-
مقاله
1 - Competitive Positioning in Public and Private Health Sector: Evidence from IRANInternational Journal of Finance, Accounting and Economics Studies , شماره 2 , سال 3 , زمستان 2022Objective: The present study is looking for a comparative study of the competitive position of Razi and Meymanat public and private psychiatric hospitals in the minds of Clients. Determining the competitive position of public and private hospitals in improving their dec چکیده کاملObjective: The present study is looking for a comparative study of the competitive position of Razi and Meymanat public and private psychiatric hospitals in the minds of Clients. Determining the competitive position of public and private hospitals in improving their decision-making to enhance or modify themselves to the priorities of service recipients. Research method: The purpose of this study is practical. Also, this is comparative research and in this type of research, the researchers gave the questionnaires to the two populations to obtain information about the distribution, characteristics, attitudes, and beliefs of that population and the main tool in this research is the questionnaire.To select the Clients the simple random sampling method, to evaluate the questions of the questionnaire the Likert scale, and to describe and analyze the data in two descriptive and inferential statistical levels, the SPSS and Kolmogorov-Smirnov test and one-sample-test have been used.Conclusion: Based on the results obtained through this study, there is a significant difference between the viewpoint of Clients about the competitive position of Razi and Meymanat hospitals. The result of this study shows Meymanat Hospital is located in a better position in all the fields in comparison with Razi Hospital. Also, based on the perceptual maps, the brand position of both hospitals from the viewpoint of Clients is located in a moderate position in the maps. پرونده مقاله -
مقاله
2 - واکاوی نقش محوری بازاریابی در صنعت گردشگری شهر تهرانپژوهش های کاربردی در مدیریت صنعت پایدار , شماره 2 , سال 1 , تابستان 1403بازاریابی یکی از مهمترین مولفههای حوزه مدیریت است و بازار گردشگری یکی از جذابترین بازارهای امروزی در بین صنعتهای مختلف است. صنعت گردشگری به عنوان نوعی تحول صنعتی در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آسیای شرقی به تصویب رسیده است و در سالهای اخیر، تعد چکیده کامل
بازاریابی یکی از مهمترین مولفههای حوزه مدیریت است و بازار گردشگری یکی از جذابترین بازارهای امروزی در بین صنعتهای مختلف است. صنعت گردشگری به عنوان نوعی تحول صنعتی در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آسیای شرقی به تصویب رسیده است و در سالهای اخیر، تعداد زیادی از شرکتهای صنعتی درگیر پروسهها و تسهیلات گردشگری شدهاند. همچنین صنعت گردشگری یکی از مهمترین بخشهای اقتصاد جهانی است که در بیش از یک دهۀ اخیر، بیشترین درآمدزایی و اشتغالزایی را در میان صنایع مختلف جهان داشته است. بر همین اساس این پژوهش با هدف ارایه تبیین نقش محوری بازاریابی در صنعت گردشگری شهر تهران انجام شده است. حجم نمونه برابر با 384 نفر انتخاب و جهت جمع آوري داده از روش کتابخانه اي و ميداني با ابزار پرسشنامه استفاده شده است. روايي ابزار تحقيق مورد بررسی و تأييد و پايايي ابزار تحقيق نيز با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ مورد ارزيابي و پذيرش قرار گرفت. تحليل يافته هاي پژوهش در دو بخش صورت گرفته است که در بخش اول نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف- اسميرنوف بررسي شده و پس از انجام تحليل عاملي تاييدي متغيرها در قالب مدلهاي اندازه گيري، در قسمت بعدي با استفاده از رويکرد مدل يابي معادلات ساختاري به بررسي رد يا تاييد فرضيه هاي پژوهش پرداخته شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که که مقدار ضریب معناداری t مربوط به رابطه بین متغیرهای عوامل ساختاری، عوامل رفتاری و عوامل زمینهای با بازاریابی گردشگری در سطح اطمینان 95 درصد، از 96/1 بیشتر است و این مورد حاکی از معنیدار بودن تأثیر متغیرهای مستقل بر بازاریابی گردشگری است. بازارگردشگری به عنوان یک سازه بومی و کارآمد میتواند در عرصه مدیریت گردشگری کشور کارآمد و کاربردی باشد.
پرونده مقاله