فهرست مقالات مریم مؤمنی


  • مقاله

    1 - تبیین و اعتبارسنجی عوامل پیش‌بینی‌‌کننده عملکرد خلاق منابع انسانی در شرکت‌های دانش بنیان
    ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی , شماره 5 , سال 12 , زمستان 1401
    هدف: هدف پژوهش حاضر تبیین و اعتبارسنجی عوامل اثرگذار بر عملکرد خلاق منابع انسانی در شرکت‌های دانش‌بنیان است.روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر پیش‌فرض‌های فلسفی اثبات‌گرا‌، از حیث رویکرد کمی و از حیث استراتژی توصیفی- پیمایشی است. همچنین پژوهش موجود از منظر مخاطب‌شناسی، کاربرد چکیده کامل
    هدف: هدف پژوهش حاضر تبیین و اعتبارسنجی عوامل اثرگذار بر عملکرد خلاق منابع انسانی در شرکت‌های دانش‌بنیان است.روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر پیش‌فرض‌های فلسفی اثبات‌گرا‌، از حیث رویکرد کمی و از حیث استراتژی توصیفی- پیمایشی است. همچنین پژوهش موجود از منظر مخاطب‌شناسی، کاربردی و از لحاظ جمع‌آوری داده پژوهشی میدانی است. برای سنجش متغیرهای پژوهش، فروتنی رهبر، عملکرد خلاق، امنیت روانشناختی و خودکارآمدی خلاق به ترتیب از پرسشنامه‌های استاندارد کیان و همکاران (2020)، سان و همکاران (2020)، احمد و همکاران (2018) و وانگ و همکاران (2018) استفاده گردید. روایی و پایایی پرسشنامه‌ها به‌ترتیب از طریق روایی صوری و آلفای کرونباخ، پایایی اسپیرمن، پایایی ترکیبی و پایایی اشتراکی تأیید گردید. جامعه آماری شامل شرکت‌های دانش‌بنیان استان لرستان می‌باشند که 130 نفر از کارکنان آنها به‌عنوان جامعه هدف پژوهش انتخاب شده‌اند. داده‌ها از طریق الگوریتم مدلسازی معادلات ساختاری واریانس‌محور تحلیل و اعتبارسنجی گردید. یافته‌ها: تحلیل نتایج در سطح اطمینان 95% بیانگر تأثیر مثبت و معنادار فروتنی رهبر بر عملکرد خلاق، فروتنی رهبر بر امنیت روانشناختی، امنیت روانشناختی بر عملکرد خلاق، فروتنی رهبر بر خودکارآمدی خلاق و خودکارآمدی خلاق بر عملکرد خلاق می‌باشد. به‌علاوه، تحلیل مسیرهای غیر-مستقیم گویای نقش میانجی امنیت روانشناختی و خودکارآمدی خلاق در تأثیر فروتنی رهبر بر عملکرد خلاق است. نتیجه‌گیری: سنجش و اعتبار‌سنجی تجربی پژوهش نشان می‌دهد، فروتنی رهبر از طریق امنیت روانشناختی و خودکارآمدی خلاق به‌عنوان عوامل پیش‌بینی‌کننده واریانس عملکرد خلاق منابع انسانی در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌باشد. همچنین پژوهش حاضر می‌تواند به غنای ادبیات در حوزه عملکرد خلاق منابع انسانی بیفزاید. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارائه الگویی از رفتار خرید تصادفی متناسب با عوامل و ویژگی‌های داخلی و خارجی مشتریان با استفاده از روش تئوری داده بنیاد (مورد مطالعه: فروشگاه زنجیره‌ای رفاه شهر خرم‌آباد)
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 1 , سال 13 , بهار 1400
    پژوهش حاضر با هدف ارائه الگویی از رفتار خرید تصادفی مشتریان متناسب با ویژگی‌های داخلی و خارجی آنها در فروشگاه زنجیره‌ای رفاه شهر خرم‌آباد می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه جمع‌آوری اطلاعات توصیفی- همبستگی و از نوع تحقیقات اکتشافی است. جامعه‌ی آماری پژ چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف ارائه الگویی از رفتار خرید تصادفی مشتریان متناسب با ویژگی‌های داخلی و خارجی آنها در فروشگاه زنجیره‌ای رفاه شهر خرم‌آباد می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه جمع‌آوری اطلاعات توصیفی- همبستگی و از نوع تحقیقات اکتشافی است. جامعه‌ی آماری پژوهش در مرحله‌ی اول به‌صورت کیفی شامل 30 نفر از خبرگان آشنا به موضوع و در مرحله‌ی کمی نیز شامل مشتریان فروشگاه زنجیره‌ای رفاه شهر خرم‌آباد است. سپس با استفاده از روش GT تعداد 100 کد استخراج شد که متشکل از 20 مضمون پایه و 5 مضمون سازمان‌دهنده است. تحلیل عناصر مؤثر با استفاده از نرم‌افزار SPSS(22) انجام شده است. پس از دستیابی به مدل، در مرحله‌ی دوم پژوهش از پرسشنامه محقق‌ساخته استفاده شده است. به‌طور کلی، تحلیل نتایج پژوهش نشان می‌دهد؛ عوامل فردی، عوامل روان‌شناختی، ویژگی‌های محیط، ویژگی‌های محصول و عوامل اجتماعی- فرهنگی به‌عنوان عوامل مؤثر بر رفتار خرید تصادفی مشتریان شناسایی شده‌اند. پرونده مقاله