تحلیل اجتماعی و ارائه مدل بومی تاثیرگذاری تصویر برند مراکز خرید تهران بر رفتار مشتریان خانم
الموضوعات : علوم اجتماعی
1 - گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکز ، دانشگاه آزاداسلامی ، تهران ، ایران
2 - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکز ، دانشگاه آزاداسلامی ، تهران ، ایران
الکلمات المفتاحية: ویژگی های دموگرافیک, نظریه زمینه ای, محیط اجتماعی, تحلیل اجتماعی, رفتار مشتریان, نگرش نسبت به مراکز خرید, تصویر برند مراکز خرید,
ملخص المقالة :
با توجه به نقش محوری خرید به عنوان یک فعالیت روتین در فرایندهای اجتماعی و پیدایش روزافزون مراکز خرید در کلان شهرها، لازم است به مدلی جامع جهت شناخت اثرات اجتماعی آنها، رفتار مشتریان، و ابعادی از تصویر برند مراکز خرید دست یافت و براساس آن راهکارهایی جهت تعیین نحوه سرمایهگذاری در جهت کمک به مدیران و سرمایهگذاران به کار گرفت. هدف از این پژوهش ارائه نظریهای در حوزه رفتاری مشتریان خانم مراکز خرید تهران، با بکارگیری رویکرد ارتباطی با تمرکز بر فرهنگ و زمینههای اجتماعی است. روش تحقیق حاضر نوع خاصی از پژوهش کیفی به نام نظریه زمینهای است و همچنین روش مصاحبه عمیق بهکارگرفتهشدهاست. تحلیل و کدگذاری دادهها از روش تحلیل خرد یا بررسی میکروسکوپی انجام شدهاست. یافتههای تحقیق در 6 بعد اصلی تصویر برند مراکز خرید، نگرش نسبت به مراکز خرید، نیات مشتری، رفتار مصرف کننده، محیط اجتماعی و ویژگیهای دموگرافیک و 31 مؤلفه درونی تبیین گردید و درنهایت با استخراج روابط بین آنها، مدلی جامع و بومی سازی شده جهت دستیابی به شناختی درست از رفتار مشتریان ارائه شدهاست.
_||_