فهرست مقالات Rasoul Behravesh


  • مقاله

    1 - Interference-Aware and Cluster Based Multicast Routing in Multi-Radio Multi-Channel Wireless Mesh Networks
    Journal of Computer & Robotics , شماره 15 , سال 10 , زمستان 2017
    Multicast routing is one of the most important services in Multi Radio Multi Channel (MRMC) Wireless Mesh Networks (WMN). Multicast routing performance in WMNs could be improved by choosing the best routes and the routes that have minimum interference to reach multicast چکیده کامل
    Multicast routing is one of the most important services in Multi Radio Multi Channel (MRMC) Wireless Mesh Networks (WMN). Multicast routing performance in WMNs could be improved by choosing the best routes and the routes that have minimum interference to reach multicast receivers. In this paper we want to address the multicast routing problem for a given channel assignment in WMNs. The channels that are assigned to the network graph are given to the algorithm as an input. To reduce the problem complexity and decrease the problem size, we partition the network to balanced clusters. Fuzzy logic is used as a tool for clustering in our method. After clustering and electing most suitable nodes as cluster head, we take a mathematical method to solve the multicast tree construction problem. We conducted several simulations to verify the performance of our method and the simulation results demonstrated that our proposed method outperforms CAMF algorithm in terms of throughput and end to end delay. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - A Novel Multicast Tree Construction Algorithm for Multi-Radio Multi-Channel Wireless Mesh Networks
    Journal of Computer & Robotics , شماره 14 , سال 9 , تابستان 2016
    Many appealing multicast services such as on-demand TV, teleconference, online games and etc. can benefit from high available bandwidth in multi-radio multi-channel wireless mesh networks. When multiple simultaneous transmissions use a similar channel to transmit data p چکیده کامل
    Many appealing multicast services such as on-demand TV, teleconference, online games and etc. can benefit from high available bandwidth in multi-radio multi-channel wireless mesh networks. When multiple simultaneous transmissions use a similar channel to transmit data packets, network performance degrades to a large extant. Designing a good multicast tree to route data packets could enhance the performance of the multicast services in such networks. In this paper we want to address the problem of multicast routing in multi-radio multi-channel wireless mesh networks aiming at minimizing intermediate nodes. It is assumed that channel assignment is known at prior and channels are assigned to the links in advance. Aiming at constructing multicast tree with minimum number of intermediate nodes and minimum number of interfered nodes we propose a heuristic algorithm called Maximum Multicast Group Nodes (MMGN). Simulation results demonstrated that our proposed method outperforms LC-MRMC algorithm in terms of throughput and packet delivery ratio. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی تاثیر بازاریابی های ویروسی، حسی و مستقیم بر احیاء برند (مطالعه موردی شرکت ارج)
    تحقیقات مدیریت آموزشی , شماره 5 , سال 10 , زمستان 1397
    هجوم کالاهای بی کیفیت چینی از یک سو و افزایش هزینه های تولید و مشکلات مالی برای ادامه فعالیت تولید کنندگان داخلی، محدودیت های واردات و صادرات و مشکلات تهیه منابع مورد نیاز برای تولید از سوی دیگر باعث رکود و خروج تعداد زیادی از برندهای داخلی از بازار تولید ایران گشته است چکیده کامل
    هجوم کالاهای بی کیفیت چینی از یک سو و افزایش هزینه های تولید و مشکلات مالی برای ادامه فعالیت تولید کنندگان داخلی، محدودیت های واردات و صادرات و مشکلات تهیه منابع مورد نیاز برای تولید از سوی دیگر باعث رکود و خروج تعداد زیادی از برندهای داخلی از بازار تولید ایران گشته است. بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران و تعطیلی کارخانه ها مدیران بازاریابی را بر آن داشته تا با بررسی شرایط اقتصادی امروز و رفتار مصرف کننده و بررسی انواع بازارایابی تلاش برای زنده کردن برندهای از رده خارج را با صرفه تر از ایجاد یک برند جدید بدانند. در این پژوهش سعی شده تا با بررسی سه بازاریابی ویروسی، حسی و مستقیم، بهترین و موثرترین بازاریابی از بین بازاریابی های مذکور در احیاء برند مشخص شود. در حقیقت این تحقیق نظرات مصرف کنندگان لوازم خانگی شهر تهران را با توجه به مولفه های شاخص هر بازاریابی یعنی پویایی اطلاعات، روابط اجتماعی، اعتماد به تبلیغات، نگرش نسبت به تبلیغات، ادراک حسی از تبلیغات، وفاداری به برند، انعطاف پذیری تبلیغات و تعامل تبلیغات با مصرف کننده مورد سنجش قرار داده است تا از بین این عوامل موثرترین و مهترین عوامل مشخص شوند. پرونده مقاله