فهرست مقالات سهیلا خویشتن دار


  • مقاله

    1 - ترسیم و تحلیل نقشه هم‌واژگانی کارآفرینی دیجیتال در دانشگاه‌های هنر
    مدیریت توسعه و تحول , شماره 4 , سال 15 , زمستان 1402
    کارآفرینی دیجیتال رویکرد کارآفرینانه متناسب با عصر تحولات دیجیتال است که با سرعت فزاینده‌ای به گفتمان غالب در زمینه کارآفرینی تبدیل شده است. نظر به غنای مطالعات و پیشینه پژوهشی پیرامون کارآفرینی دیجیتال استفاده از روش‌های علم‌سنجی و تحلیل هم‌واژگانی می‌تواند به ارائه تص چکیده کامل
    کارآفرینی دیجیتال رویکرد کارآفرینانه متناسب با عصر تحولات دیجیتال است که با سرعت فزاینده‌ای به گفتمان غالب در زمینه کارآفرینی تبدیل شده است. نظر به غنای مطالعات و پیشینه پژوهشی پیرامون کارآفرینی دیجیتال استفاده از روش‌های علم‌سنجی و تحلیل هم‌واژگانی می‌تواند به ارائه تصویری کامل و فراگیر از این حوزه کمک نماید. بنابراین مطالعه حاضر با هدف ترسیم نقشه هم‌واژگانی کارآفرینی دیجیتال انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی با رویکرد علم سنجی است که به روش تحلیل هم‌واژگانی به تحلیل داده‌ها می پردازد. داده‌ها از پایگاه Science Direct طی سال‌های 2015 تا پایان سال 2022 گردآوری شده وبرای ترسیم نقشه هم واژگانی از نرم‌افزار VOSviewer استفاده شده است. در مجموع 19 کلیدواژه، 4 خوشه و 68 لینک با قدرت ارتباط 152 شناسایی شده است. مفاهیم کارآفرینی دیجیتال، مدیریت دانش، کلان داده، هوش تجاری، مدیریت استراتژیک، یادگیری سازمانی، شبکه‌های اجتماعی، مزیت رقابتی و بهینه‌سازی پرکاربردترین واژه‌های این حوزه هستند. بنا بر این دانشگاه‌های هنر از طریق نگاهی استراتژیک با استفاده از تحلیل کلان داده و فعالیت در بستر شبکه‌های اجتماعی زمینه را برای کارآفرینی دیجیتال فراهم کنند. مدیریت دانش در این میان نقشی اساسی ایفا می‌کند و می‌تواند مزیت رقابتی دانشگاه را از طریق کارآفرینی دیجیتال تضمین نماید. پرونده مقاله