Writing Anxiety among Iranian EFL Learners and its Relationship with Tolerance of Ambiguity: A Gender Perspective
محورهای موضوعی : نشریه تخصصی زبان، فرهنگ، و ترجمه (دوفصلنامه)
ایرج زارعی خاتونی
1
(کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، شهرضا، ایران)
شیما قبادی
2
(دکترای آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاداسلامی واحد شهرضا، شهرضا، ایران)
کلید واژه: Writing Anxiety, ambiguity tolerance, language anxiety,
چکیده مقاله :
This study aims to investigate the relationship between writing anxiety and ambiguity tolerance among Iranian Intermediate EFL learners. Moreover, the researcher explored the role of gender in this matter. Random sampling was employed to select about 60 Iranian intermediate EFL learners (23 males and 37 females) from two private language schools in Karaj, Iran, whose ages range from 16 to 25. Before the data collection, a QOPT was administered as a standardized measure to check the homogeneity of subjects. Later, the selected participants were provided with the Second Language AT Scale (SLTAS) (Ely, 1995). After completing this scale, the Language Writing Anxiety Inventory (SLWAI) was completed by them. After the data collection, the obtained scores were analyzed by SPSS Software. The following results were reached upon the completion of the experiment: (a) that there is a significant relationship between these two variables. It was found that the participants with a high level of ambiguity tolerance are less anxious; (b) male and female learners are different in the levels of writing anxiety. It was found that females are more anxious while writing in L2, and (c) it was found no significant relationship between gender and tolerance of ambiguity.
هدف از انجام این تحقیق بررسی بررسی رابطه ی بین تحمل ابهام و میزان اضطراب نگارش در بین زبان آموزان ایرانی سطح متوسط می باشد. این تحقیق متغییر جنسیت را در بررسی این رابطه در نظر گرفته است. به منظور دستیابی به اهداف این تحقیق، نفر زبان آموز از آموزشگاه های واقع در کرج به صورت تصادفی انتخاب شدند. جهت ارزیابی سطح زبان دوم و همچنین همگن سازی آنها، از آزمون استاندار تعیین سطح آکسفورد نسخه اول استفاده شد. بدین ترتیب، 60 زبان آموز( 23 مرد و 37 خانم) به عنوان شرکت کنندگان اصلی این تحقیق انتخاب شدند. در مرحله ی بعدی، شرکت کنندگان پرسش نامه های تحمل ابهام (الای،1995) و اضطراب نگارش در زبان دوم (چن، 2004) را کامل کردند. نمرات شرکت کنندگان به منظور تحلیل و ارزیابی جمع آوری شد. طی تکمیل مراحل این تحقیق و تحلیل داده ها، نتایج حاکی از آن بود که : 1) ارتباط منفی معنی داری بین سطح تحمل ابهام و اضطراب نگارش وجود دارد. به این معنی که هر چه سطح تحمل ابهام بالاتر باشد، اضطراب نگارش کمتر است. 2) در مورد اضطراب نگارش در زبان دوم بین مردها و خانم ها تفاوت قابل توجهی و معناداری وجود دارد. به این گونه که خانم ها اضطراب نگارش بیشتری نسبت به آقایان دارند. 3) در سطح تحمل ابهام هیچ تفاوت معناداری بین خانم ها و آقایان دیده نشد