فهرست مقالات عابد محمودیان


  • مقاله

    1 - شناسایی و رتبه‌بندی انگیزه‌های دنبال کردن تیم‌های ورزشی در اینستاگرام بر اساس نظریه لذت و استفاده (نمونه مورد مطالعه: تیم پرسپولیس تهران)
    مدیریت دانش در ورزش , شماره 1 , سال 1 , زمستان 1400
    هدف از پژوهش حاضر شناسایی و رتبه‌بندی انگیزه‌های دنبال کردن تیم‌های ورزشی در اینستاگرام بر اساس نظریه لذت و استفاده (نمونه مورد مطالعه: تیم پرسپولیس تهران) بود. تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی بوده و کلیۀ دانشجویان هوادار تیم فوتبال پرسپولیس در دانشگاه کردستان که صفحه رسمی ب چکیده کامل
    هدف از پژوهش حاضر شناسایی و رتبه‌بندی انگیزه‌های دنبال کردن تیم‌های ورزشی در اینستاگرام بر اساس نظریه لذت و استفاده (نمونه مورد مطالعه: تیم پرسپولیس تهران) بود. تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی بوده و کلیۀ دانشجویان هوادار تیم فوتبال پرسپولیس در دانشگاه کردستان که صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس را در اینستاگرام را دنبال می‌کردند به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شدند که از این تعداد 400 نفر بصورت در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده شامل پرسشنامه 18 سوالی انگیزه‌های دنبال‌کنندگان صفحات شبکه‌های اجتماعی سازمان‌های ورزشی بود. به منظور بررسی روایی صوری پرسشنامه از نظرات اساتید مدیریت ورزشی و برای بررسی روایی محتوایی از مدل لاوشه و همسانی درونی آنها از طریق آلفای کرونباخ تأیید شد. از نرم افزار آماری SPSS و از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی (آزمون رتبه‌بندی فریدمن، یو من ویتنی) به منظور تحلیل داده‌ها استفاده شد. نتایج نشان داد انگیزه‌های اطلاعات، حمایت تیم، سرگرمی، دانش فنی، گذر زمان و فرار از زندگی به ترتیب برای دنبال‌کنندگان تیم‌های ورزشی در اینستاگرام اولویت دارند. مدیران و مسئولین محتوای اینستاگرام تیم‌ها می‌بایست با آگاهی از نیازها، انگیزه‌ها و دلایل دنبال‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به تولید محتوای متناسب نموده تا موجبات برآورده شدن نیازهای دنبال‌کنندگان شده و درک لذت و تجربه بیشتری را برای آنان فراهم کرده و رضایتمندی آنان را کسب نمایند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تحلیل ویژگی‌های شخصیتی برند ورزشکاران حرفه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام
    مدیریت دانش در ورزش , شماره 8 , سال 3 , پاییز 1402
    پژوهش حاضر با هدف تحلیل ویژگی‌های شخصیتی برند ورزشکاران حرفه‌ای در اینستاگرام (مطالعه موردی: وریا غفوری) انجام شد. نویسندگان مقاله تعداد 86 پست به اشتراک گذاشته در صفحه رسمی اینستاگرام وریا غفوری را در طول فصل 1400/1401 تجزیه و تحلیل و بر اساس ویژگی‌های شخصیت برند ورزشک چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف تحلیل ویژگی‌های شخصیتی برند ورزشکاران حرفه‌ای در اینستاگرام (مطالعه موردی: وریا غفوری) انجام شد. نویسندگان مقاله تعداد 86 پست به اشتراک گذاشته در صفحه رسمی اینستاگرام وریا غفوری را در طول فصل 1400/1401 تجزیه و تحلیل و بر اساس ویژگی‌های شخصیت برند ورزشکار طبقه‎بندی شدند. نمونه کمی شامل 86 پست و 617/210/18 لایک و 030/038/1 کامنت بود. نتایج تجزیه‌ و تحلیل صفحه اینستاگرام وریا غفوری نشان داد که این ورزشکار بیشترین تمرکز خود را به ترتیب بر ویژگی مرد خانواده، ورزشی، شیک و به‌روز، مردانه، خوشحال، سخت‌کوش، مؤثر، نمایشی، موفقیت‌آمیز، قدرشناس، دلگرم، شخصیت حقوقی، الهام‌بخش، حامی، خشن و زمخت، خونسرد، هیجان‌انگیز، رهبر و سرزنده اختصاص داده است. نتایج نشان می‌دهد که ویژگی‌هایی با محتوای؛ ورزشی، موفقیت‌آمیز، شخصیت حقوقی، حامی، مرد خانواده، قدردانی، شیک و به‌روز، قوی، مؤثر، سخت‌کوش و غیره به ترتیب بیشترین میانگین تعداد لایک‌ها و ویژگی‌هایی با محتوای؛ مرد خانواده، سخت‌کوش، شخصیت حقوقی، هیجان‌انگیز، ورزشی، موفقیت‌آمیز، حامی، رهبر، مؤثر، قوی به‎ترتیب بیشترین میانگین تعداد کامنت‌های دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام این ورزشکار را به خود اختصاص داده‌اند. نتایج پژوهش حاضر، اهمیت نوع تولید محتوای انجام شده از سوی ورزشکاران را در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای طرفداران و دنبال‎کنندگان را برجسته کرده و با درک بهتر پاسخ دنبال‎کنندگان (لایک و کامنت) بسترهای لازم برای ایجاد یک شخصیت برند قوی برای ورزشکاران حرفه‎ای را از طریق شبکه‌های بصری برای ورزشکاران و مدیران برنامه‎های آنان فراهم می‎کند. پرونده مقاله