تحلیل اجتماعی و ارائه مدل بومی تاثیرگذاری تصویر برند مراکز خرید تهران بر رفتار مشتریان خانم
محورهای موضوعی : علوم اجتماعی
1 - گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکز ، دانشگاه آزاداسلامی ، تهران ، ایران
2 - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکز ، دانشگاه آزاداسلامی ، تهران ، ایران
کلید واژه: ویژگی های دموگرافیک, نظریه زمینه ای, محیط اجتماعی, تحلیل اجتماعی, رفتار مشتریان, نگرش نسبت به مراکز خرید, تصویر برند مراکز خرید,
چکیده مقاله :
با توجه به نقش محوری خرید به عنوان یک فعالیت روتین در فرایندهای اجتماعی و پیدایش روزافزون مراکز خرید در کلان شهرها، لازم است به مدلی جامع جهت شناخت اثرات اجتماعی آنها، رفتار مشتریان، و ابعادی از تصویر برند مراکز خرید دست یافت و براساس آن راهکارهایی جهت تعیین نحوه سرمایهگذاری در جهت کمک به مدیران و سرمایهگذاران به کار گرفت. هدف از این پژوهش ارائه نظریهای در حوزه رفتاری مشتریان خانم مراکز خرید تهران، با بکارگیری رویکرد ارتباطی با تمرکز بر فرهنگ و زمینههای اجتماعی است. روش تحقیق حاضر نوع خاصی از پژوهش کیفی به نام نظریه زمینهای است و همچنین روش مصاحبه عمیق بهکارگرفتهشدهاست. تحلیل و کدگذاری دادهها از روش تحلیل خرد یا بررسی میکروسکوپی انجام شدهاست. یافتههای تحقیق در 6 بعد اصلی تصویر برند مراکز خرید، نگرش نسبت به مراکز خرید، نیات مشتری، رفتار مصرف کننده، محیط اجتماعی و ویژگیهای دموگرافیک و 31 مؤلفه درونی تبیین گردید و درنهایت با استخراج روابط بین آنها، مدلی جامع و بومی سازی شده جهت دستیابی به شناختی درست از رفتار مشتریان ارائه شدهاست.
Due to the important role of purchasing as a routine in social processes and development of mall shopping in Tehran in this few years, it is necessary to investigate a comprehensive model to understand their social effects, customer behavior, and dimensions of shopping Centers Brand Image to use for editing invasion strategies by these mall shopping owners. This study try to present a theory on behavior of female customers in shopping centers in Tehran, using a communication approach focusing on culture and social contexts. Herein, background theory research and deep interviewing has been used. Results were explained in 6 main dimensions of shopping centers brand image, attitudes towards shopping centers, customer intentions, consumer behavior, social environment and demographic characteristics and 31 internal components. Finally, a comprehensive and localized model is developed to achieve a proper understanding of customer behavior.
_||_