هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش جایگاه اجتماعی ارزش ویژه برند بر تداعیات مشتریان از مجموعههای فرهنگی ورزشی آبی شهرستان بیرجند به انجام رسید.روششناسی: این پژوهش از نظر روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه تحقیق شامل مشتریان مجموعههای آبی بود که از بین آنه چکیده کامل
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش جایگاه اجتماعی ارزش ویژه برند بر تداعیات مشتریان از مجموعههای فرهنگی ورزشی آبی شهرستان بیرجند به انجام رسید.روششناسی: این پژوهش از نظر روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه تحقیق شامل مشتریان مجموعههای آبی بود که از بین آنها تعداد 384 نفر به صورت تصادفی _ طبقهای به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها پرسشنامه محمدی (1390) بکار گرفته شد و بمنظور تجزیهوﺗﺤﻠﯿﻞ دادهﻫﺎ از ﺿﺮﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ پیرسون، آزمون فریدمن و رگرسیون استفاده شد؛ همچنین فرضیههای تحقیق با استفاده از نرمافزار اس.پی.اس.اس 25 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. ابعاد ارزش ویژه برند در این پژوهش شامل برجستگی برند، عملکرد برند، قضاوت برند، احساسات برند، همنوایی برند و تصویرسازی برند است.یافتهها: نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان داد که جایگاه اجتماعی ارزش ویژه برند و ابعاد آن بر تداعیات مشتری از برند در مجموعههای فرهنگی ورزشی آبی شهرستان بیرجند تاثیرگذار است و در بین ابعاد ارزش ویژه برند، بعد عملکرد برند بیشترین همبستگی را با تداعیات مشتری از برند دارد. نتیجهگیری: در بازار امروز، تداعیات ذهنی مشتریان از برند با موفقیت و ماندگاری آن برند ارتباط داشته و دارای جنبه رقابتی است، خصوصا در بازارهای صنعتی که مشتریان وفادار میتوانند حیات یک شرکت را تضمین کرده و یا آن را به نابودی بکشانند بطورکلی هر چه مشتریان نسبت به برند، تداعیات مثبت بیشتری داشته باشند ارزش ویژه برند و جایگاه اجتماعی آن افزایش مییابد زیرا مشتریان استفاده از آن برند را به دوستان وآشنایان خود توصیه میکنند.
پرونده مقاله
هدف: پژوهش حاضر با هدف نقش ترغیب احساسی بر خودکارآمدی و نگرش کارآفرینانه دانشجویان علوم ورزشی (یک مطالعه تجربی)، به انجام رسید.روششناسی: تحقیق حاضر از نوع تحقیقات نیمه تجربی و کاربردی است و در دو مرحله پیشآزمون و پسآزمون انجام گرفت. جامعه پژوهش را دانشجویان تحصیلات ت چکیده کامل
هدف: پژوهش حاضر با هدف نقش ترغیب احساسی بر خودکارآمدی و نگرش کارآفرینانه دانشجویان علوم ورزشی (یک مطالعه تجربی)، به انجام رسید.روششناسی: تحقیق حاضر از نوع تحقیقات نیمه تجربی و کاربردی است و در دو مرحله پیشآزمون و پسآزمون انجام گرفت. جامعه پژوهش را دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی علوم ورزشی دانشگاههای شهر مشهد تشکیل میدهند که با توجه به پروتکل اجرای تحقیق 150 نفر بهصورت تصادفی بهعنوان نمونه انتخاب شدند. بهمنظور جمعآوری اطلاعات ابتدا نمونهها در سه گروه مجازی 50 نفره (تلگرام) با عناوین ترغیب مثبت، منفی و کنترل طبقهبندی شدند؛ و پرسشنامهای آنلاین شامل سؤالات جمعیت شناختی، پرسشنامه خودکارآمدی کارآفرینانه دی نابل و همکاران (1999)، پرسشنامه نگرش به کارآفرینی کریمی و همکاران (1391)، در زمان پیشآزمون و پسآزمون در اختیار نمونهها قرار گرفت. سپس پیامهای ترغیبی مثبت و منفی به مدت یک ماه در گروهها ارسال شد. در ادامه بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، چولگی و کشیدگی) و استنباطی (آزمون تی و لوین) در نرمافزار SPSS 22 استفاده شد.یافتهها: یافتههای بهدستآمده نشان میدهد ترغیب احساسی مثبت بر خود کارآمدی و تغییر نگرش نسبت به کارآفرینی دانشجویان علوم ورزشی تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین ترغیب احساسی منفی بر نگرش کارآفرینی دانشجویان تأثیری نداشته است اما در رابطه با متغیر خود کارآمدی تأثیر معناداری را نشان میدهد.نتیجهگیری: اگر فرد نسبت به کارآفرینی با عوامل مختلف ترغیب شود میتوان امیدوار بود باور و خودکارآمدی وی تقویتشده و نگرشش نسبت به کارآفرینی در راستای مثبت تغییر کند؛ زیرا همانطور که نتایج نشان میدهد احساسات فرد میتواند در این مسیر مؤثر واقع شود. از اینرو پیشنهاد میشود در جهت مقابله با پدیده بیکاری دانشجویان، ترغیبهای مثبت در محیط آموزشی بکار گرفته شود تا شاهد تعدیل بیکاری این قشر از جامعه در آینده باشیم.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد