقطع زمانی پاییز و زمستان1399 به انجام رسیده است. در این تحقیق روش نمونه گیری، روش تصادفی ساده بوده است و حجم نمونه با توجه به جامعه آماری 1120 تایی تعداد 286 شرکت بوده که طبق فرمول کوکران و در سطح خطای 5 درصد تعیین شده است. یافته ها: بر اساس نتایج به دست آمده از این تحقیق تنها فرضیه تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر گرایش بازاریابی داخلی سبز مورد تایید قرار نگرفته است و سایر فرضیه ها مورد تایید قرار بوده اند. بحث و نتیجه گیری: در فرضیه اول با توجه به اینکه آماره t برابر با 57/1بوده و این مقدار در بازه (96/1، 96/1-) قرار دارد، لذا معنادار نیست. از این رو مشخص می شود که در سطح اطمینان 95 درصد مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر گرایش بازاریابی داخلی سبز تأثیری ندارد، .همچنین فرضیه چهارم با توجه به این که آماره t برابر با 25/13- بوده و این مقدار در بازه (96/1، 96/1-) قرار دارد، بنابراین می توان نتیجه گرفت که این فرضیه معنادارنیست-. از این رو مشخص می شود که جهت گیری زیست محیطی بر گرایش بازاریابی داخلی سبز تأثیرمنفی دارد. Manuscript profile